snoek streamer

Started by vliegvisserdorian, September 07, 2011, 20:50:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vliegvisserdorian

hallo allemaal,

gisteravond heb ik mijn eerste snoekstreamer gebonden en ik vroeg me af wat jullie van deze streamer vinden:


Hilco

ik zou de afbeelding wat verkleinen  ;D

vliegvisserdorian


A{b}r{a}xa{s}

probeer de kop voller te maken door daar ook wat fibers of haar in te binden,
des te voller de streamer des te meer waterverplaatsing en beweging in het water

vliegvisserdorian

dus je bedoeld dat ik beter nog wat bucktail op de kop erbij kan zetten?

HappyFisherman

Helemaal met Bas eens. Je kunt ook verder naar het oog toe beginnen met inbinden, zodat je dat hele stuk niet hoeft op te vullen (met binddraad?)...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Willem

Mee eens. Ik zou de fibers eerst naar voren wijzend inbinden, en dan naar achteren klappen. Heb je meteen een wat vollere kop. Maar verder netjes gebonden hoor!

vliegvisserdorian

oke bedankt, het bind een stuk makkelijker als maat 14 droge, ben begonnen met 10 en zit nu op de 14 maar dan laten de hackles meestal los tijdens het afbinden, maar dat is een ander onderwerp,
Ontopic: het is vooral buctail wat eronder zit met een dun laagje binddraad eroverheen zodat je net de bucktail niet meer ziet maar ik zal het volgende keer wat meer naar voren doen dan heb je ook minder staarthappers (of hoe noem je dat) lijkt me...

HappyFisherman

En dan de laatste 2 plukken inbinden volgens de tip van Willem, gaat je vis opleveren ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

vliegvisserdorian

handig filmpje, als ik morgen nieuwe haken gekocht heb zal ik er nog een paar maken en hier posten, alleen de bucktail die bij mijn beginnersset zat was ongeveer een 10e van die hij daar had, ik snapte niet helemaal wat hij helemaal in het begin bedoelde met fibers met lucht enzo...

1 dingetje nog, zo een streamer krijg je toch nooit weggezet, laat staan als hij nat is... dan kan je hem gewoon met een spinhengel nog makkelijk gooien of ligt dat aan mij?

Rossie69

is wel een snelle Dorian :)

maar proberen,kan geen kwaad,je laat het ieder geval wel zien,en dan kan je veel tips krijgen.

goed bezig.


Rossie69

Die is kei he :)

Menno kan dr wel wat van .


HappyFisherman

Kijk, dat filmpie had ik ook zitten zoeken :) Duidelijker kan niet toch?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

vliegvisserdorian

ben nu bezig met een snoekstreamer 2.0, zal hem zo posten of misschien morgen als ik vanavond geen tijd meer heb

vliegvisserdorian

heb hem nu af, ik vind dat hij echt lelijk geworden is :-[, ik heb geen camera heeft me vriend geleend maar ik zal morgen en foto plaatsen.

Hilco

leg hem onder de scanner van je pc,  krijg je prima foto's van  8)

HappyFisherman

Quote from: vliegvisserdorian on September 12, 2011, 20:42:52
heb hem nu af, ik vind dat hij echt lelijk geworden is :-[, ik heb geen camera heeft me vriend geleend maar ik zal morgen en foto plaatsen.

Mes er door, haak kaal maken en opnieuw beginnen! Leer je het meest van, wat je nu niet goed vind de volgende keer anders proberen. Het hoeft ook dan niet goed te zijn, maar het wordt wel beter. Oefenen, gevoel kweken voor het materiaal waarmee je bindt en techniekjes uitproberen.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

vliegvisserdorian

bewaar hem wel en pak wel gewoon een nieuwe haak...

HappyFisherman

Nog beter, kun je er later nog eens naar terugkijken ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

vliegvisserdorian

sorry voor de laate post, was nog ff snoekjes pesten ;D

hier komt hij dan:


christianvt

Kijk eens aan! Die ziet er al stukken beter uit!

vliegvisserdorian

bedankt voor het compliment... er is alleen een probleempje me bucktail is bijna op dus ik denk dat ik zaterdag maar weer eens naar de viswinkel moet fietsen... :(

Rossie69

wat voor haak gebruikte je oo al weer hiervoor ?


vliegvisserdorian

naamloos zakje van rien rothfuz hengelsport met 10 haken, lekker goedkoop 3,25euro voor 10 haken dusssssss ik gok dat ze zo iets van 6/0 zijn ofzo

Jan Damman

Ik heb gisteren ook mijn eerste snoeksstreamers gebonden op een Partridge 4/0 en met ratel.
Graag oordeel experts?

[attachment deleted by admin]
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.