Vertrouwen

Started by Hilco de Visser, October 07, 2014, 16:48:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hilco de Visser

Om de verveling te bestrijden op de lange winteravonden heb ik besloten om niet voor 6 okt te gaan binden .

Dat houdt dus in dat ik augusten en september  aangewezen was  op de reeds gemaakte vliegen nymfen en streamers

Op een gegeven moment waren  diegene waar je het meest vertrouwen in hebt op .................

Dan kom je dus op een punt dat je  dingen aan je lijn bindt waarvan je geen idee hebt op het vangers zijn of niet .

Wat  blijkt...........   ook die exemplaren vangen prima vis  ..........grappig  :o




Rena

De meeste patronen zijn om vissers bezig te houden, niet de vissen.

::)

Floor

Tja, bekend verhaal!

Net als 3,4,5 dozen mee de polder in sjouwen en dan toch maar weer dat ene vliegje eraan knopen. en de volgende keer uiteraard..... precies hetzelfde gesjouw.

Nu moet ik zeggen dat ik met de forel visserij in het buitenland (en dan vooral in Noorwegen), zeker op klein en helder water vaak heb meegemaakt dat het ene of het andere vliegje een groot verschil in resultaat kan maken.
maar, inderdaad, dit hoeft dan niet altijd het favoriete vliegje te zijn.


It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

hannus

ik heb een klant, koopt ieder jaar 100 red tags, daar vist hij mee, anders niets....

pepertje

persoonlijk denk ik dat je sneller een voorkeur krijgt voor een vlieg die meer vangt dan een andere.
je pakt snel weer de vlieg die je de laatste keer succes bracht.
en dat meestal als je gaat beginnen.
vang je weer en verspeel je hem pak je een (soort) gelijke vlieg.
zo krijg je de voorkeur van een vlieg, misschien wel onterecht maar ja.
vliegvissen is mooi en leuk iedereen doet het op zijn manier.
vissen is leuk maar moet geen verplichting worden ;)

merijn1982

zeer herkenbaar! vangertjes blijf je aanbinden tot er uit nood iets anders aan gaat en die ook vangt! we kennen allemaal de spannende verhalen van die ene vlieg die wel ving en de rest niet.. ik ken ook de verhalen waarin het niet zoveel uit maakte wat er aan zat als je maar op de juiste diepte/ plaats viste.

stukje romantiseren of juist vereenvoudigen  van onze hobby ;)
Tight lines!!

Gert

Ik begin meestal met een vlieg waar iemand anders de vorige keer goed mee ving :o
Dat ik elke keer met een andere vlieg begin zegt denk ik wel genoeg ;D

Maar zonder gekheid: ik heb inmiddels ook zo m'n favorieten. Honderden vliegen zullen bij mij waarschijnlijk nooit meer uit de dozen komen, tenzij ik ze weggeef of zo.

Groet,
Gert

hannus

ha ha Gert, weggeven hoort er bij, he

GJ

Ik hoop dat ik snel mee kan praten over mijn favoriete vlieg. Ik heb wel een favoriet, maar daar vang ik niks mee  ;)

Floor

Quote from: GJ on October 08, 2014, 15:54:58
Ik hoop dat ik snel mee kan praten over mijn favoriete vlieg. Ik heb wel een favoriet, maar daar vang ik niks mee  ;)

Haha,  niet iedereen heeft een favoriete 'niet vangende vlieg'.
Ach, het komt vast goed!

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

maurice

Ik heb een voorkeur bij de droge, nimpf en nu ook bij nat.
Net als bij de streamers alleen verschilt de kleur daar nog wel eens.

Als we op de Kyll vissen hebben Youri & ik verschillende voorkeuren wat vlieg betreft maar vaak zitten we niet ver van elkaar met de aantallen.
Gek genoeg wel als de een met droog vist en de ander met de nimpf.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Raymond

Mijn "favoriete niet vangende vlieg" is de beroemde red tag. Ik heb daar echt nog nooit een ruk mee gevangen... :D
::wtf::

Hilco de Visser

er zijn er weinig die kunnen zeggen dat ze een ruk hebben gevangen , zo zeldzaam die vis  :P

Raymond

Mooie vis hoor, zo'n ruk... ;)
::wtf::

rein

Ik heb ook nog nooit ene ruk gevangen met de redtag, maar genoeg andere vissen om het toch als eerste er aan te binden. En ook ik neem standaard 3 dozen mee de polder in, 1x nimf, 1x droog 1x streamertjes omdat ik geen zin heb om terug te lopen naar de auto als de redtag niet blijkt te werken of de vis alleen aan de oppervlakte aast... (redtag is bij mij met goudkop :))

Hilco de Visser

Quote from: Raymond on October 08, 2014, 20:38:49
Mooie vis hoor, zo'n ruk... ;)

Rukvis lijkt een beetje op Bot die vang je ook vaak ...............

Gert

Bot vang je alleen achter het net.
Ruk kun je overal vangen, net als een Kamper steur  ;D

Slechtvalk

Ook hier in de Zeeuwsche wateren is de ruk een wijdverbreide soort (zie verspreidings kaart op http://www.waarneming.nl). Trekt zich ook weinig aan van zoet of zoutwater. In streektaal noemen ze de soort hier ook wel een "blank" en specifiek in Zeeuws vlaanderen en grensstreek tegen Belgie een "niknakske".

Beertje

"Ruk"" schijnt een woord te zijn die voor veel dingen gebruikt wordt .Zo had Erik de Noorman het vorig jaar over een "ruk mug". Het begint een beetje op "smurfen taal"te lijken.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Gert

mmmm, liever een rukmug dan een steekmug. Maar kan zijn dat het andere geslacht daar anders over denkt.... ::ban::

Plantje

Quote from: rein on October 08, 2014, 23:19:31
Ik heb ook nog nooit ene ruk gevangen met de redtag, maar genoeg andere vissen om het toch als eerste er aan te binden. En ook ik neem standaard 3 dozen mee de polder in, 1x nimf, 1x droog 1x streamertjes omdat ik geen zin heb om terug te lopen naar de auto als de redtag niet blijkt te werken of de vis alleen aan de oppervlakte aast... (redtag is bij mij met goudkop :))
Heel herkenbaar. Altijd op zoveel mogelijk voorbereid. Daarom ben ik ook zo'n fan van een #5 à #6 hengel en lijn voor nagenoeg alle visserij.

Hilco de Visser

ik begin steeds meer vertrouwen te krijgen in mij  BFC 3/4  10" van onze sponsor.

toch ook al een snoek op weten te landen 55 cm

bij 5 wordt het kleine visje niet meer voelbaar .............

mijn volledige vertrouwen dit jaar ging uit naar de pheasant tail nimf en vooral niet te groot.


maurice

Zeker een fijne hengel en goede vlieg
::bbq:: ::proost:: ::proost::

FSCHAMP

Voor stromend water heb ik het meeste vertrouwen in een double legs nr 10 (nimf), Pat's emerger nr 18 (emerger), orange tag nr 18 (droge vlieg) en mijn RPL 590-2 of mijn FRM 905-4 hengels.

Voor zeebaars vissen een Chartreuse Lefty's deceiver en mijn Airflo Bluetooth XT 4pc saltwater hengel.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

pepertje

@ Hilco pa vist bijna alleen nog maar met PT nimpfen in verschillende kleuren en maakt niet uit waar hij blijft vangen
vliegvissen is mooi en leuk iedereen doet het op zijn manier.
vissen is leuk maar moet geen verplichting worden ;)