vissen najaar Denemarken

Started by Autumnfly, September 01, 2021, 10:51:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Autumnfly

Zijn er nog vissers die dit najaar in Denemarken gaan vissen , ik zelf ga het vanaf zaterdag
2 weken  op Funen proberen en maar hopen op goed weer , en weinig wind maar ja dat heb je niet in de hand want vissen in bruin en vuil water is niet leuk want dan zit je meer in de auto als dat je aan het vissen bent

Kees

Jan

Ben bang dat je het moeilijk gaat krijgen om iets te vangen i.v.m. de watertemperatuur.
Wij gingen altijd eind oktober als het water niet te warm meer was.
Op dit moment is het water 17-18 graden, veel te warm voor een zeeforel om zich prettig te voelen. Diepe plekken voor de kust en diep vissen is dan noodzaak om een kans te maken.

Menno_siemensma

Ik ga na weekje schotland eind september die kant op, dus begin oktober.
Maar ook met warm weer zijn ze er nog echt wel, wel meer ochtend en avond werk, maar wat ik van locals heb begrepen vooral waar (wind)stroming staat bij rifjes etc. Ook liefst met wat dieper water in de buurt idd.
Maar zeker te doen en ook zeker niet alleen kleintjes. verwacht alleen niet tientallen te vangen.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Scaramouche

Dit najaar ga ik er niet heen maar de laatste keer dat ik er was was eind september en dat was gewoon goed vissen. Als de wind onvoorspelbaar is kun je altijd bij Toro Huset een plek uit de wind vinden en dat blijft ook gewoon een prima stek.

neem bruine garnalen en zandaalpatronen mee, die doen het om de een of andere reden extra goed in het najaar.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

wh82

#4
Als het overal stormt kun je in de baai boven kerteminde terecht.
Edit: oja, m.b.t. vliegen: Frede, Blodtud Frede, Magnus, Polar Magnus. Neongele UV pategrisen helpt bij bruinwater.
Volgende edit: Go-Fishing in Odense is de moeite waard om te bezoeken. Heel vriendelijke mensen en ze wijzen je naar plekken die op dat moment "hot" zijn, zonder garantie natuurlijk want die vissen liggen niet stil te wachten tot je daar komt :D