Lenne

Started by HappyFisherman, August 01, 2012, 16:50:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Heeft er iemand ervaring met vissen in de Lenne nabij Ronkhausen? Misschien ergens komende weken er een paar daagjes naar toe...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Cornico

Vaak geweest Bram, maar dat is al weer heel wat jaartjes geleden.
Man, ik kan kan me nog dat lekkere bier en lekker eten in "im stillen Winkel" herinneren als de dag van gisteren.
Wat vager in m'n geheugen staan de vlagzalmen en grote regenbogen die we daar vingen.
O ja, ook nog goed weet ik dat ik 2x kopje onder ging op de grindbanken achter de stuw iets hogerop bij Finnentrop.
In die diepe gaten zaten hele grote forellen .. . . .
Mocht je gaan, veel plezier daar en vertel er iets van.

HappyFisherman

Kijk, dat geeft de burger moed :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

forel

Bram misschien heb je hier wat aan http://www.dutchflyfishing.nl/page_1210667743662.html gaat ook over de lenne .
en dit is een filmpje over de lenne http://www.youtube.com/watch?v=f_5kcxdJ9R0  van dit jaar



Plantje

Ik heb jarenlang een jaarvergunning gehad voor de Lenne in Nachrodt. Schitterend kunnen vissen! Tot de aalscholvers kwamen...pokke beesten :(

Maar is het niet voor de vissen, dan is het wel voor de omgeving!

weerwolf

ik ben er 2 keer geweest. De eerste keer was geen succes zo hoog als het water stond. Ik had nog een spinhengel bij me maar de spinners stuiterden over het water.

De 2e keer waren ze bij altena aan het werk met de weg en was het water troebel......shit. maar ik kreeg het advies om op het stuk van ronckhousen (oid) te gaan kijken en daar heb ik leuk gevangen. Ik heb daar overnacht in de bus op een paar camperplekken, en die liggen zowel in altena als in ronckhousen vlak aan de rivier. Leuk vissen daar.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Troutbuster

Mooi filmpje Ron!

Bram, mocht je gaan, veel succes en ik ben zeer benieuwd naar je verhaal en je foto's
Ik ben van plan om volgend jaar een tripje die kant op te maken dus..

Succes en vang ze

Gr

Jan
"Petri Heil"