Golden Quill Stonefly Nymph

Started by Ron, October 10, 2014, 20:32:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ron


Scaramouche

mooi gebonden  ::goodjob::. Wat is het thoraxmateriaal, mohair achtige dubbing ofzo?
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

wouter veuger


Mike

Heel erg mooi !
Hoe lang doe je over zo'n vlieg ?
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Beertje

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Ron

Scaramouche

ik heb gewoon Rabbit Dubbing in kleur Brown gebruikt.

Mike

Als ik niet word gestoord dan doe ik er 10 min over om deze nymph te maken.

FSCHAMP

 ::agree:: ::goodjob:: ::top::

Hoe maak je de vorm van de pootjes? Is dit een knoopje in de biots?
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Arie de Vries

En nog zo'n mooie, ben zelf bezig geweest met biots voor de Swap maar er snel weer van afgestapt, wat een gepriegel.
Respect Ron
Groet, Arie

pepertje

vliegvissen is mooi en leuk iedereen doet het op zijn manier.
vissen is leuk maar moet geen verplichting worden ;)

Ron

Quote from: FSCHAMP on October 11, 2014, 07:30:51
::agree:: ::goodjob:: ::top::

Hoe maak je de vorm van de pootjes? Is dit een knoopje in de biots?

FSCHAMP

gewoon dubbel vouwen

Joost S.

10 minuten maar? Knap, dan moet je er wel al handig in zijn zeg, en ziet er mooi uit.

Vroeg me dat al eerder af, zijn er ook bindkampioenschappen? Vast wel, maar nog nooit iets over gelezen.

Zitten hier op het forum wel enkele top binders geloof ik.

FSCHAMP

Quote from: Ron on October 11, 2014, 18:07:38
FSCHAMP

gewoon dubbel vouwen

En blijven de biots dan in deze toestand staan tijdens het vissen van deze nimf? Dat lijkt me nogal straf.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

HappyFisherman

Als het voor de foto lukt is dat toch genoeg Gino? Gevist staat ie hier toch niet? (Dat post hier toch niemand?)...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Ron

Quote from: FSCHAMP on October 11, 2014, 21:15:32
En blijven de biots dan in deze toestand staan tijdens het vissen van deze nimf? Dat lijkt me nogal straf.
[/quote

FSCHAMP : drupje UV ( Bug Off ) gedaan bij alle 6 Biots dan blijven ze zo staan


Gerrit72


::goodjob::

Da's vakwerk Ron, erg mooi!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

FSCHAMP

Ron,

bedankt voor de info, ga ik ook een keertje proberen, daar had ik nog niet aangedacht en dan blijven ze inderdaad in die toestand staan.

Bram,

ik maak enkel vliegen om te vissen, niet voor de show, alhoewel ik ze altijd zogoed mogelijk en zo realistisch mogelijk wil maken, maar je hebt gelijk er stond niet dat ermee gevist werd  ;)

Dus als je vliegen van mij ziet verschijnen dan zijn het er, waarmee gevist wordt.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

edjuhhh

 ::goodjob:: Vind het altijd maar weer knap hoor!
Bûter, brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries