Welkom GJ

Started by Vliegvissers.nl Team, September 06, 2014, 16:53:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vliegvissers.nl Team

Hallo GJ welkom op Vliegvissers.nl !
Veel plezier hier toegewenst.  :D

Lees voor alle zekerheid alsjeblieft dit topic door zodat je op de hoogte bent van de 'netiquette' die we hier hanteren.

We zouden het ook zeer op prijs stellen wanneer je jezelf hier voorstelt (of minstens een aantal informatieve velden in je profiel zou willen invullen)


GJ

Hoi, Ik ben GJ, 43 jaar en kom uit de buurt van Zaltbommel. Veel water dus. En om het nog mooier te maken woon ik buitendijks tegen de afgedamde maas aan :)
Sinds een tijdje vis ik weer. Ik heb er momenteel even ruim de tijd voor. Dus bij de lokale hengelsportzaak ben ik begonnen met een feeder setje. Inmiddels is de uitrusting wat groter en zoek ik steeds weer nieuwe uitdagingen in het vissen.
Als ik ga vissen dan zoek ik altijd de mooie plekjes op. Soms loop ik vooraf te zoeken naar een mooi stukje natuur en kijk of er vis zit. Vervolgens sjouw ik alle troep naar de waterkant om dan een paar uurtjes te vissen. Leuk, maar soms wil ik het anders.
Vorige week b.v. viel een baarsje zomaar mijn blinkende banjo feeder aan :) Geweldig. Ik blijf het prachtige visjes vinden. tijdje terug ving ik een mooi voorntje, onthalen en terug zetten. Ik zie hem wegzwemmen en "hap..." opgevreten door een snoek. Dat jagen van vissen vind ik prachtig.
Zoekend op internet kwam ik vliegvissen tegen. De totale uitdaging van deze manier van vissen spreekt mij enorm aan. Ik ben inmiddels bij wat speciaalzaken wezen kijken en ik hoop een dezer dagen met iemand mee te gaan om het van dichtbij te mogen ervaren. Als ik het dan nog steeds leuk vind dan ga ik mijn uitrusting weer uitbreiden....
Ik ben alleen een beetje bang dat het misschien zo leuk is dat ik mijn huidige hengel laat staan, stoeltje niet meer nodig heb, etc. Ben dus ook wel benieuwd naar vissers die naast het vliegvissen ook andere takken in de vissport zijn blijven beoefenen.
Ik ga lekker lezen hier.
Groet,
GJ

Raymond

 ::welkom:: op dit forum, GJ

De ervaring leert dat de meeste vliegvissers geen enkele andere vorm van sportvissen (meer) beoefenen. Uiteraard zijn er wel die nog op andere manieren vissen maar ik hoor hier dus niet bij.

Veel plezier met je ondekkingstocht binnen de wereld van het vliegvissen...!
::wtf::

rein

Quote from: GJ on September 06, 2014, 17:10:08
Ik ben alleen een beetje bang dat het misschien zo leuk is dat ik mijn huidige hengel laat staan, stoeltje niet meer nodig heb, etc.

Dat blijft een risico.... zeker als je zelf ook nog je vliegen gaat binden :)

veel plezier hier alvast.

gr Rein

FSCHAMP

 ::welkom:: Ik ben begonnen vanaf mijn 6 jaar met vissen, op 14 ben ik beginnen vliegvissen en sindsdien nooit meer met mijn vaste stok, werphengels en zeehengels gevist. Ik vis nog enkel met de vlieg op rivier, reservoir en sinds kort ook op de zee. En ik ben niet alleen, die het zo vergaan is. Ik ben er bijna zeker van als je de slag vast hebt van het werpen en in een later stadium het vliegen binden dat je je andere hengels laat staan.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

W3stland

Ik doe naast het vlieg vissen nog aan karpervissen, roofvissen en met de dobber en picker vind ik ook nog steeds leuk. Ik pas me gewoon aan aan het moment waar ik dan zin in heb. Overigens wel aan de dure kant om alles naar wens te houden. Denk wel dat vliegvissen je altijd bij blijft, soms kan ik enorm zin hebben weer ff te swiepen.
"A bad day's fishing is better than a good day at work."

gj

Hi, ik ben er weer  8)
Door omstandigheden even uit de lucht geweest. Maar sinds een paar weken alles weer redelijk 'op de rit'. En dus weer aan het vissen.
Helaas (begrijpelijk), is mijn oorspronkelijke account gedeactiveerd. Maar gj in lowercase will do.
Heb weer lekker gelezen hier en alweer zin om de komende week weer op jacht ta gaan naar de kleine visjes. Licht vissen blijft mijn ding. Ook in de koude maanden.
Groet,
GJ

Plantje

Moet ik even kijken of ik je oude account nog kan reanimeren?