Bretagne

Started by Scaramouche, June 17, 2016, 14:57:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Scaramouche

Na veel twijfel, uitstel, volgeboekte campings en meer van dat soort gedoe is dan nu toch echt de vakantie geboekt, het wordt Bretagne. aan de kust zal ik me wel weten te redden, kwestie van stekken zoeken en hopen dat er iets rondzwemt. Maar ik wil ook eens wat vande riviertjes daar proberen. Ik zit bij st-Brieuc, aan de noordkust. Ik heb al het een en ander gevonden en riviertjes als de Trieux, Alne en Gaudy zien er mooi uit. Als mijn Frans me niet in de steek heeft geletan kan ik gewoon online een weekkaart kopen.

Heeft er iemand misschien ervaring met de forelvisserij daar, en wat tips over hoe daar te werk te gaan?
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

wh82


Scaramouche

ja, die heb ik al bekeken. ben nog niet helemaal uit het non-reciprocitoire deel maar dan doe ik gewoon net alsof ik een toerist ben als ik ergens sta waar het niet mag :-)

Heb alleen nog weinig gezien over vliegen, maar ik neem aan dat het standaard arsenaal het daar ook gewoon gaat doen.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

wh82

Volgens mij is de rivier (Trieux) vanaf 8 juni gesloten voor het gedeelte dat reciprocitair is, dat gedeelte is vooral Zalmvisserij. De bovenloop is wel open.