goede werpinstructeur..

Started by brian, March 10, 2011, 20:07:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.


Rossie69

van die dubbele strip wordt je bekaf ja.

je kan het doen vanuit je zij.

ach ja ieder zijn styl

brian

Oh haha, dubbelstrip is wel handig vind ik maar hij zwaait zo raar
Hij stopt niet van tak--- tak
Maar ik ben ook geen werpexpert :D haha maarvond wel grappig

Rossie69

is me niet op gevallen.

maar uh adhd worp ofzo dan :)

ja maar Fario kan het ook wel ;)

Plantje

Ben het wel met je eens Brian. Hij draait ook erg veel met zijn lichaam naar mijn idee. En hij draait de hengel ook behoorlijk...kijk maar eens naar de reel.

Maar goed: als het werkt werkt het!

hendri

hij mag dan wel wat heen en weer gaan, maar kijk maar eens naar zn timing. ik denk dat menigeen daar nog van kan leren werpen. de meesten zijn te beroerd om achterom te kijken of je lijn al gestrekt is.(ik zelf ook vaak) maar dat kan wel het verschil maken tussen een goeie en slechte timing denk ik.

Plantje

Dat klopt wel... Velen zijn te enthousiast denk ik. (En inderdaad: dat geldt ook regelmatig voor mij)

Vooral als je net een vis gemist hebt gaat het er hard op! En door slecht werpen heb je dan de hele boel in de war zitten en duurt het uiteindelijk nog langer voordat je de vis die je net gemist hebt weer aan kunt werpen :)

johannes

Dat draaien van de reel zorgt er voor dat de lijn nog rechter blijft en nog minder energie in elke kronkel verliest.


Plantje

Quote from: johannes on March 27, 2011, 09:53:15
Dat draaien van de reel zorgt er voor dat de lijn nog rechter blijft en nog minder energie in elke kronkel verliest.
Kun je dat toelichten?  ;)

johannes

Door het draaien van je reel zal je lijn ook gaan draaien en dus in de lucht rechter blijven
een draaiende kogel vliegt ook veel rechter dan een niet draaiende
stond eens te kijken bij iemand die eenvoudig 25-30 meter lijn in de lucht stond te houden en die draaide z'n reel ook.
na een half uur kijken toch maar eens gevraagd waarom hij de reel draaide.
en dat was z'n andwoord.
kan het zelf ook niet hoor


Plantje

Ah op die manier! Duidelijk!