CDC geklooi

Started by Nootjez, May 21, 2012, 16:39:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nootjez

Bijna een hele dag in de weer geweest met dit als resultaat  :)

Bovenste rij is cdc hatching midge, bijna alles daaronder zijn F-fly of een vatiatie daarop.
Heb ze ook allemaal al behandeld met een vleugje cdc-olie.

Ze moeten vooral gaan dienen om volgende week de kopvoorn en forelletjes te verleiden.


vliegvisgek

zullen heus vangers tussen zitten maar waarom gebruik je zoveel bind draad voor aan minder zou mooier staan ;)

Nootjez

de foto is wel enorm close up he.

Heb slechts 3 druppeltjes gebruikt voor alle vliegen. Aangebracht met klein borsteltje..
Ondertussen zijn ze al droog.

Jan Bruins

Ja, wel erg veel binddraad achter het oog.

Ennuh CDC nooit invetten !
I don't drink water, fish f*ck in it...

Rossie69

Denk dat  je ok es watershed kan gebruiken.

volgende keer gewoon een middel vinger plaatsen :)


Bone F

Ja ik gooi hem maar (weer) eens in dit forum................. Het drijfvermogen zit 'm toch in de structuur van een CDC en niet in het vet of olie?? Het lijkt mij nl. dat gekleurde CDC's hun vettigheid ook wel kwijt zijn na zo'n badje.


Rossie69

niet helemaal,ben er wel achter gekomen als je niks doet,dan is het zekers minder met de geverfde cdctjes.


HappyFisherman

Ik vet "verse" CDC ook nooit, want dat drijft idd van zichzelf prima. Alleen als ik er 1 of 2 aan gevangen heb dan doet een ietsiepietsie CDC olie echt wonderen :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

vliegvisgek

maak natuurlijk altijd wel 5 of 10 dezelfde vliegen en wissel gewoon als die gaat zinken laat hem drogen aan mijn vest of gooi hem in de ,
shake van tiemco maar invetten nooit  :D :D