Wat is een goede veer voor hackers te maken

Started by BartdeBakker, June 01, 2015, 22:40:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BartdeBakker

Ik zit op internet te struinen om nieuwe veren te kopen maar waar moet ik dan op letten zodat ik mooie hackers krijg op de haak een geen sprietje hier en daar.

Bedank voor de hulp

MarcelN

Als je hackers zoekt....begin eerst met fly phising! Wat is je ip adres? Misschien weet ik iemand ;)

FSCHAMP

 ::denken::  hackers?

Ik weet wel iets van hackles, maar hackers op een haak, dat ken ik niet.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Scaramouche

Hai Bart, ik denk ook dat je hackles bedoelt. als je gaat googlen op hackers krijg je heel andere plaatjes.

Het hangt er van af wat voor vliegen je wilt gaan binden; droge of natte, grote of kleine. In zijn algemeenheid denk ik dat je met een genetische hanencape van whiting altijd wel goed zit. Kost wel een paar duiten maar dan heb je wel voor honderden goede vliegen aan veren.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Beertje

#4
Ik spreek nu voor mijzelf: Ik bind voor het grootste deel op haakje 14/16, ik vind dan saddle veren het meest idiaal.De veer heeft over een groot deel een constante lengte van de fibers en je kunt uit de hand hackelen, dus zonder hackle plier te gebruiken.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Bone F

Nou Bart volgens mij ben je nog niet veel opgeschoten met bovenstaande info dus mijn advies is zoek op internet naar een hengelsportzaak bij jou in de buurt die vliegvismateriaal verkoopt. Daar kun je een goed advies krijgen. Zoek tevens naar een vliegvisclub in de buurt en ga daar eens langs. Ik denk dat je daarmee verder komt.
Enne die " hackergrap", die kon niet uit blijven.  :D
succes Frans

Troutbuster

Beste Bart,

Metz en Whiting capes zijn prijzig maar wel erg goed

Wat Beertje zegt, ben ik het helemaal mee eens, ik gebruik voor mijn droge vliegen steevast de Genetic Cock saddle Hackles van Fly Scene.

Mooie hackleveren in allerlei kleurvarianten en met een nagenoeg constante fiberlengte

Pakjes Hackles kosten rond de € 11,- en je kan er een bak vliegen mee binden.

American Genetic Dry Fly Saddle
46-01xxx
Product code:

46-01xxx

Product name:

American Genetic Dry Fly Saddle

Description:

These saddle packs contain 18 feathers up to 25 cm long. Of each feather you can tie about 6 flies. This means you can tie around 100 dry flies with one package. We have now also a starter pack which contains 4 grizzly, 4 brown, 4 black and 4 dun feathers, perfect for the starter to make their first flies.




Available in the following colors/sizes:

2 White

52 Claret

110 Olive

151 Light Ginger

196 Medium Dun

199 Black

421 Natural Golden Badger

431 Natural Brown

436 Natural Grizzly

437 Natural Badger Dyed Dun

550 Starter pack

616 Grizzly / Olive

617 Grizzly / Golden Olive

618 Grizzly / Pale Yellow



Succes en groet

Jan
"Petri Heil"


BartdeBakker

Hahahaha ja sorry die K Ipad, die maakt zijn eigen woorden ik bedoel natuurlijk hackles.

Bedankt voor de reacties,

Ik ga kijken of ik ietsmoois kan vinden, om een mooie droge vlieg te maken.

Grtz

Bart

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

FSCHAMP

 ::agree:: , deze zijn prijs kwaliteit goed.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Beertje

Vraag maar aan je kapper of hij nog wat van die saddles over heeft van de hair extensions maken, volgens mij is dat al uit de mode en liggen die bij hem toch maar te verpieteren.Zo heb ik ook een paar mooie smalle in de kleur geel gekregen. Mooi voor meivliegen. :)
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

MarcelN

Quote from: Beertje on June 02, 2015, 22:46:07
Mooi voor meivliegen. :)
Jij denkt zeker dat die vissen achterlijk zijn, het is al juni hoor!

Bone F


goswit

Volgens mij is Nijmegen en  Kleve de dichtsbijzijnde hengelsportwinkel. Ga zelf vaak naar nijmegen redelijke prijs.

Gos.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Beertje

@MarcelN, wat een geluk dat die vissen geen kalender hebben.  ;) ;D
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

BartdeBakker

Heel erg bedankt voor de tips vooral die saddles van de kapper erg interessant. Ik ga het binnen kort proberen.

Bedankt allemaal

Bart