"Hier .. heb je een vice" zei Rob ...

Started by Koen, October 29, 2011, 20:04:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

vliegvisgek

streamers zien er ook goed uit de oranje doet het wel op de putten (forel) en vast ook wel op baars enzo netjes hoor

sebas-vh

die mosquito's zien dr mooi uit koen ;) heb je die gebonden met de halve cock neck die we hebben gekregen?
Gr Sebas

Koen

jup jup, de tipjes als vleugel en de rest als hackel :) ging best goed, had alleen geen zwarte flos dus heb zwarte dubbing gebruikt en dan de witte flos er over heen.

Rossie69

zo zie je maar ideetjes zat.

gaat goed komen Koen.

streamertjes roofbleitjes en baars windes en forel .

Muggen rot dingen.

;)


catchem


Koen

Gister weer ff bij Rob geweest om es weer es lekker wat te knopen. Veel geleerd :)

simpele bloedwormpjes, vanochtend er nog wat bij gemaakt.



cdc blue dun. mooi vliegje, leuk om te binden. met cdc had ik nog niet veel gedaan :)



en als afsluiter een sprinkhaan, lachen dat je niet alleen met veertjes en haar beestjes kan maken :)



Zo net nog ff een meivlieg achtig beest gemaakt. probeerseltje. foam staart, eende veertje als vleugel en cdc als hackle.




het is de eerste dus der moet nog het een en ander aan verbeteren  ;D

Koen

dit is zo'n haak met een knik er in, dus hij zit er wel goed op.

BV

Ik denk dat je ook één cm haaksteel tussen de knik en de haakbocht mee moet inbinden  in het lijfje zodat de knik hoger in het lijfje van de sprinkhaan zit en de haak niet kan draaien.

Koen

Quote from: speycast on January 28, 2012, 15:36:54
heren goed kijken naar die hopper er is echt iets mis mee   de gebruikte haak had ik het niet over


zoek het verschil http://www.vliegvissers.nl/archief/bindpatronen/2010/terrestrials/johan_hopper.html

ah ok zo'n fiets. volgende keer beter  ;D