Zondag 12.06.2011

Started by Henry, June 11, 2011, 18:13:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Henry

Dat vervolg gaat er zeker komen, Maar dan is het meer water bekijken en lopen en vissen dan we vandaag gedaan hebben. Dit is denk ik wel een uniek stukje polderwater. Deze twee hoofdwatertjes naast elkaar en in het midden een strookje van zeg een meter breed waar je overheen kan lopen, welke dan weer in kontakt met elkaar staan doormiddel van onderdoorgangen van bruggetjes die de diverse landerijen verbinden.


A{b}r{a}xa{s}

henry in volle concentratie



dit pad alleen is al een kilometer of 4....



en aan beide kanten ziet het er dan ongeveer zo uit.... *kwijl kwijl*



harry

ziet er inderdaad mooi uit bas
stukkie mooier dan hier in die soep beek
gister nog een uurtje een poging gedaan  resultaat 1 visje :(

Henry

Harry ,  als Bas besluit om weer deze kant op te komen , sleep je jezelf ook maar deze kant op..Zal kijken of ik de volgende keer wat af kan spreken met onze zwemmende vrienden.
De hoeveelheid water in de omgeving hier is echt enorm.

A{b}r{a}xa{s}

Is daar echt wel mooi, en ik heb nog maar een miniem stukje van het water gezien.
Voor de kosten hoef je het niet te laten, 3euro voor een dagvergunning.

De dagvergunning is trouwens een klein boekje van zo'n 10 pagina's.
Er staat vrij uitgebreid beschreven waar je mag vissen en zitten ook 2 globale kaartjes bij.
Op een aanzienlijk aantal plaatsen is vissen op zondag overigens NIET toegestaan.

Henry

Tja landbouwers die doen aan zondagsrust, vraag me wel af hoe ze die koeien dan moeten melken of mogen die dieren met opgeblazen uiers blijven staan ?

Ach er zijn normaal gesproken ook wel doordeweekse dagen te ebdenken om die landerijen wel te betreden of een Zaterdag.

harry

Quote from: Henry on June 13, 2011, 07:24:02
Harry ,  als Bas besluit om weer deze kant op te komen , sleep je jezelf ook maar deze kant op..Zal kijken of ik de volgende keer wat af kan spreken met onze zwemmende vrienden.
De hoeveelheid water in de omgeving hier is echt enorm.

daar heb ik inderdaad wel oren naar hoor Henry
dat water ziet er uit zoals t hier zo'n 25 jaar geleden was  vol met dikke ruisers :-X
dus als ik in de mogelijkheid ben zal ik graag eens van je uitnodiging gebruik maken

Henry

Over de dag vergunning hoef je je overigens geen zorgen te maken. Dikke ruisers die worden  te vaak opgevroten door reigers, aalscholvers en fuuten. Maar soms pak je inderdaad nog wel mooie maatjes. Als het je echt mee zit zie je , bij stralend weer  nog een oud hollandse ringslang door het water glijden. Dit is mij al vele malen overkomen en steeds blijf ik er weer naar kijken.


Henry

Quote from: HappyFisherman on June 12, 2011, 22:26:52
Ik was vanmorgen vol goeie moed (nieuwe reel, nieuw schepnetje...) op weg naar de Tipbosch om forelletjes te vangen voor de BBQ morgen (vlak bij de lokatie Tour de OV), maar onderweg kwam ik er achter dat ie niet open was vandaag... G*dsgloeiende, auto gekeerd en met deeg moeten vissen in Beerze.

Dat is een zware teleurstelling. Volgend jaar moet ik het ook maar eens gaan proberen op een put. Kijk wel even van te voren op het internet of deze wel geopend is dan :P

maurice

ziet er inderdaad mooi uit heren.
jammer dat het moeilijk vissen was op het mooie water.
er moet toch mooie vis zitten.

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Rossie69

ziet er vangerig  uit hoor.

heb ik nu begrepen,dat er helemaal geen vis is gevangen ?
:(

Henry

Er is wel wat gevangen. een minimaatje van 5 a 7 cm en eentje van een cm of 14. Het ligt daar eigenlijk dicht van de vis, en op nog geen tien minuten lopen van mijn huis, ben ik daar dus ook zeer regelmatig te vinden. Ik moet zeggen dat het de laatste week eigenlijk al vrij treurig was met de vangsten, de week ervoor liep het lekker.

