Emerger

Started by Nol78, February 01, 2014, 22:10:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nol78

Simpele Emerger.
gebonden op een Tunca T20 size 14


FSCHAMP

De vlieg ziet er niet slecht uit voor een startende vliegbinder alleen vermoed ik dat hij niet lang gaat drijven zonder hackle (met een hackle heb je een klinkhamer en dan gaat het drijfvermogen van de vlieg 100% beter zijn). Maar toch goed gedaan.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

HappyFisherman

Idd net zoals de vorige een hackle er bij in binden...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gert

Ja, deze houdt het niet lang vol in de oppervlakte.... of je moet de thorax heel goed invetten, misschien dat het dan nog lukt.

Ik ben zelf niet zo'n ster in dat hackelen ala een Klinkhamer, en daarom maak ik tegenwoordig Deer Hair Emergers, zie hier een SVS.
http://www.flyanglersonline.com/flytying/fotw2/101804fotw.php

De body kun je gewoon maken zoals je wilt. Ik gebruik meestal een quill (gestripte veer).
En dan alleen de thorax behandelen met watershed of zo.
Het mooie is dat ie vaak zinkt bij het inwerpen, en dan ook echt als een emerger weer naar boven komt. Dodelijk!

Groet,
Gert

Nol78

Heb hem intussen opnieuw gebonden met hackle, zal hem er vanvond even opzetten.

maurice

Je toefje antron (neem ik aan) vervangen voor CDC en hij blijft drijven.
Neem wel 3 of 4 veertjes :D
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Nol78

Is ook nog een optie idd Maurice, ik had alleen begrepen/gelezen dat als cdc veertjes nat worden het een boeltje word?

maurice

Gebruik bijna alleen maar CDC vliegen, nergens last van.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Nol78





Hackle had misschien wat voller gemogen.

FSCHAMP

Stukken beter en gaat ook 100 keer beter drijven.

Deze gaat zeker vis opleveren.  ::goodjob::
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>