Welke van de 2 aftma 8 hengels en reels?

Started by Roja, February 19, 2015, 20:46:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Roja

Ik heb een vraagje.
Sinds 2 jaar doe ik vliegvissen met een aftma 5 flextec hengel; ik kan nu een aftma 8 hengel overnemen en de keuze uit 2 stokken. Welke raden jullie aan?

1: g-loomis gl4 f1208-3. 10ft aftma 8
2: orvis trident tls midflex 7.0.  9ft aftma 8

Daarnaast voor de reel de keuze uit:
1: orvis battenkill disc 78
2: system 2 78 reel

Advies welkom!

Rena

Over merken zal ik niet beginnen, maar wat je in overweging moet nemen is de lengte van de hengel.
Een 10 voet #8 is een zware hengel en een flinke hefboom... die zal dus je arm en schouder flink belasten.
Wil je lang(er) vissen met een #8 dan is een kortere, dus de 9 voet aan te bevelen boven een 10 voet.
Wat je wel moet testen is de actie van de hengel, die moet je liggen.
Orvis garantie is de beste in de vliegviswereld, wellicht ook iets om aan te denken.

Verder denk ik dat beide reels dezelfde zijn, Orvis en SA hebben dezelfde techniek/ontwerp alleen zien ze er anders uit.
Mijn SA LA2 is exact dezelfde als een Orvis Batternkill LA, alleen zien ze er totaal verschillend uit.

Succes TL Peter


Raymond

Het zou wel netjes zijn om je eerst even voor te stellen, Roja. Er is zelfs een speciaal topic voor aangemaakt...

Welkom Roja
::wtf::

Roja

#3
Dat had ik gemist... Done!

nordbu

Meens met de opmerking van Rena. Een 10 ft hengel vraagt meer fysiek vermogen dan een 9 ft, vooral in de door jou genoemde lijnklasse.
Als je set mooi wilt maken kan je kiezen voor de Battenkill, waarbij er wat mij betreft wel ' made in England' op zou moeten staan.
Succes met je keuze.
>>fang og slip<<

Roja