Er zwemt echt genoeg vis , van mini dingen tot leuk formaat voorn , baars, brasem, zeelt, paling, karper en de overbekende rivierkreeft welke per week  zon 60 tot 80 kg oplevert voor de plaatselijke fuikenplaatser, dit is aanzienelijk meer geweest in voorgaande jaren, dus hij is goed bezig.
Ik ben hier erg veel te vinden, eigenlijk te weinig naar me zin, maar noodzakelijk kwaad moet ook gebeuren.
Karpervissers klaagden verleden week ook al en gisteren de snoekvissers hadden ook weinig succes.
Normaal als je hier gaat zitten met de vaste stok en een made heb je een leuke dag, maar ook dat is nu niet echt het geval.

Wind uit de verkeerde hoek, teveel omslaand weer, ik heb geen idee waar het aan kan liggen.
Ga maar hopen op een periode met flink wat zon en stevige temperaturen, want dan zie je de vangsten met sprongen omhoog schieten.

Henry

Quote from: maurice on June 13, 2011, 09:44:08
ziet er inderdaad mooi uit heren.
jammer dat het moeilijk vissen was op het mooie water.
er moet toch mooie vis zitten.

Dit zit er zeker ook. Maar hoe en met wat te vangen is mij nu een redelijk raadsel. Had een bruin nymphje eraan en deze werd dus twee keer gepakt. Normaal zijn het stevige aanbeten maar nu was het heel rustig meenemend en in de  stroming van de wind was dit soms moeilijk ( althans voor mij) waar te nemen.

Overigens hier in de waterpartij praktisch voor de deur ( zeg 75 meter) wordt de laatste week ook al bijna niets tot zeer weinig gevangen twee weken terug wel enkele grotere en zwaardere karpers ( 3 stuks 85, 90 en 91 cm varierend in gewicht van 25 tot en met 28 pond) , maar nu zie je de vissers voornamelijk met hun smartphone spelen.

Zit er toch maar aan te denken eens wat montana's te gaan bouwen. In het verleden heb ik hier mooie voorns en een enkele brasem op gepakt. Weliswaar in een ander gedeelte van Gouda en veel breder water. ( en ik weet opbrengsten uit het verleden geven geen garantie).

Rossie69

kleine natte vliegen dan Henry ?


Henry

Dit kan ik ook nog eens gaan proberen inderdaad. Ik blijf misschien wel teveel hangen in een beproefd patroontje waarmee ik de afgelopen weken wel wat kon haken. Dus een grijs muisje ( lees nymphje  ).

Ben eigenlijk nog een teveel ;) vaste stok/matchhengel visser, dus teveel aan het vaste aas blijven plakken. En te weinig variatie. voel me ook niet echt geroepen om in dit water eens fijn te gaan staan graaien met me handjes om te kijken wat er zoals in de bodem zit kwa insecten spul. gezien de vele rivierkreeften die toch vervaarlijke schaartjes hebben, en ik zal dan niet de eerste zijn die met zijn vingers zon stuk ongedierte naar boven weet te halen. In het verre verleden al eens een kreeftje aan me vinger gehad ( wel beschermd door handschoenen ) tijdens het duiken. Dus weet hoe het ongeveer aanvoelt en echt loslaten doen ze niet, mits je ze een schop verkoopt. 

Arno

Ik van op het moment veel voorns met kleine drijvende miertjes op haakmaat 16 tot 20 zo gauw die het water aanraakt pakken ze hem direkt
en als hij dan zinkt trek ik hem vrij vlot door het water.

Gr Arno

Henry

Nieuwe techniek , miertjes maken voor me , heb er al eens naar gekeken. Zal morgen me werkgever verblijden met een super aankoop :D bruis lijm ...

Bert J.

Gisteren een tiental baarsjes gevangen aan een paars 'vissie' bij een sluisje.
Ze zaten vrij diep. Moest telkens tot 40 tellen om die diepte te halen met mijn zinklijntje.
Toch maar eens een sneller zinkende versie aanschaffen ;D


The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Henry

Leuke maatjes baars, zo op de zondag.
Ik ga zo dadelijk ook maar eens even fijn knutselen en proberen, mede dankzij Bas en zijn verassings pakketje kan ik zeer uitgebreid gaan klooien ;).
En wat er uit gaat komen nog geen idee van :d. Maar vermoedelijk wel wat montana's ( of look likes ). En ook zeker wat met Glitter spul.