reels enzow....

Started by A{b}r{a}xa{s}, April 23, 2011, 09:50:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

A{b}r{a}xa{s}

Ik wil een paar reeltjes gaan 'vervangen' en ben daarom wat aan het rondkijken naar geschikte vervanging.
Maar door de bomen is het bos soms niet meer te zien..... vandaar dat ik jullie ervaringen wil peilen.
Er zijn een paar zaken die ik belangrijk vind :
- lijnklasse : 4 - 5 en/of 6 moet er op passen met voldoende ruimte voor backing
- gewicht : gemiddeld of licht gewicht
- zoutwaterbestendig
- goede slip (bij voorkeur met 'grote' draaiknop)
- donkere kleur (mat gekleurd zou mooiste zijn)
- niet binnen een jaar uit de handel (op termijn moeten er nog reserve spoelen aangeschaft worden....afh. van de prijs)
- de prijs van de reel (en van losse spoelen) moet in goede verhouding staan tot de kwaliteit en niet te gek zijn (ik zie prijzen waar ik althans stijl van achterover sla  :o )

Wat zijn jullie ervaringen, welke merken/types kunnen jullie aanraden ??




A{b}r{a}xa{s}

in ieder geval de 5 en 6, i.v.m. OVM :)

A{b}r{a}xa{s}

Daar heb je een punt, ik ben nog wel eens laks met onderhoud, maar dat kan inderdaad schelen in de prijs.

Arno

Nou heb ik toch een vraag  aan je Rob waarom neem je je hengels mee onder de douche?
als er buiten op de hengel nou zand of zout zit daar merkt het materiaal niets van en een doekje er langs en schoon is het weer.

Gr Arno

Ik zal hier wel te simpel en te slordig voor zijn.

A{b}r{a}xa{s}

die Okuma Airframe is heel schappelijk geprijsd.....dan zou ik niet eens met reserve spoels gaan werken maar er misschien gewoon extra nemen :)

Rossie69

samen douchen is ook wel is prettig ;)

cassette wordt het niet meer denk ik Bas?

Zal is mee kijken.
loop heeft leuke, kuma, ego heeft argos ofzo,zijn ook mooi om te zien degelijk,en niet echt zwaar.
Hendri heeft deze nu ook,ook mooi geprijst.

is altijd moelijk omdat er al zoveel van reels op de markt zijn,dat je moeilijk kan kiezen.
lijstje schrapen prijs gewicht #.

A{b}r{a}xa{s}

klopt...cassette wordt het niet, al heb ik poosje terug nog wel een Snowbee 460xsd gekocht voor een leuk prijsje, maar voortaan toch liever hele spoelen ipv cassettes
(bij de 460xsd zit er vrij veel (te veel naar mijn zin) speling tussen de behuizing en de cassette...bij 1 van de cassettes dan)

Loop heb ik ook al (kwijlend) naar zitten kijken, andere merken trouwens ook ;)

A{b}r{a}xa{s}

dat zijn ook mooie reels ;)
'k zoek gewoon nog rustig even verder

HappyFisherman

Ik ga altijd met een klein hengeltje mee onder de douche  8)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}

Quote from: HappyFisherman on April 23, 2011, 14:46:47
Ik ga altijd met een klein hengeltje mee onder de douche  8)
met recht een #2 tjuh dan ?

gelukkig gaat het mij niet om hengeltjes, maar om reeltjes ;)

HappyFisherman

Dat #2tje is 6foot en dat red ik zelfs met dit warme weer niet HAHA.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Forelletje

Bas.
ff bij elbi op de site kijken Dutch is in de aanbieding  ;)kost wel wat maar ze zijn hufterproef en levenslange garantie.
Staan trouwens ook GFFreeltjes in de aanbieding
Richard

A{b}r{a}xa{s}

ehm..Dutch reels...tsja.... daar gaat mn budget
GFF reeltjes zijn de reeltjes die ik ga 'vervangen'
maar ben er al wel grotendeels uit wat het wordt

Arno

@ Rob ik sta toch elk jaar wel een paar keer op zout water te vissen maar heb aan mijn hengel nog nooit iets gedaan.(sorry)
reeltjes enzo wel altijd uitspoelen en beetje smeren vliegen dozen uitspoelen na een week Denemarken maar ook niet meer dan dat en ik zie nergens roest of zo.
Je moet dat spul ook niet zo verwennen want dan willen ze nooit meer bij je weg en kun je ook nooit wat nieuws kopen.

Gr Arno

weerwolf

Bas, ik vis dan meer licht maar ik ben zeer tevreden over de shimano reels, niet de allerduursten maar zeer goed.

op mijn wensenlijstje (zal nog wel even blijven staan) staat nog een Danielson Midge (78 gram)
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

A{b}r{a}xa{s}

Harry noemde me een aantal reeltjes die hij gebruikt....blijk ik dr 1 van gewoon al te hebben en die bevalt op zich goed.
Dus ben aan het rondkijken geweest en heb hier door de kamer lopen 'trekken' aan een lijn om nog eens een beetje 'gevoel' bij de slip te krijgen. :)
Inmiddels nog weer een beetje rondgekeken en gezocht en ik heb wel gevonden wat ik zocht. :)
Gezien mijn budget én al opgedane ervaringen ga ik voor de Vision Koma 5/6.

HappyFisherman

Missie geslaagd Bassie! Welk lijntje komt er op?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}

In eerste instantie ga ik wat lijnen overzetten die ik al heb,
daarna...tsja....even kijken wat er nog 'mist',
maar 'k begin behalve voor Snowbee lijnen ook een zwak te krijgen voor de Loop Evotec lijnen.

HappyFisherman

Daarom ook die vraag, want na Baggelhuizen....D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}

klopt, was wel mooi daar :)

hendri

ik heb idd die reel van bert oldeman de argos 5/6. weegt 160 gram en dr gaat een beste bak backing op.
zelf had ik denk ik (achteraf :( ) me prima met een #4 kunnen redden. want hoe vaak gaat er een vis op je #5 verder dan 100 meter door de backing? maar goed de enige ervaring die ik tot nu toe met de reel heb is backing en een zinktip er op spoelen, verder wacht ik nog op 2 loop lijnen. ja en dan gaat er gevist worden!!!!

misschien heb je hier nog wat aan?
http://www.harrissportsmail.com/Categories.aspx?CategoryID=2168

A{b}r{a}xa{s}

thanks,
de keuze is inmiddels al wel gemaakt met die Vision reeltjes

hendri

de nieuwe vision koma plus ziet er ook wel gelikt uit he. ;)

A{b}r{a}xa{s}


Michel de Weerd

Een LOOP Evotec CLW 2six de reel is van een composiet met een waterdichte slip en zout bestendig.
Prijs, ik dacht nog geen € 75 euro.

Suc6,

Michel