Zinkende leader/verzwaarde tippet of toch zinkende lijn?

Started by erideno, May 21, 2012, 17:13:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

erideno

Hallo visvrienden,

Waarschijnlijk binnenkort voor het eerst naar de Ronde Bleek. Zoon Brian, 21,  is inmiddels ook al enthousiast aan het oefenen.
Vraag over de benodigde uitrusting:

Is een zinklijn aanschaffen een must of kunnen we de vis ook bereiken met een zinkenede leader of een lange tippet, die middels lood enigszind verzwaard is?

Horen het graag!

Groet, Brian en Ed van Es

vliegvisgek

op de ronde bleek is dat een must maar met een zinktip wil het vast ook wel alleen meer geduld met afzinken,
en de droge lijn is nu wel je van het ,vangen de meeste op droog nu hoorde ik op de flayfair :D

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

jackoss

Ik heb in de winter gevist met een langzaam zinkende lijn met daaraan een streamer. Door te wachten met binnenstrippen kun je dan zelf de diepte bepalen waarop je vist. De laaste keer dat ik er was, ongeveer 3 weken geleden was droog favoriet. Als ze erg diep liggen dan kun je nog een zinkende leader aan je langzaam zinkende lijn knopen met daaraan een dolly parton. Soms moet je met een drijvende lijn vissen met een lange onderlijn (8m) en een beetverklikker. Blijven doorgaan zou Barry Stevens zeggen. Jan de eigenaar kan je ook wel op weg helpen,hij vist zelf niet maar is zeer ter zake kundig. Verder is de ronde bleek altijd de moeite waard. Groeten Jack.

erideno

Allen bedankt voor de tips.
Binnenkort maken we een verslagje natuurlijk!


vliegvisgek

ben ook benieuwd wil er ook 1 der weken dag heen ;) :D ;D