De Rur in Duitsland

Started by Ron-O, March 15, 2011, 20:41:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Ron-O

Wie weet er wat te vertellen over de Rur in Duitsland, welke vergunning heb je er nodig, is het open seizoen?

De Plek die bevist wil gaan worden licht in de omgeving van Posterholt (Limburg) iemand sugesties??

Gr, Ron.

Ron-O

Is er niemand die wat weet over deze rivier??????

Das jammer :(

Gr, Ron.

Sieger

Rust en geduld Ron... de meeste mensen werken overdag.... ;)

Kijk een op deze link: http://www.wizardoffishing.com/index1.html staan bij de stek-info Europe/duitsland 2 stekken aan de Rur...


Sieger

Troutbuster

Bedoel je de Roer in Limburg Ron??

Jan.
"Petri Heil"


Troutbuster

Ron hier een qoute van de VNV site (voor zover dit nieuwe info voor je is)

Vergunningen,
Leden van de hengelsportverenigingen te Vlodrop, Herkenbosch, Posterholt en Herten kunnen bij hun vereniging een jaarvergunning kopen voor f. 10,-.Niet-leden kunnen voor f. 10,- per dag een dagvergunning kopen (maximaal 20 stuks per dag) in het bezoekerscentrum van Staatsbosbeheer Meinweg 2 te Herkenbosch, tel. 0475-528506 of 528507. Hier kan ook informatie worden ingewonnen over logies.
Dit is voor het Nederlandse stuk Roer, en niet grens overschreidend, maar wellicht kunnen ze je bij het bezoekerscentrum verder helpen!

Succes

 
"Petri Heil"


Gunther

Google eens met de woorden: "Tageskarte Rur" of "Fliegenfischen in der Rur".
Bij mijn weten zijn/waren er beperkt dag kaarten beschikbaar een adres was/is :Aral tankstation Roermonder str.41 Karken(net over de grens).
Een vast gegeven bij deze verenigingen,behoorlijke lange wachtlijsten!

Ron-O

Dus als ik het goed begrijp, al heb ik dan een verguning, kan ik er niet vissen, ik heb een aanvraaglijst gedownload en die ingevuld, pasfotos moet ik nog laten maken, ja ik wil graag in duitsland op de Rur (roer) ik had gedacht, met een verguning te kunnen vissen daar, dus lid worden of een dag kaart, is nodig??.

Ja ik vergeet dat andere aan het werk zijn Sieger ;D sorrie voor het ongeduld. :D

Gr, Ron.

Sieger

Quote from: Ron-O on March 17, 2011, 19:10:38
Dus als ik het goed begrijp, al heb ik dan een verguning, kan ik er niet vissen, ik heb een aanvraaglijst gedownload en die ingevuld, pasfotos moet ik nog laten maken, ja ik wil graag in duitsland op de Rur (roer) ik had gedacht, met een verguning te kunnen vissen daar, dus lid worden of een dag kaart, is nodig??.

Ja ik vergeet dat andere aan het werk zijn Sieger ;D sorrie voor het ongeduld. :D

Gr, Ron.

;D ;D In Duitsland heb je inderdaad een Fischereischein nodig (blauw voor 1 of 5 jaar) en daarnaast nog een dagkaart op de stukken die verpacht zijn... dit kunnen gemeente stukken zijn, maar ook particulier. Daarnaast zijn er nog heel veel stukken waar je helemaal niet mag vissen, omdat ze door een verenging oid zijn gepacht... Dus per plek echt even kijken wat er nodig is...


Sieger

Gunther

Heel goed gezien,ondanks Fischereischein wil het niet zeggen direkt overal aan de bak te kunnen komen.
Ja je moet lid van een vereniging kunnen worden of je zult het met dagkaarten moeten doen, en nu schijnt een dagkaart ook nog beperkingen  te hebben voor bepaalde stukken(hoe of wat is mij ook nog niet duidelijk).
Ik hoop zelf samen met een paar maten in begin april lid te kunnen worden van een vereniging,wij staan dus ook nog op de wachtlijst.
Zag het op het laatste ogenblik ,bijna de zelfde posting :o

Sieger

Maar gelukkig wel dezelfde info Gunther... ;)

De bijzondere bepaling zit vaak in het al dan niet verplicht overnachten in de plaats waar je wilt vissen... Vandaar dat het boekje van Hyppo Wanders zo handig is, daar staan heel veel stekken in Dld in met alle toeters en bellen die er bij horen...

De Rur staat er dus ook in... Bij Monschau en Blens... (ook op de site van Hyppo.... http://www.wizardoffishing.com/ )


Sieger

Ron-O

Mannen bedankt, ik zal het goed in den oren knopen, ik heb geen zin in bekeuringen of zo. ik heb nog nooit in duitsland gevist. Ik kreeg een tip om bij een hollander te gaan vissen die een stuk van acht kilometer heeft gepacht, maar inderdaad moet je dan overnachten, en de kosten zijn dan ook sky Hy. erg deprimerend hoor, moeten wij ook maar eens gaan invoeren.

