How to make a rod

Started by Dréke, December 21, 2020, 18:04:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dréke



Vliegvissen, een passie die nooit ophoudt

henkverhaar

Kom een keer langs, dan kan je zien hoe het echt gaat ;-)

Dréke

Quote from: henkverhaar on December 21, 2020, 18:40:56
Kom een keer langs, dan kan je zien hoe het echt gaat ;-)

Graag, ik zie dat je in Zuid-Limburg zit, daar komen we in het voorjaar en zomer en najaar bijna ieder weekend op een camping :-)

Geef maar een keer je adres dan zullen we eens afspreken zodra de camper weer uit de stalling is en het weer weer goed wordt


Vliegvissen, een passie die nooit ophoudt

JurjenF

Mooi filmpje wel. Beetje probleem....het maakt mij steeds hebberiger ::zucht::
Fishing is cheaper than therapy

Dréke

Quote from: JurjenF on December 23, 2020, 12:49:16
Mooi filmpje wel. Beetje probleem....het maakt mij steeds hebberiger ::zucht::

Ha ha had jij dat ook al  ;D


Vliegvissen, een passie die nooit ophoudt

JurjenF

Ja, of het nu auto's - fotocamera's/-lenzen of hengels/molens of horloges zijn : als het erg mooi is dan....In een ander topic heb ik het ook al aangehaald dat ik het gewoon heel erg mooi vind die splitcane hengels. Maar ook de carbon/glasfiber 'neppers' zijn erg mooi. Maar alleen al de vakkundigheid waarmee die splitcane hengels gemaakt worden.... ::goodjob::
Fishing is cheaper than therapy

Dréke

Klopt, heb ik ook, ga in het voorjaar of zomer een keer op bezoek bij een mede forumlid welke in zuid limburg woont. Die maakt ook vlieghengels (Schroedinger Splitcane), ik wil daar eens kijken hoe dat in zijn werk gaat. Zou het liefste dit ook willen doen ;D



Vliegvissen, een passie die nooit ophoudt

Marco B

Blijft mooi spul om mee te vissen. Ik heb een jaar of 30 geleden een paar geimpregneerde splitcanes laten bouwen door Ton Temming (Traditional) en gebruik ze nog steeds.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

Gert

 ::goodjob::

En omdat de title van het topic andere hengels niet uitsluit: ik herinnerde me dit filmpje nog, over graphite vliegenhengels van Thomas & Thomas.

https://www.youtube.com/watch?v=d9QWWozl6mg

Dréke

ja is ook heel mooi om te zien, wist ook niet dat ze die zo fabriceren  ::goodjob:: 


Vliegvissen, een passie die nooit ophoudt