danielsson l5w6nine - ervaringen?

Started by Scaramouche, August 20, 2015, 13:59:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Scaramouche

Ik zag een advertentie voor een Danielsson l5w6nine; 150 euro incl een #9 lijn. Lijkt me een nette prijs maar ik heb geen ervaringen met het merk. Kan iemand iets zeggen over die reel? Voor mij is belangrijk een soepele, goed instelbare slip en dat hij een beetje tegen een stootje kan.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Sieger

Dat zijn uitstekende 'bullet-proof' reels Frank. Ik vind de slip echt heel goed en prima in te stellen. Je kunt de slipplaten zelf nog anders monteren waardoor je deze naar je eigen idee in kunt stellen. Volgens mij zijn ze ook geschikt voor op het zoute, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Heb er een aantal die ik voor het snoekvissen gebruik (niet dat ik daar de slip voor nodig heb...), maar heb je ook voor het zalmvissen gebruikt (de 9-13 zelfde systeem).

Danielson maakte vroeger de reels voor Loop, tot er financiele toestanden kwamen....Tsja.  Loop gebruikt dit ontwerp nog steeds.


Sieger

wouter veuger

heel mooi reeltje.ik had hem ook al gezien,maar heb al diverse reels in deze klasse ,waaronder mijn loop evotec g4 7/9 ,dus zal me bij deze maar inhouden :)

Scaramouche

Thanks, dat zijn goede berichten. Denk dat ik dan mijn oude Okuma reel maar eens ga upgraden :-)
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Marco B

Ik gebruik de 9/13 voor het zalmvissen Frank en ik moet zeggen dat het een stevig werkpaard is met een goed instelbare slip. Bij mijn reel gebeurt overigens soms wel iets vreemds: een enkele keer is de slipafstelling plotseling verdwenen en staat deze helemaal open, zonder dat er aan de knop is gedraaid. Ik dacht eerst dat het wellicht iets exemplarisch was maar na enig zoeken op internet kwam ik er achter dat meerdere mensen deze klacht hadden. Op zich niet schokkend maar ik heb mezelf wel aangeleerd om tijdens het vissen zo nu en dan te controleren of de slip nog wel goed is ingesteld.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

Bert J.

Fijne reel met een super slip. Ik gebruik hem nu twee jaar voor de zeebaars.
Ik spoel hem wel even goed af met kraanwater na een dag vissen.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Sieger

Quote from: Marco B on August 20, 2015, 16:41:54
Bij mijn reel gebeurt overigens soms wel iets vreemds: een enkele keer is de slipafstelling plotseling verdwenen en staat deze helemaal open, zonder dat er aan de knop is gedraaid.

Ik heb het je al eerder vertelt Marco.... Goena Goena ...  ;D


Sieger

Raymond

Ik heb zelf de L5W 4SEVEN en L5W 8TWELVE. Fantastische reels. Maar ik ben ook nog in bezit van enkele modellen van de 'oude' LW serie van Danielsson en die vind ik persoonlijk nog fijner. De slip van de L5W heeft bij beide reels die ik in bezit heb namelijk toch enige opstartweerstand en dat hebben die oude typen niet.

Maar het zijn werkpaarden die je, als je ze na het vissen goed behandeld, niet kapot krijgt.
::wtf::

Scaramouche

Ik heb hem inmiddels opgehaald, op een paar oppervlakkige krasjes na echt in topstaat. Voelt inderdaad heel degelijk aan, vergelijkbaar met een Vosseler S reel, maar dan wat lichter. De slip is mooi instelbaar, en voelt aan alsof hij geen opstart heeft, maar dat weet ik pas als ik er een goeie snoek aan heb hangen. Gauw proberen dus  :)

Dank voor alle info!
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

MarcelN

Een snoek die lijn neemt, krijgt zul je bedoelen, want je kunt alles dicht zetten met die lange brasems en 45/100e tip hoor dat breekt echt niet ;D
Ik heb de simpelere Danielsson 3FW4seven ofzo, niks mis mee en nu de Loop Opti Speedrunner, da's toch duidelijk een klasse...nee wel 2 hoger!

Scaramouche

Ja dat is ook weer zomaar dat is niet mijn stijl van vissen. Maar je hebt gelijk, voor een echte test moet ik natuurlijk een dikke zalm in de stroom zien te temmen. Over een paar jaar doe ik hopelijk zo'n soort trip :)

Waar zit het verschil in, met die optirunner?
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10