Eerste Wooly Bugger

Started by Eric, October 25, 2012, 13:56:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Eric

Mijn eerste wooly bugger gebonden, graag jullie mening reactie tips op of aanmerkingen alles is welkom !!!!!!!






vliegvisgek

volgende keer alleen bij de goudkop een hackle gebruiken dan zit de vlieg er wat netter uit verder niks mis mee
zal echt wel forel opleveren hoor ;)

Eric

Had zelf ook het idee dat van de hackel te klein , bij de volgende gebruik ik een grotere  ;)

Eric

Kan ik voor de body in dit geval ook dubbing gebruiken ???????? En zo ja daar moetbdan toch ook een hackel omheen !!!!!

vliegvisgek

ja dat kan met en zonder natuurlijk hier voorbeeld zoals ik ze vaak maak


vliegvisgek

Re: Voor de put gangers op regenboogjes

deze maakte ik ook en diverse mede forummers zoals rossie en gerrittttt

Troutbuster

Quote from: Eric on October 25, 2012, 16:51:56
Kan ik voor de body in dit geval ook dubbing gebruiken ???????? En zo ja daar moetbdan toch ook een hackel omheen !!!!!

Eric, gebruik eens de "normale" Pauwefibers!! als body!

En.....

Pak een lange slappe hanen veer als hackle, en "hackle de hele body met ongeveer 2 mm tussenruimte
Fixeren met een ribbing en klaar!!

Altijd goed qua vangsten, en qua kwaliteit vlieg!

http://www.lure-and-emerger.nl/video/bindavond21februari2012.avi

Kijk hiermaar eens (en let niet op mijn dialect en op de "trapped" binddraad! ;))


Suc6

Gr

Jan
"Petri Heil"


wouter veuger

ik vind hem er wel mooi uitzien ,voor een eerste zeker,ik bind zelf alleen (nog) baars en snoekstreamers.

als je met zon wooly bugger gaat vissen,vis je die dan onder een verklikker,en strip je heel langzaam binnen,of vis je hem als een streamer en vis je hem sneller binnen??

dat vroeg ik mij nou al een tijdje af... 8)

Troutbuster

Wouter, de Wooly Bugger, vis je vrij actief binnen!!

Soms hard, in de oppervlakte, soms, na een afzink periode, wat minder hard, maar de WB is een Lure en dus als zodanig gevist!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Troutbuster

#9
Trouwens, ik heb de beste resultaten geboekt met een zware WB op de Ronde Bleek (Tungsten kop, of 20 slagen 20/100 looddraad op de haaksteel!)
Zwaar en met zinklijn!!

Kei harde aanbeten!!

Het mooie is, je kan zo alle waterlagen snel en secuur afvissen!
Domweg om te varieren met de afzinksnelheid, en afzink tijd!!

Gaan we as. zondag weer beleven! ( hoop ik!! ;)'

Gr

Jan
"Petri Heil"


Peter B.

Voor de eerste keer ziet hij er niet slecht uit.
Dat filmpje maakt het alweer en stuk duidelijker Jan.
Filmpjes zijn weer beter dan step by step foto's  ::goodjob::

Christof van den Berge

Mooi filmpje Jan,

Ga denkik zaterdagochtend ook nog wat marabou enz. halen zodat ik zondag ook nog een paar zelf gemaakte wooly buggers bij me heb, blijft toch leuker he.
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

wouter veuger

thx jan,dat vermoeden had ik al,ga er een paar aanschaffen om de baarzen te belagen 8)

Eric

Bedankt Jan voor de info, ben nu niet in de gelegenheid om het filmpje te bekijken
maar kom er nog wel op terug .... Thx

HappyFisherman

Quote from: Troutbuster on October 25, 2012, 19:50:35
Soms hard, in de oppervlakte, soms, na een afzink periode, wat minder hard, maar de WB is een Lure en dus als zodanig gevist!

Maar (lang) niet altijd. Als iedereen op zo'n vijver z'n spul lekker snel binnenvist kun je nog versteld staan van een heeeeeel langzaam binnengeviste bugger!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Troutbuster

Klopt Bram, dus zoals altijd eigenlijk, varieren is het motto!

Varieren met patronen,en stripsnelheid is altijd een must in de vliegvisserij op stilstaand water!

Wij vliegvissers moeten een "dood" ding tot leven brengen op een dusdanige manier dat de aanwezige vis tot aanbijten wordt verleid!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Eric

Hoi Jan en allen geprobeerd om de wolly bugger naar aanleiding van je video te binden, reactie wederom welkom !!!!!




gijsie20

Ziet er netjes uit! Wat ik eigenlijk altijd doe is een lijfje van chenille wikkelen, die tip zag ik hier nog niet staan.

Groet en succes ermee

Eric

hoi Gijsie op de bovenste foto heb ik ook met chenille gebonden ?????

gijsie20

Oh sorry, leek me meer van dat Fritz spul. Ik bedoel meer dat wollige, zoals in het voorbeeldje van vliegvisgek.

Troutbuster

Mooie Bugger Eric!!
Zo istie gaaf!! ::goodjob::

Gr

Jan
"Petri Heil"


Ron


Eric


vliegvisgek

ja netjes nu maak ze ook maar in zwart en wit voor de forel putten zullen altijd wel werken mits ze bijten haha