jig nymph

Started by catchem, March 03, 2013, 14:20:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

catchem

Een paar jig nymphen gebonden. Die ik het beste vond nog een keer apart op de foto gezet. Gewoon om te delen, maar ik ben ook benieuwd of er nog verbeterpunten zijn, ik vind zelf de opning tussen het goudkopje en de thorax niet zo mooi. Dit komt vnl. doordat het goudkopje schuin staat. Ik heb het wel geprobeert op te vullen, maar kreeg ik weer een rare thorax van.




hendri

mooie nimfen, en dat open stukje tussen goudkraal en thorax valt nog wel mee toch? volgens mij bijten de vissen er niet minder hard om.

aalbrecht

mooie nmfen maar zou zelf ?voor de volgende keer eerst wat draad voor het oog zetten dan gaat de tunston ook niet over je oog hen.dan zit hij ook wat straker op je haak nu kan hij nog heen een weer gaan groet aalbrecht 8)
vliegvissen is een passie

Troutbuster

Gave Jiggen Catch!! ::goodjob::
Neem voor je volgende serie "slotted" kralen!!
Door het gleufje kan de kraal kantelen en met een beetje meer dubbing heb je geen "last" van een opening!

Gr

Jan
"Petri Heil"


catchem

Quote from: aalbrecht on March 03, 2013, 15:01:27
nu kan hij nog heen een weer gaan groet aalbrecht 8)

Die goudkop zit muurvast. Het is een jighaak dus hij staat gekanteld tegen de haaksteel. Hierachter zitten loodwikkelingen de bindmaterialen en het binddraad. Het ziet er wel los (beetje gammel) uit door die ruimte tussen de thorax en de kraal, daarom wind ik dit ook jammer. Het is een massieve dieptebom.

Toch maar de tip van troutbuster proberen, ik heb ergens nog twee van die kraaltjes liggen, een keer gekregen om te proberen (of ik het wilde kopen). Bij een gewone haak zag ik het nut er niet van in, maar bij een jig kan het wel een stuk mooier zijn.

Rossie69

Mooie snoepies.
Mischien iets meer dub.
En dan uitborstelen.


JB

 ::goodjob::

Ikzelf gebruik voor dit soort haken de slotted tungsten beads.

voordelen vindt ik bij deze uitvoering,

  • het gewicht van de beads (in de meeste gevallen laat ik extra loodwikkelingen achterwege tenzij het een echte dieptebom moet worden)
  • De slotted uitvoering "hangt", doordat deze iets kan kantelen, mooier onder het oog
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

JB

#7
Ik gebruik hiervoor de haken van HANAK, de Hanak H 400 BL.
Hoef je zelf niet te buigen en zijn ook nog eens weerhaakloos  ;D
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Team

Quote from: vliegvissurt on March 04, 2013, 13:18:48
geinig vliegje, buig je hier zelf de haken voor of zijn deze kant en klaar te koop? en zo ja welke merk en type is dit dan?

TMC    403BLJ
NUNC  AUT  NUNQUAM

catchem

Ik heb haakjes van poseidon, type weet ik niet. Gekocht bij Kaj's zijn daar in de opruiming.

catchem

Nu nog een jig gebonden met een slotted tungsten. Door de gleuf in de kraal valt de kraal een stuk mooier.



hendri

ziet er idd goed uit zo met zon slotted tungsten bead!! top

Team

Mooi in diverse kleuren, ziet er goed uit
NUNC  AUT  NUNQUAM