Strike indicator verschuift

Started by tukkervantwente, March 13, 2016, 18:29:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

p.forel

Heb den dobber toch liever op mijn leader zitten  kan ik beter op verschillende dieptes vissen vind ik.

Ik koop die dure dobbers dan ook niet pak gewoon forel bobbers. Kosten 1 euro de 5   

JB

Quote from: iMarco on March 14, 2016, 23:19:27
Ik heb de air lock van Airflo besteld. Deze lijken mij aanzienlijk beter dan de andere varianten die ik al heb geprobeerd. Benieuwd wat deze gaan brengen...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mag ik vragen waar je ze hebt besteld?
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

p.forel

Heb hier de air locks maar ik vind het lompe dingen werpen gaat niet  en het schroefje om draad tussen te klemmen is bijna net zo groot als de drijvert zelf


iMarco

Air lock besteld bij fly supply. Die ging ze bestellen want niemand heeft ze in het assortiment. Vanaf morgen fly supply dus wel.

De kleinst beschikbare maat is een half inch dus dat valt nog wel mee qua grootte.

Google maar op Airflo air lock en je vind dan de beschikbare maten. Volgens mij op diverse lijn diktes te vissen.

Marco


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

p.forel

Kwa drijvertje wel ja kwa bevestiging niet dat is bij elke maat het zelfde

wh82

Thanks voor t plaatje maurice, helemaal duidelijk

wh82

Hier nog een snoekdobberstijl strike indicator. Lijkt me wat lichter.
http://www.orvis.com/p/thingamabobber/9k71

Peter68

Ik gebruik ze gewoon van Albatros.
Ja klinkt als back to the seventies maar kosten bijna niks en voldoen perfect.
En na gebruik gooi je ze gewoon weg voor het geld.
Ze gaan maar 1keer op de leader namelijk

p.forel

Zijn zelfde als ik gebruik peter vele merken hebben ze nu in assortiement

wh82

Ohhh albatros, da's lekker nostalgisch :D In de jaren 80 sliep ik met de catalogus naast m'n hoofd haha.

Team

Quote from: Dedada on March 14, 2016, 22:10:50
Zoals Team het al aangeeft, doe ik het ook. Eenvoudig en werkt prima! (mits je van dit soort indicators gebruik maakt natuurlijk....). De'Yarn-Fly' spreekt mij ook erg aan  ::goodjob::  :D Zo steek je weer eens wat op........

@ Team: interessante lijfspreuk heb je trouwens!  ;)  Oud KCT    Roosendaal
NUNC  AUT  NUNQUAM

MarcelN

Quote from: Peter68 on March 16, 2016, 18:32:43
Ik gebruik ze gewoon van Albatros.

Dat moeten haast wel deze zijn...

wh82

Ik gebruik die linkse (alleen dan van een of ander obscuur merk), vind ze super. Schuiven niet of nauwelijks en je verliest ze al helemaal niet.

MarcelN

Ik gebruik ze helemaal niet, heb ze alleen liggen :-\ zelf gebruik ik fluor gele plakkertjes die ik nog veel kleiner knip
en zodoende super gevoelig te tunen zijn dmv vet of mud op je getwijnde leader, aan mijn tippet plak ik niks, ik zie er alles mee.
Maar straks heb je geen indicator meer nodig, dan rukken ze je lijn wel weg die voorns ::agree::

p.forel

Ik gebruik beide maar ook van ander merk  hoe goedkoper hoe liever

Dedada


sjoerd

Quote from: Peter68 on March 16, 2016, 18:32:43
Ik gebruik ze gewoon van Albatros.
Ja klinkt als back to the seventies maar kosten bijna niks en voldoen perfect.
En na gebruik gooi je ze gewoon weg voor het geld.
Ze gaan maar 1keer op de leader namelijk

Klinkt aardig maar weggooien na 1 x gebruik, hmmm niet mijn stijl. En die dingen gaan dus ook niet over een knoop in je leader!
Niet echt handig dus. Gewoon een dobbertje met ruim centraalgat die je klemt met stukje tandenstoker werkt goed.
Maar inderdaad er zijn veel mogelijkheden en ieder moet doen wat hij of zijn handig vindt.

JB

Quote from: iMarco on March 15, 2016, 18:53:22
Air lock besteld bij fly supply. Die ging ze bestellen want niemand heeft ze in het assortiment. Vanaf morgen fly supply dus wel.

De kleinst beschikbare maat is een half inch dus dat valt nog wel mee qua grootte.

Google maar op Airflo air lock en je vind dan de beschikbare maten. Volgens mij op diverse lijn diktes te vissen.



Binnenkort eens op hun site kijken, bedankt  Marco voor de info
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

iMarco

Ontvangen van fly supply. Snel een keer testen...

Zijn zeker geen snoekdobber formaten.





Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

sjoerd

Hmm, als ik even  naar mijn (normaal formaat)vingers kijk en deze vergelijk met  de diameter van die balletjes..
Dan lijken ze mij toch nog aardig groot ervan uitgaand dat je ze voor stilstaand water wilt gebruiken in combinatie met 1 of twee verzwaarde nimfjes?

iMarco

Zo, ik heb onderstaande een aantal malen getest maar ze zijn inderdaad groot.. Te groot... Althans voor stilstaand water en de rijn. Snel stromende buitenlandse rivier nog niet geprobeerd overigens maar ze zijn ook wel aan de zware kant vind ik... De sluiting werkt wel erg goed waardoor deze niet verschuift.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

merijn1982

Ik gebruik ze voornamelijk van a&m. Ik verwijder echter de slangetjes en gebruik daarvoor in de plaats halve cocktailprikkertjes. Werkt prima en schuift niet tijdens het werpen. Bovendien kosten zo ook weinig en die paar cocktailprikkers heeft iedereen wel liggen
Tight lines!!

iMarco

Ik heb inderdaad op jouw advies dit ook met cocktail prikkers geprobeerd en dat werkt perfect. Beter dan met slangetjes die standaard worden meegeleverd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Team

doe er twee slangetjes in werkt goed
NUNC  AUT  NUNQUAM

Jouke

Goede tips hier, waarvoor dank! Ik vis zelf ook het New Zealand systeem.