Waal bij Nijmegen

Started by FrancoisCKX, August 22, 2015, 09:33:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FrancoisCKX

Door een gelukkig toeval krijg ik morgen de kans om in de Waal bij Nijmegen te gaan vissen. Ik ben alleen en ik vis voor het eerst in zo'n grote rivier. Ik heb een 9" #8 met drijvende lijn. Ik zat te denken aan de zuidoever in de Ooipolder bij Oortjeshekken, vooral omdat dat zo goed bereikbaar is.

Maar ik zit met wat vragen. Is een drijvende lijn wel ok? Moet ik dit wel alleen doen (zo niet, wie gaat er mee)? Wat voor vliegen/streamers heb ik nodig, wat voor dikte tippet? Hoe lang moet de leader zijn? Hoe diep vis je iha?

Ik ben jullie dankbaar voor elke bruikbare tip!

RiverHunter

Hallo, de kant van de ooi ken ik niet. Wel de overkant, lent en Bemmel, Haalderen en Gendt. Een Dt-f, WF-F zijn goed wel een lange tip gebruiken. Nimf, mag best zwaar zijn, om dicht aan de bodem te komen. Roofblei intermedia lijn, streamertjes klein tot groot.

Wat ik wel aan je meegeeft, WEES HEEL VOORZICHTIG MET WADEN, er zijn er al genoeg verdronken in de Waal, en vooral in de omgeving van Nijmegen Arnhem. Dus wees gewaarschuwd, heel belangrijk om niet alleen te gaan, en waadstok is ook een goed idee.
Strakke lijnen.
Gr, Ron
'' Eventually, all things merge into One, and A River was cut by the world's great flood and runs over rocks from the basement of time. Some of the rocks are timeless raindrops. Under the rocks are the words and some of the words are theirs.

I am hauted by waters.'' -Norman Maclean-