Winde of hybride ?

Started by Mike, July 08, 2019, 00:13:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mike

Gister en vandaag op de Lek geweest om een poging te doen winde en snoekbaars te vangen. Windes heb ik beide dagen gevangen maar helaas geen snoekbaars.

De winde die ik vandaag ving lijkt mij een (roofblei) hybride.
Hier zijn wat foto's waarbij de bek goed zichtbaar is..
Wat denken jullie ?

[attachment id=1 msg=179511]

[attachment id=2 msg=179511]

[attachment id=4 msg=179511]

[attachment id=3 msg=179511]

Dit is wel een 100 % winde en die heeft net ff een andere bek..Hij is ook een stuk groter. Ondanks dat heeft ie een kleinere bek.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Mike

Heeft er niemand een mening over mn vermoedelijke hybride ?
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Scaramouche

kop is duidelijk roofblei, schubbengrootte and goudachtige kleur inderdaad meer winde maar ik dacht ook aan kopvoorn. Hybride zou kunnen al heb ik er nog nooit van gehoord, ik dacht dat roofblei een te aparte soort was om hybrides toe te laten maar zo zie je maar dat het zomaar zou kunnen. in ieder geval een erg mooie vis  :)
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Menno_siemensma

Zonder een echt goede foto van de volledige vis, zou ik gokken op gewoon een wat donker gekleurde roofblei of wellicht idd een kruising.  Geen kopvoorn. Die hebben veel meer een cilindervormig lichaam en hebben veel grovere schubben. Als je nog een foto hebt van de vis zelf dat de vinnen etc ook goed te zien zijn, de kop is iig wel typisch roofblei. Had die ook een duidelijk bultje op onderkaak en gaatje waar die in de bovenkaak valt?
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Mike

Hier nog een foto van opzij...

[attachment id=1 msg=179563]

Dat bultje heb ik niet echt kunnen vinden.
Ik weet wel wat je bedoeld.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Menno_siemensma

Ik hou het ook op een hybride, voor zekerheid evt naar svn sturen. Maar gezien de bek, de wat slankere vorm dan de gemiddelde winde lijkt het mij op een hybride roofwinde, windblei wat je er van maar wil maken  ;D
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.