Vangsten in 2023

Started by Bert J., April 16, 2023, 23:19:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

PdH

Vanavond de eerste ruisvoorn van dit seizoen gevangen maar is eigenlijk niet het noemen waard. Ok dat is misschien wel weer erg negatief. Toch blij mee.  :D
Het water was hier erg helder waarvan ik dan denk. Dan zit er ook niet veel voedsel in.En wat je al zegt Gert, het is niet handig die noordenwind.
grtn, Peter.

Menno_siemensma

Eerste platten weer gevangen maar windes zijn niet te vinden nog op lauwersmeer. Toch leuk om even een paar van die slijmjurken te foppen.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Gert

Mooi mannen.
Gisteravond weer een paar uurtjes geweest, en ondanks de stevige wind toch een heerlijk avondje gehad. Met een iets langere en zwaardere #3 hengel.
Begonnen met een klein pheasant tail nimfje, slechts 1 baarsje en voor de rest allemaal mooie ruisvoorns (ca. 10 stuks, allemaal 20-25 cm). En later met een fluogroene tungsten bead en 2 maden van de Action op een haakje gebonden, nog een paar mooie ruisers erbij gevangen.
https://www.vliegvissers.com/SMForum/index.php?topic=12158.msg181116#msg181116

Bert J.

Pffff, zweten in de Europoort. Maar de beloning was er gelukkig.
Maar hoe plaats ik een foto die op mijn computer staat? Is veranderd, zie ik.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Gert

#29
Quote from: Bert J. on June 25, 2023, 23:42:48Maar hoe plaats ik een foto die op mijn computer staat? Is veranderd, zie ik.

Via Attachments and other options kun je rechtstreeks de link naar de foto neerzetten. Maar preview werkt niet dus dan lijkt het alsof het niet lukt. Hoop dat het zo lukt Bert.

Edit:
even een testje gedaan.
1. klik op Attachments and other options onderin het tekstveld waar je je bericht maakt.
2. Klik op ADD FILES in Drag and drop your files here, or use the button to add files.
3. Sleep of copy/paste je foto's in het veldje.
4. Klik op UPLOAD

Daarmee is het mij gelukt in ieder geval.
Succes!


Gert

Test, vangst van een paar weken geleden.

Bert J.

Dank je wel, ik ga het proberen. Maar moet de foto die ik wil plaatsen niet ergens online staan?
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

FSCHAMP

Neen, hoeft niet meer.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Bert J.

Zaterdag en zondag ben ik achter de zeebaars aan geweest met maatje Hein. De overnachting
op de camping De Krabbenplaat kun je plannen, maar het weer helaas niet.
Allemachtig, wat was het warm. Vooral zondag en helemaal op de stekken waar geen zuchtje wind stond.
Zoals al veel gelezen, barst het overal van de prooivis.
Het was weer zoeken geblazen, maar uiteindelijk hebben we toch een paar mooie vissen weten te vinden.
Hein verspeelde een baars, ik ving er drie. Twee veertigers en een mooie 55-er. Zelf heb ik ook nog een losschieter gehad.

20230624_172618.jpg

20230624_165357.jpg

20230624_211708.jpg

20230625_112956.jpg   

20230625_113022.jpg
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Gert

Mooie vangsten Bert. En het is dus gelukt met de foto's :D

Marco B

Prachtige vissen Bert. Moet toch ook weer eens die kant op. Is alweer 2 jaar geleden. Deze foto's maakt dat je er weer zin in krijgt.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

FSCHAMP

Nice Bert, schitterende Zeebaarzen, zeker de 55 cm vis.

Ik ga waarschijnlijk dit weekend eens proberen voor de eerste maal dit weekend.
Weet iemand of er al Finten gespot zijn?
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

jo flyfishing

Quote from: FSCHAMP on June 27, 2023, 14:14:14Weet iemand of er al Finten gespot zijn?
Volgens facebook wel :-) , zelf nog niet in Europoort geraakt dit jaar.
Zit een beetje verveeld ook met de onderbrekeing van de haringvlietbrug. daardoor zowat overal minstens drukker verkeer. of kleinere wegen te nemen...
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Bert J.

Quote from: Gert on June 27, 2023, 11:02:28Mooie vangsten Bert. En het is dus gelukt met de foto's :D
Ja, veel eenvoudiger om foto's te plaatsen. Top!
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Bert J.

[quote
Weet iemand of er al Finten gespot zijn?
[/quote]
Volgens de berichten zitten ze weer volop op de Nieuwe Waterweg. Wij hebben ze ook veelvuldig zien jagen, afgelopen weekend.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

FSCHAMP

Collega vliegvissers bedankt voor de informatie. Als alles mee zit, ga ik het dit weekend zeker eens proberen zoals ik al eerder aangaf hierboven.


Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

EB86

Quote from: FSCHAMP on June 27, 2023, 16:44:12Collega vliegvissers bedankt voor de informatie. Als alles mee zit, ga ik het dit weekend zeker eens proberen zoals ik al eerder aangaf hierboven.




Was het nog wat? Ik heb vorig jaar alleen maar geblankt en geen fint gezien. Dus als de fint er zit ga ik binnenkort ook wel in de hoop die in ieder geval te vangen en hopelijk een zeebaars.

FSCHAMP

Neen, niet geweest, laatste moment uitnodiging gehad van mijn schoonbroer voor een BBQ met de familie.
Staat nu gepland voor volgend weekend.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

jo flyfishing

Zeebaars zit er in ieder geval.
Even gaan zien naar de finten, maar was niet veel actie had ik de indruk
IMG_20230709_184110575_cr.jpg
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Gert

Na alle regen en veel wind van de laatste tijd, was het vandaag eindelijk weer eens een mooi dagje om een paar uurtjes de polder in te gaan.
Op de eerste stek heel veel kleine baarsjes gevangen, op de tweede stek 6 mooie blankvoorns, zie foto, en op de derde en laatste stek vooral ruisvoorns van een mooi formaat gevangen.
"Helaas" zondag op motorvakantie, zal wel een hengeltje meenemen maar ik denk dat ik het mooie vissen even zal moeten missen.

20230810_165843.jpg

Bert J.

Mooi hoor. Leuke visserij!
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

henkverhaar

#47
Vandaag na de vakantie in Noorwegen voor het eerst in vier weken tijd weer even op de Geul. Met een prototype 9 voet #4 hengel (splitcane...). In een halfuurtje vissen 1 beekforel van 30 cm. Missie geslaagd dus. Wel zijn de oevers op mijn vaste stekken wederom verder afgekalfd. De hengel is trouwens ook geslaagd voor zn eerste praktijktest, al is het niet mijn favoriete taper - deze ontwikkeling is op bestelling.

En gisteravond in een half uurtje tijd 3 vissen, 15, 20 en 35 cm. Op een downstream geviste CDC&Elk. De Geul lijkt weer in zijn element. Alleen die afgekalfde oevers...

jo flyfishing

Gisteren waren 4 ondermaatse zeebaarsjes mijn deel. 
En een paar mooi volgers tot voor mijn voeten, die niet te verleiden waren.(ook niet op garnaaltjes ;-) )
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Bert J.

Afgelopen zaterdag eindelijk weer eens achter de zeebaars aan geweest. Weer bleken de
garnalen beter te scoren dan de ep streamers. Ondanks de wat tegenvallende formaten
was het een heerlijke visdag.

20230930_122737.jpg

20230930_122716.jpg

20230930_154436.jpg

20230930_164840.jpg

20230930_171112.jpg

20230930_182624.jpg

20230930_182533.jpg       
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift