Bruislijm streamer

Started by HappyFisherman, February 21, 2015, 15:26:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Na het maken van een droogmolentje moet ik deze toch ook maar gaan gebruiken en bruislijm hardt mooi egaal uit op het molentje. Met foam heb ik wel eens geprobeerd wat popperkoppen te maken, maar dat ging me niet mooi genoeg en met lijm moet het toch wel gaan lukken om iets soortgelijks te produceren.

Wat heb je nodig:
Streamerhaken (dit is maatje 10)
Bruislijm
Bindhars
Oogjes
Marabou oid
Viltstiften in verschillende kleuren en een zilverstift

Om te beginnen moet het kopje gemaakt worden en ik heb Bison contactlijm gebruikt dat gemengd is met een klein beetje water. Het gaat direct bruisen en ik had voor opbrengen een laagje binddraad op de steel gelegd.

Daarna het kopje zilver kleuren, zodat de ondergrond een metallic kleur krijgt.

Daarna de oogjes plakken en het hele kopje insmeren met bindlak of soortgelijk, zodat de onderkleur niet overloopt in de toplaag.

Als alles droog is kun je het kopje elke tint geven die je wil.

En het staartje inbinden van materiaal dat jij fijn vindt.


Klaar is je popper/glider. Nog niet mee gevist, maar ik hoop dat het op de forellenput goed gaat doen en dat de baars dit voorjaar er niet vanaf kan blijven :)
Veel plezier met binden!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Ron

Een mooie popper killer Bram , zag deze al op FB

wouter veuger

Gaaf! Heel mooi streamertje hoor.

vis je hem echt door de oppervlakte?,komt dat drijfvermogen van de luchtbelletjes in de lijm?

merijn1982

Zoals ik al op fb zei: erg mooi!! Ben erg benieuwd hoe ze zwemmen!! Top gedaan bram
Tight lines!!

Team

Zou je ook eerst de staart kunnen inbinden en dan de bruislijm?????  krijg je een mooiere aansluiting????
NUNC  AUT  NUNQUAM

vliegvisserdorian

Killer, die gaat vast veel vis opleveren ::top::

HappyFisherman

Quote from: Team on February 21, 2015, 20:16:07
Zou je ook eerst de staart kunnen inbinden en dan de bruislijm?????  krijg je een mooiere aansluiting????

En waar zou dat voor nodig zijn Ton?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

JB

Ziet er geinig uit, drijft ie of zinkt ie langzaam   ::goodjob::
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

wouter veuger

Ja,weten we al of ie drijft of zinkt Bram??? Ben wel erg nieuwsgierig of ik bruislijm moet gaan halen ;D

Bone F

Ovm,sinktip, lekker laten dansen door het water kon wel eens wat worden.  Moet ie natuurlijk wel goed drijven. Eenvod is kenmerk van het ware :D
Leuk gedaan, bedacht!

Team

Quote from: HappyFisherman on February 21, 2015, 20:37:12
En waar zou dat voor nodig zijn Ton?

Dan zit de afbinding van de staart onder de bruislijm??
NUNC  AUT  NUNQUAM

HappyFisherman

Net uitgeprobeerd en het antwoord is Ja, het drijft :). Ook als ik het onder druk komt ie weer naar boven.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

wouter veuger

Sh ok,thx Bram,ook maar eens wat bruislijm halen dan...

Bone F

Bram, hoe heb je het zo gelijkmatig kunnen aanbrengen? Meerdere lagen of in een molentje. Ik heb er vanmiddag ff mee zitten klooien en ik wist meteen weer wat een bende het is als het niet op de juiste plaats terecht komt  >:(  :D
hg Frans

HappyFisherman

Molentje en eerst een laagje draad opzetten helpt ook.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

edjuhhh

Bûter, brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries

HappyFisherman

Jep, en dan een klein flesje. Kun je ontelbaar veel vliegjes mee maken en is waarschijnlijk eerder hard dan jij je flesje leeg kunt krijgen...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

JB

Nu nog een goed geventileerde ruimte om het te verwerken  8)
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Rossie69

mieren ook zekers.

onzinkbaar.
en zekers even een beetje draad opzetten,gaat anders ook schuiven.

mooi maakt Bram

JB

Ook maar eens een flesje besteld  8)
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

JB

Quote from: HappyFisherman on February 22, 2015, 10:17:13
Net uitgeprobeerd en het antwoord is Ja, het drijft :). Ook als ik het onder druk komt ie weer naar boven.
Maar heeft ie gevist op diepte (bijv. OVM) nog steeds voldoende drijfkracht, duikers onder ons die dit kunnen testen :)

Ga ze i.i.g. proberen te maken :D
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)