Vanavond op de "camping van lutten"

Started by weerwolf, June 13, 2011, 01:02:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

weerwolf

Vanavond nog ff op de camping van lutten wezen vissen.  Ik noem het altijd maar de camping want in de weekenden en vooral zoals nu de lange feestdagen weekenden staat het er helemaal vol met karpervissers (nou ja vissers, ze halen ze alleen maar binnen).

Vanavond maar eens proberen, eergisteren waren de vissen slim.........ja ze kunnen dat zijn. Ze lagen net buiten werpafstand, tenminste wel buiten mijn werpafstand van mijn #3. Dus vanavond gewapend met mijn  waadpak het water maar ik, ik hoefde niet zo ver slechts een klein stukje langs het riet. Man wat een leuke avond ik was goed aan het vangen. Allemaal ruisertjes van tussen de 10 en de 20 cm. En vechten deden ze ook nog. Ook nog een paar baarsjes gepakt. 

Ook ben ik nog minder vriendelijk toegesproken door een paar van die #### karpervissers. Zitten ze aan de overkant (min 60 meter) en dan vissen ze tegen het riet aan waar ik waad, HOE MOET IK DAT ZIEN???? ze spraken echter wel op zo'n toon dat mij bloed begon te koken.........en dan kan ik het niet laten toch maar even verhaal halen waar ik dat aan verdiend heb. Maar de soep wordt...... na een gesprekje snapten ze mij ook wel. Op de stobbenplas kan je niet overal waden. De bodem is daar nogal grillig zoals ik bijna achterkwam soms is de bodem ineens weg en dan sta je daar te wankelen en ondertussen grijpend naar riet kon ik nog net in de benen blijven.
Maar goed de jongens maar uitgelegd dat als je aan de overkant vist en daar een visser komt, dan moet je je verlies nemen en geen groot woord geven en anders maar voor je vissen dan heb je geen last van anderen. Het is geven en nemen!

Maar ondanks het voorvalletje toch leuk gevangen, ik zag nog wat groters zwemmen en gooi het aan en gelijk bam.......vol erop, was een brasem van dik in de 40 maar ik had hem in de handen en toen viel hij en gelijk mijn tippet door.........maar wel in de handen gehad.

Wat een geweldige avond toen ik weg reed waaide het nog en bij de plas was de wind weg. leuke sport zo. Volgende keer met mijn #2tje.

Voor jullie was het leuker dat ik wat foto's maakte, maar ik had de camera in de auto laten liggen met het omkleden....helaas.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Rossie69

Ja zal best dat het druk was op de camping.
alleen de ijscar ontbreekt nog.

Goed gedaan Roelof,even een babbel maken met die tent steuners.

spannend he als je probeert,om bovenwater te blijven :) ,ken het maar al tegoed,en daar krijg je best,een warm gevoel van en rooie kop hahaha.

mooi dat je even heb kunnen vissen,en zekers niet onbelangerijk vangen.


Youri

slapend vissen en dan gewekt worden als je beet hebt........
heb het wel gedaan zo naast het vissen met de vaste stok maar vind het niet leuk om het alleen zo te doen.
leuk dat ze je begrepen, en nog mooier dat je goed gevangen hebt.