Alweer een stek naar de knoppen

Started by Menno_siemensma, June 17, 2020, 14:55:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Menno_siemensma

Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Marco B

Ach, als je hoort hoeveel beschadigingen boten oplopen (en niet alleen door vv) en hoeveel vliegen men vindt in de tuigage dan snap ik zo'n verbod wel.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

Scaramouche

je kunt er dus nog prima met een nimf onder een dobbertje gaan vissen met een UL-spinhengel. Zoveel meerwaarde heeft het wapperen in een stad toch niet, of ben ik nu net iets te weinig vliegvisser?  ::ban::
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Streamer

Nee hoor, ik zag hier gisteren iemand lopen met een vlieghengel opgetuigd met een spinmolentje en een ul spinnertje  ???

Maar ik vind het niet vreemd dat er een punt achter is gezet. Als de vliegvissers aldaar enig inzicht hadden gehad.....................
IHYT

Menno_siemensma

Quote from: Marco B on June 17, 2020, 15:56:33
Ach, als je hoort hoeveel beschadigingen boten oplopen (en niet alleen door vv) en hoeveel vliegen men vindt in de tuigage dan snap ik zo'n verbod wel.
burgwal liggen geen boten, de haven was al wel zo goed als verboden door bovenstaande idd. Ik snap de keuze wel maar het is weer een kleine groep, ook veelal van de vereniging zelf, die dit veroorzaakt hebben, evenals grote groepen die van ver daarheen gingen en overal en nergens stonden te smijten met zware ( overbodig zware) nimfen. Hier in Groningen zijn ook bepaalde stekken verkloot door achterlijk volk dat zich niet aan regels hield (vaste stok, werphengel of vlieghengel) en zijn topstekken nu verboden of beperkt. Ik snap gewoon niet dat mensen zich genoodzaakt voelen altijd weer boven de wet en regelgeving te moeten handelen, lekker een dagje op die manier gevist is daarna een verbod voor langere of voor altijd.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Mike

Zo is t helaas met heel veel dingen.
De meeste weten zich prima te gedragen binnen bepaalde fatsoensnormen maar er zijn er altijd een paar bij die overal lak aan hebben en net ff te ver gaan en t zodoende verpesten voor een hele hoop anderen.
Heel vervelend, ook voor de mensen die vervolgens dat soort regels moeten gaan handhaven  >:(
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Gert

Ja, jammer voor de goedwillenden. Maar als dat er echt zo veel zijn en maar een handjevol die overal lak aan hebben had het toch niet zo ver hoeven komen? Kwestie van elkaar aanspreken toch? Ik gooi de knuppel er maar even in....
Want laten we wel wezen: toen dit in het nieuws was had ik me er ook al over verbaasd dat iemand uberhaupt daar gaat vliegvissen.
https://www.vliegvissers.com/SMForum/index.php?topic=12183.msg181355#msg181355

Twan

Helaas komen we om van de regels in Nederland. Op ieder incident worden nieuwe regels verzonnen.

Gerrit59

Een wat late reactie, maar het is mijn 'thuiswater'. Een prachtige wintervoornstek! Naar de knoppen!
Wat ik daar gezien heb, niet te geloven! Een kleine bloemlezing: Werpen zonder ook maar op of om te kijken, terwijl er fietsers en wandelaars in de buurt zijn; overal lagen nymfen; stukken nylon lagen her en der; vissers zetten hun spullen (tas/schepnet) op een lege parkeerplaats en lieten vervolgens niet toe dat een bewoner zijn/haar betaalde parkeerplaats op wilde rijden (met eigen ogen gezien!); etc. En zo kan ik nog wel even door gaan.....Mensen er op aanspreken? Dan kwam je niet meer aan vissen toe. En het waren geen locals, want die weten wel beter hoe je je daar moet gedragen. Groepen uit het gehele land heb ik er getroffen, sommigen kwamen meermalen per week. Vliegvissen is daar dus afgelopen. Ik ben bang dat meer plaatsen aan het IJsselmeer en de Randmeren dit voorbeeld zullen volgen. Niet onbegrijpelijk moet ik zeggen, want deze overlast in Kampen was niet uniek.