Emerger?

Started by Nol78, January 11, 2014, 17:16:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nol78

Hij zal niet helemaal volgens de boekjes zijn.

Maar volgens mij de beste tot nu toe.


Koen

ik mis een hackle, maar als ie blijft drijven dan zal die vast wel vangen :)  Oliver Edwards heeft ook een zwarte :)

http://www.youtube.com/watch?v=VG4mk3KiqEM

Heb um zelf ook gebonden, wel is waar met een knal oranje post, maar hij vangt wel degelijk :)

Koen

Trouwens, kijk eens bij Davie McPhail. Een geweldige binder, die het ook nog eens heel goed kan uitleggen. Heb ik zelf veel van geleerd :)

http://www.youtube.com/user/DavieMcPhail

Nol78

Hartelijk dank voor de tips Koen.

Zal vanavond even kijken of ie blijft drijven.

En die you tube link staat nu bij mijn favorieten dus daar ga ik ook even voor zitten.

HappyFisherman

Het lijfje en de rib zien er iig al goed opgebouwd uit Nol.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Nol78

Jaja ik maak kleine stapjes bram haha.
Zal binnenkort even wat hackle materialen halen dan kan ik hem volgens het bookje proberen.

HappyFisherman

Begin dan met een red tag voor droge vlieg en pheasant tail als nimph, want daar zitten alle basisdingetjes wel in. In series van 5 binden, beginnen bij maatje 12 en dan naar 14. Lijkt saai, maar je leert zo wel het makkelijkst het binden kennen.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Wilco

Nol,

Als je in plaats van Antron CDC gebruikt en dat meer op de kop van de emerger plaatst dan blijft deze nog mooie drijven.

Nol78

Bram dat is mischien nog niet zo`n gek idee.

Wilco dank voor de tip.

FSCHAMP

En dan haakje 16, 18, 20 (en dan heb je zeer geode vlagzalm vliegjes voor in Noorwegen, zeker met een pink kleurig post). Ik heb er twee jaar terug gek mee gevangen op een avond op de Glomma.

Als je de post van CDC maakt en je wikkelt er dan nog een hackle van CDC (dubbing lus met CDC fibers in getwist) rond, dan heb je een killer gebonden.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Ron

Nol voor de eerste keer niet slecht  ;)