Gr, Ron.

Gunther

Zelfs op duitse forums en sites is nauwelijk info over de laatste 30km Rur en Wurm te vinden.
Maar dat laatste stuk heeft ook zo zijn speciale charmes kijk maar eens naar de visbezetting en ligt ook nog eens als het ware in onze achtertuin!

Plantje

Jaren geleden heb ik in de Rur gevist. Schitterend viswater!

Op een gegeven moment stonden we te kijken bij een stel s*kkels die op zeer onsportieve wijze met een kruisnet vissen uit het water stonden te tillen. Ze namen niet eens de moeite de gevangen vis eerst netjes af te maken voordat het net weer het water in ging!
Een andere Duitser merkte onze verbazing op en gaf aan een mooi plekje te weten. Hij heeft ons toen meegenomen naar een ander stuk van de Rur waar we fantastisch hebben kunnen vissen! Wel even opletten met waden! Er zaten daar wat geulen in het water... Mijn broer deed op een gegeven moment één klein stapje naar voren en ging plomp kopje onder! De Duitser heeft hem tien meter verderop bij zijn kladden gegrepen en op het droge getrokken. Tweede goeie daad van die man!

Helaas kan ik je niet meer zeggen waar die plek precies was. Misschien dat mijn ouders het nog weten. Maar goed...je hebt het hier over 15-20 jaar geleden, dus er kan veel veranderd zijn in die tijd.

Hans-oet-remunj

Hi all

Wat ik altijd hoor ... kormorane ... kormorane...

EifelRur zou 1 van de zwaarst kormoranen betroffen rivieren in NRW zijn.  Het vlagzalm bestand van de untere rur (vanuit grens voor de 1e 50km stroomopwaarts) is na 1995 bij een aantal strenge winter gedecimeerd.  Als de rest is dichtgevroren hebben de kormoranen in deze regio weinig alternatief..  Dus zodra er weer iets aan herstel plaats vindt gaat het weer mis (2010 ..2011..).

Ze kunnen de kormoranen niet afschieten: hun overnachtings bomen staan over het algemeen in de natuurgebieden. Er is bij een aantal vereningingen in de middenloop regelmatig plaats voor nieuwe leden..Dat spreekt echter boekdelen, vroeger kwam je er niet tussen...en de prijs is niet verhoogd..

Ben een aantal keren met mtbike langs oever van untere rur gefiets in mei/juni. Kijken of er iets stijgt... nix... dat kan natuurlijk toeval zijn of verkeerde timing. Met hard werken zal er vast wel iets te vangen zijn, maar daar was ik tot nu te ... voor. :-[

'K zeg dus niet dat er nix kan, maar dat kormoranen probleem helpt in elk geval niet.....

Sieger

Volgens mij zijn er heel mooie stukken op de Rur.... Lees de stukken op de Blog van Alex maar eens...

http://flybei.wordpress.com/?s=rur


Sieger

Gunther

#15
Prachtige stukken op de unter Rur en Wurm,vanavond laatste van de twee vergunningen voor het eerst verlengd.
We kunnen er weer voor een jaar tegenaan  8)


marcelgoedhart

Overnachten duur???
Wel nee, gewoon lekker outdooren.
Tent,gasstel en vliegvisspullen is alles wat je nodig hebt!

Wij gaan al jaren naar de Mohne. ik heb daar ooit een een camping gevonden en die is geweldig. De baas ontvangt je kijkt eens goed naar je en wijst je een plek aan tussen de mensen die er al jaren komen!

Maar dan begint het pas..... vissen tot je er bij neervalt, de vaste bewoners kijken je aan als je in je vliegvis outfit terug komt en zijn zeer nieuwsgierig.
uiteindelijk zit je op een verjaardag van iemand mee te eten met 25 man....echt super is dat... back to basics en zeer goedkoop... Echt Nederlands dus..

Dussss, tips nodig.. Roep maar!

Christoph

Hoi,
ik ben lid in de KFV-Düren, een vereniging van duitse vliegvissers. Wij hebben 16 km rur een de Stausee Obermaubach waar wij kunnen gaan vissen.

Als je de duitse vergunning  (Staatlicher Fischereischein) heeft, kan je samen met een lid van de KFV gaan vissen en moet voor een dag 30 € betalen.

De seizoen is van April tot Oktober.  Je kunt voral beek-forellen vangen, maar er zijn ook strijdvaardig regenboogforellen.

Als je vragen over de rur heeft kan je mij graag een mailtje sturen.

groetjes,

Christoph