Parachute Peccary Emerger

Started by Ron, May 15, 2013, 14:12:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ron

Parachute Peccary Emerger
AJensen Fly Hook
HO-105014 #14


HappyFisherman

Grappig Ron. Is wel ff goed nadenken als je ze reverse inbindt ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Ron

Quote from: HappyFisherman on May 15, 2013, 14:16:59
Grappig Ron. Is wel ff goed nadenken als je ze reverse inbindt ;)

Ik weet hoe ik ze moet binden Bram  ;)

Beertje

Het is een grappig vlieg je Ron,maar ik twijfel aan de effectiviteit.Volgens mij moet een emerger met zijn kont (haakbocht) door het oppervlak naar beneden hangen.Of beter gezegd:de emerger hangt aan het oppervlak.Dat gaat met deze niet lukken.Of zie ik dat verkeerd?
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

JB

Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Ron

Quote from: Beertje on May 15, 2013, 14:37:31
Het is een grappig vlieg je Ron,maar ik twijfel aan de effectiviteit.Volgens mij moet een emerger met zijn kont (haakbocht) door het oppervlak naar beneden hangen.Of beter gezegd:de emerger hangt aan het oppervlak.Dat gaat met deze niet lukken.Of zie ik dat verkeerd?

Beertje hier heb je een link daar heb ik het de  Reversed Parachute Peccary Emerger vandaan allen ik heb ander materiaal.
http://reversedparachutes.blogspot.nl/2012/02/danica-emerger.html

JB

Ron,

Vraagje, waar "score" jij deze haken?
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Ron

Quote from: JB on May 15, 2013, 15:11:41
Ron,

Vraagje, waar "score" jij deze haken?

JB in Nijkerk zit een hengelsportzaak die heeft deze haken van AJensen fly hooks .
Ik weet niet hoe die zaak het wand een kennis van mij die haalt de haken voor mij op.
Ik zal heb vanavond even bellen hoe die zaak het en dan stuur ik je wel even een PB.

JB

prima, ik wacht af  :)

alvast bedankt.
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Beertje

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Rossie69

Kan bevestigen.
Deze manier,van de gebonden vlieg,wordt zekers goed gepakt.
Weinig missers gehad.

Tis alleen,mij iets te veel werk.
Om hele serie,s van te binden.

Maar mooie techniek.

Ron