" Fario Fly fishing Club in Lichtenvelde"

Started by Zeenimf, June 17, 2012, 02:47:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Zeenimf

Gisteren wezen vissen bij onze zuiderburen" Fario Fly fishing Club."

Een mooie forellen vijver ,met mooie grote forellen, maar deze lieten zich niet zo makkelijk vangen .

De nummer 1 had er maar 5,gelukkig wist ik er toch 1 te vangen en na de wedstrijd ving ik er nog 1.








En na de wedstrijd ,bleek dat er nog een Forumlid mee gedaan had ,maar dit wisten we  van elkaar niet en we hebben elkaar ook de hele middag niet gezien .

En dat was deze persoon ,Marc.



Het was mooi weer en het is de hele middag droog gebleven wel kwam er later meer wind , en s.avond lekker "Hesp aan het spit gegeten "

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

A{b}r{a}xa{s}

*smile*...das een beroemde hoor Marry, das 'den kleine Belg'. :)
Was het druk ? Zo heel groot is die vijver niet als ik het goed zie ?

Hilco

#2
Inderdaad overal te vinden , ik heb kennis met hem mogen maken in de Moppelt snoektour 2011 8)


marc

#3
een leuke middag vissen ,ging heel moeilijk om die rakkers aan de schubben te komen .bij aan komst wel een paar wagens met een gele nrplaat zien staan ,meestal die van johan crooimans ,de andere wagen kende ik niet.
bij het vermelden van de uitslag hoorde ik opeens een bekende naam,kon toch haast niet dacht ik .
een delegatie van fly out bleek dus wel degelijk aanwezig te zijn en daar was ons aller zeenimf bij,beetje oh was dan ook niet te vermijden  :)
het vissen zelf was best lastig ,alleen met heel klein spul op fijne tippet kon je nog een vis haken .op once &away op een haakje 18 lukte het me maar ene keer om de forel ook daadwerkelijk in het net te krijgen .paar aanbeten niet kunnen verzilveren wat zich later in de uitslag vertaalde naar een negende plaats.niet denderend dus maar toch een leuke middag met gelijkgestemden.
winnaar was trouwens onze simpatieke johan crooimans,al jaren lid van de club en niet te beroerd om eens een paar tips uit te delen ook nog.
op naar een volgende ,hopelijk met betere mogelijkheden .
grt marc

jc

He Marc ,

niet Kluizen ! , ik ga deze middag nog even , inderdaad Lichtervelde was moeilijk is rond deze tijd altijd zo

klein spul gebruikt voor voorn [ nimf /droog  ] om een forelletje te prikken !

Nederlandse platen , ja ikzelf en de top van Fly Out 

Marry , Rene Koops , Siem Grootemaat en John Arens !!

Grtz Johan.

Rossie69

Is wel leuk om zo dan he Jij hier.

Was gister met de club van ons ook slecht vangen.

en maar denken dat het gaat regenen,dus niet sta je daar met je waadpak aan,achja.
Veel wind heel veel.

Vraag me af hoe jullie de opbouw doen met wedstrijd vissen in Belgie.
opbouw bedoel ik dan eigenlijk de leader en dan vliegen.enz.


marc

#6
.hoor graag aanvulling op die opbouw,kan ik verbeteringen gaan aanbrengen
grt de kleine belg

ben

@ Rossie, dus eigenlijk was De Haere geen succes, hoeveel is er precies gevangen??? Trouwens toch jammer dat ik niet kon!!!! Denk ik!?!?

jc

Leaders voor reservoir , niet te moeilijk maken zaterdag in Lichtervelde  zowel voor nimfen als droog 

fluorocarbon 14/100  4mtr en op 1.5 mtr van de punt eeeeeen dropper , bij te verwachten

moeilijke visserij altijd maar met een of twee vliegen / nimfen [ hengel 10ft voor een 6 lijn ].

90% van de wedstijd gevist droog op de punt en een onverzwaard nimfje als dropper  !!

Succes als je dit probeert ,

Johan.

marc

dank je wel voor de nuttige info,gaan dat zeker in gedachten houden en proberen eerstdaags
heb het mezelf dus alleen maar moeilijker gemaakt  :'(
zal niet meer gebeuren johan
grt marc

Rossie69

Das mn vraag ook,jullie zijn toch eigenlijk wel thuis in zulke wedstrijdjes.
Bungvissen das wat ik ik bedoelde, en niet op kwam.

Dat is toch wel hoe jullie vissen toch ?
ik vindt het een leuke manier zoals jullie vissen,Marc.
alleen hier is het denk ut verboden,op vijvers.

maar Ben er zijn 40 forellen gevangen,door 18 vissers,is niet best maar wel goed gedaan,op een zeer door mij gevonden klote vijver.
maar ja dat ben ik,die er zo over denkt.

dus we hebben het redelijk gedaan.

en het weer zat ons dus allemaal niet mee.

Marc als je wilt mag je me wel is wijs maken in de opbouw,van het bung vissen.


jc

kijk eens op de site van "Vliegvissers Ijzervallei "

bind avond februari , daar staat een stukje uitleg , van iemand die redelijk veel op deze manier vist !!

groet Johan.

Rossie69