Hardy "the flyweight" #2 reel

Started by danzl, April 16, 2019, 16:55:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

danzl

Ik heb deze reel onlangs gekocht.
Zou ik hier nog mee vissen of kan ik dat beter niet meer doen?
Heeft iemand een idee wat zoiets nog waard is?
Zat ook nog een Orvis Ultra fine 7'9 #2 hengel bij

Alvast bedankt

Martijn

Ik zou niet weten waarom je er niet mee zou gaan vissen, ziet er nog prima uit toch? Als de reel nog goed draait, slip maakt minder uit bij een #2... maar ziet er nog keurig uit van binnen dus ik verwacht dat dat ook nog in orde is.
Geen idee wat zo'n set nog waard is, maar een fortuin is het niet. Dus lekker van genieten zou ik zeggen  8)

Gert

Ja hoor, gewoon mee gaan vissen. Wel even 1 van die "driehoekjes" zodanig verdraaien dat die het tandwieltje op de spoel raakt. Maakt waarschijnlijk een hoop herrie vergeleken met een moderne reel, maar dat hoort er nu eenmaal bij. Welke je verdraait, is afhankelijk van of je links of rechtshandig bent. Bedoeling is dat je wat weerstand krijgt als je lijn afneemt, en die weerstand minimaal is als je je lijn opspoelt.
Waarde? toch wel minstens 150 Euro denk ik.

danzl

Heb er net ff mee gegooid, eerste keer met een full flex maar gooit echt heerlijk.
Alleen de lijn is versleten, heb ik een nieuwe voor besteld.
Ga hem zeker gebruiken en de reel maakt niet echt herrie

Martijn

Nu nog een leuke ruisvoorn aan de haak  ;D ;D

danzl

Nog bedankt voor de tip van de slip/ratel wist al niet hoe het werkte

danzl

Deze lijn heb ik net gekocht voor de SER

Jim Teeny WF Floating Fly Line

danzl

Heb ik nog een vraag, weet iemand waar ik een koker kan krijgen voor deze hengel zodat ik ook de reel erop kan laten zitten.
Het langste deel is 124 cm

Alvast bedankt

weerwolf

spul is niet gemaakt om in de kast te leggen, vissen met dat spul

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Gert

Nog even terugkomend op wat de waarde betreft: als je op eBay kijkt wordt alleen voor een reeltje al gauw 150 Euro gevraagd, en een zelfde hengel is een paar jaar geleden verkocht voor 200 Britse pond. Dus dat zegt wel wat over de waarde.

Zo'n hengelkoker vind je wel op het www, maar of iemand in Nederland ze ook verkoopt voor die lengte, geen idee.
Verzendkosten uit het buitenland maakt het wel wat onaantrekkelijk voor die lengte ben ik bang.


Herman

Misschien op MP zoeken op verkoper Robusta  (Richard).
Vliegvisser in hart en nieren.
Had een poosje geleden nog een of twee kokers aangeboden.
Misschien dat hij een passende oplossing voor je heeft?
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Gert

En als het niet mooi hoeft te zijn: gewoon de goedkoopste voor een 4-delige hengel kopen, en die verlengen. Zit meestal een pvc buis in die je er vrij makkelijk  uit kunt halen. onderkant openmaken en er een langere buis (Gamma, Praxis etc.) in steken en op de een of andere creatieve manier afwerken.

jo flyfishing

Bij TOF flyfishing  ( http://tof-flyfishing.com )  hebben ze dat soort kokers (van TFO https://www.tof-flyfishing.com/fr/catalog/tfo-tube-canne-moulinet~da946c4d-d69d-b9ff-bbcf-39dc7b46a2b7, en eigen merk nog niet op de web shop te vinden , wel getoond op hun facebook pag)
maar niet van die lengte... max 87 cm.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

John

Tsja, als het wat meer mag kosten zou ik ook eens op zoek gaan naar een Sage hengelkoker. en dan denk ik aan de single 9ft 2 pcs voor jou hengel
https://www.flysupply.nl/product/1004/30146/Sage-Ballistic-Rod-Reel-Case/30148/

weerwolf

heb nog zo'n koker liggen voor 2 delige hengels, echter kunnen er ook nog 2 hengels in
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

danzl

@weerwolf

Ik heb je een pm gestuurd