vliegen voor de ardennen

Started by deckertje, August 20, 2014, 01:57:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

deckertje

wat zijn nou echt goede vliegen voor de ardennen, ik denk aan de semois en zijrivieren, of voor aan de ambleve of de ourthe?
droog, nat, nymph, ik weet niet met welke vliegen te starten, ik wil beginnen met binden, wat heb ik allemaal nodig?

bobinholder, vice heb ik al, dikte van de binddraad? hoor graag wat tips, want met al die patronen op het internet zie je vaak door de bomen het bos niet meer, je wilt natuurlijk wel een vliegje die vangt, en niet echt een vliegje die gewoon mooi in je doosje zit...(moet ook ngo eerlijk gezegd leren werpen maar binden is gewoon leuk) bind zelf momenteel vaak bucktails voor het vissen op zeebaars...

Troutbuster

Een droog patroontje wat je MOET hebben voor Ardennen is de F-fly

http://www.lure-and-emerger.nl/patronenbindavonden/f-fly/ffly.html

succes

Gr

Jan
"Petri Heil"


Raymond

En als nimf absoluut de gold ribbed hares ear. Ik bind ze altijd met goudkop... in maat 14 en 16.

Binddraad: zwart
Staart: enkele grijze of lichtbruine fibers uit een hanenveer (gelijke lengte als het lichaamvan de nimf)
Ribbing: goudtinsel
Body: hazenoor dubbing
Goudkraaltje 3,3 mm voor #14 en 2,8 mm vor #16

Succes!
::wtf::

FSCHAMP

Als beginner raad ik je volgende droge vliegen aan :

Red Tag : Bruine hackle, body = pauwenfibers en Tag = rode wol.
Green Tag : Bruine hackle, body = pauwenfibers en Tag = licht groene wol.
Dotterel : Witte of honey hackle, body = pauwenfibers en Tag = rode wol
Witch of Hexe : Grizzly hackle, body = pauwenfibers en Tag = oranje wol
Coachman : bruine hackle, body = pauwenfibers, vleugels = witte veer segmenten/witte polywing
Royal Coachman : bruine hackle, Body = pauwenfibers met in het midden enkele wikkelingen rode flos, staart  : tippets = fibers van de nek van een goudfazant
Bruine palmer : 3 hackles van een bruine nek wikkelen over de ganse haaksteel
Zwart palmer : 3 hackles van een zwarte nek wikkelen over de ganse haaksteel
Witte palmer : 3 hackles van een witte nek wikkelen over de ganse haaksteel
Grizzly palmer : 3 hackles van een grizzly nek wikkelen over de ganse haaksteel
Paysan : 3 hackles van een Cree nek wikkelen over de ganse haaksteel

Allen in haakmaat 12 tot en met 20.

Deze vliegjes werken zowel in de polders als op stromend water zoals in de Ardennen of op riviertjes in Duitsland/Luxemburg, enz.





Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>