fazant staart verven

Started by catchem, May 07, 2012, 11:27:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

catchem

Ik kan een zooitje fazant staartveren krijgen en wil een wat veren gaan verven in olijf groen en zwart. Nu vraag ik me af of ik de veren eerst moet bleken voordat ik deze groen verf of dat de verf zo dekkend is dat dit niet nodig is.

Misschien tips voor welke verf. Ik zit er aan te denken om bij FDF verf te kopen, iemand hier ervaring mee?

HappyFisherman

Ik denk dat Franz je zelf daarin het beste kan adviseren. Ben wel benieuwd, lijkt mij ook leuk werk om te gaan doen :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

catchem

Stom dat ik daar niet aan gedacht heb, ik zal Franz even een mailtje sturen.

BV

Catchem,
Ik heb ooit olijfkleurige fassantenstaart gekocht van Fly-scene.
Maar als de nimf nat is is de fassantenfiber zwart...


Rossie69

blijft een mooie site van deze gozer.

pak je voordeel ermee.


golddigger

Op de fly fair waren ze vorige keer te koop voor weinig
zwart,groen,rood,claret,oranje en olive gekocht
Volgens mij zijn ze allemaal NIET gebleekt
Perry

Rossie69

yeb heb ik ze ook vandaan 2 euro stuk.

coockshill was het meende ik.

HappyFisherman

Ik moet een zak geld meenemen :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

je heb zekers te weinig,bij je Bram.

Zeenimf

Rossie , dat is hem inderdaad ,Coockshill.

Zij hebben hele mooie en gekleurde  fazanten veren en niet duur ,ik ga ze er zelf niet voor verven .

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

catchem

Ik heb contact gehad met Franz (van FDF). Hij had zelf niet heel veel ervaring met fazantstaart veren, maar heeft me toch tips gegeven en een recept voor bleekmiddel. Ik heb ook gelijk drie kleuren besteld en ga hier wat mee rommelen. Eerst een paaar ongebleekt verven en misschien later eerst bleken en dan de kleur.

Ik weet dat gekleurde fazantstaart veren niet duur zijn. Ik bind al een tijdje met groene en zwarte veren. Ik heb nu best wel veel veren gekregen en het lijkt mij ook leuk om dit eens uit te proberen.
Hoeveel veren ik heb gekregen vertel ik nog niet. Ik zit te denken aan een prijsvraag, ongeveer zoiets als Rossie.

Rossie69

 8)

leuk idee dan Catchem .

maar even over dat bleken,worden dan de fibers van de fazant niet te broos ?

HappyFisherman

Ik zal morgen eens een klein stukkie in de peroxide laten dobberen. Kijken of het net zo blank wordt als dat reehaar :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

hoeveel % Bram is dat goedje ???

HappyFisherman

35%, maar dat verdun ik naar zo'n 15%...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

catchem

Ik werd al gewaarschuwd om alles niet te lang te bleken en het vooral goed in de gaten te houden om het broos worden te voorkomen. Als ik goed is krijg ik er genoeg om iets uit te proberen en een paar de fout in te gaan. Ik hoop dat ik alles snel binnen heb en dat ik kan gaan beginnen.

catchem

Ik heb de veren binnen en gelijk een foto gemaakt voor een leuke prijsvraag.
Misschien straks al wat proberen te verven, anders wordt het van het weekend.

catchem

De eerste twee pogingen met verven gedaan. De bovenste is een natuurlijke, dan twee die geverfd zijn in de kleur green highlander en de laatste twee in de kleur olijf groen. De olijf groene hadden van mij wel een iets lichtere, meer groene tint mogen hebben. Binnerkort nog even verder proberen en dan ook nog zwart. 


maurice

green highlander  ooohh wat een mooi kleurtje.

mooi gedaan
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Herman

Zien er goed uit! Op naar de volgende kleur!
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

HappyFisherman

Bleken in peroxide werkt niet echt, het werd wel ietsiepietsie lichter van een nachtje soppen, maar niet dusdanig dat het veel zin heeft...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

catchem

Deze heb ik allemaal ongebleekt geverfd. Ik was erg verbaasd dat de green higlander zo fel was geworden en hoopte dat olijf groen dus ook wel zou pakken. Straks even wat zwart proberen, maar bij de tips van Franz stond al dat dit een lastige kleur kan zijn en het beste een nacht in de verf kon laten afkoelen. Ik hoop dat het lukt. ::bidden::

catchem

Nu ook de zwarte geverf. Ik vind dat ze prima gelukt zijn. Weer zonder eerst te bleken toch een goed resultaat. Op de punten van de fibers zit een beetje groenblauwe glans en de streepjes van de staart zijn ook nog net te zien. Ik denk dat het wel een mooi gaat worden in de vliegen.



En nog een foto van alle vier de kleuren die ik nu heb.