TFO BVK Series

Started by Fly lunatic, September 28, 2013, 20:15:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fly lunatic

Wie heeft er ervaring met de TFO BVK Series? En dan met voorkeur de #8.
Ik wil hem deze week gaan testen, maar ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

Heintje Davids

Neem aan dat je TFO bedoelt?

Fly lunatic


Jaspero

Internet is er in iedergeval positief over. Lees echter ook regelmatig dat ze breken.

ErickW

De BVK serie moet een goede serie hengels zijn en tot en met #5 ook voldoende body hebben. De hogere AFTMA's moeten wat slappen zijn. In deze prijscategorie zou ik ook eens kijken naar de Winston Passport serie. http://winstonrods.com/category/rods/passport.php

fly only

ik heb zelf met een bvk aftma 8 en 7 gegooid. Een betere hengel heb ik niet gegooid voor die prijs. De afwerking is iets minder. Maar het gaat uiteindelijk om het vissen. Een snelle en lichte hengel met vergevingsgezinde werpeigenschappen. Ik zou hem persoonlijk niet nemen voor lagere lijnklasses.
Succes met je keuze. Martin hengelsport heeft ze staan. (hier heb ik geen belang bij!)

Groet,
Ad.
Het vliegvissen, wil ik niet missen.

Jorik

Heb zelf sinds een aantal maanden de bvk #9 in mijn bezit. Ik ben er heel tevreden over, zeker wanneer je de prijs van deze hengel afzet tegen de eigenschappen. Gebruik hem in combinatie met een SA Pike/Muskie lijn, maar tijdens wat proefwerpen op gras ging ook de zwaardere Guideline Pike #10 er moeiteloos uit (een valse worp en dan op de backing...)
De hengel is lekker snel en licht, heeft veel vermogen en is toch ook gevoelig. Ik kan je niet vertellen of er veel verschil zit tussen de 8 en de 9. Wilde namelijk zelf één hengel voor snoek en ander groot wild. Over breuk weet ik niets anders te melden dan dat de levenslange garantie mij genoeg zegt. Kocht hem zelf bij Dyckers. Afspraak gemaakt, verschillende hengels kunnen testen en uiteindelijk deze gekozen. Geen moment spijt van gehad. Veel succes met je zoektocht.

Groeten Jorik