Tenkara spulletjes bij Ton Temming

Started by Hilco, June 18, 2013, 20:36:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hilco

Ton Temming in Utrecht gaat ook Tenkara  ::goodjob::

Gerrit72



Oh oh .... daar gaan we weer...tenkara  ::geweld::




(grapje  :) het is lange tijd stil geweest op Tenkara gebied, hoog tijd dat je het weer wat leven inblaast)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

obi-130

nee niet doen ::ban:: ::ban:: ::ban:: ::blabla::
dit is vliegvissers.nl en geen Tenkara.nl
begon me net weer een beetje thuis te voelen dus ::ban:: ::ban:: ::ban::
maar dat is mijn mening

Hilco

schrap dit topic dan , hou ik er ook over op  8)

p.s.   ik vis enkel nog met reels  ;D

fairplay

#4
 ;D Haha ik Tenkaraarde al toen ik 13 was, met een vaste hengel van de brug af.
Maar tegenwoordig is het HOT, dus.
Ik ben er echt te lang uit geweest ;)

jur606

Quote from: Hilco on June 19, 2013, 08:12:38
p.s.   ik vis enkel nog met reels  ;D

zie ik 2 dingen voor me?

-Dus handlijntje op de reel gespoeld?
(geeft weer een hele andere benadering)

-of een lijntje met als aas een reel?


Hilco

Ook een tenkara hengel blijkt niet bestand tegen mijn wat onhandige motoriek en grote klauwen.

Daarbij komt dat Tenkara enkel leuk is als je midden in het stromende  water kan staan en vlak bij kan vissen.  en dat is hier in Nederland maar op een paar plekjes.

Dus ik ben een gewone vliegvisser geworden met een hengel en een reel zoals de meesten.

Maar ik blijf Tenkara wel erg leuk vinden , dus meld ik het als een winkel de spullen op voorraad gaat nemen.


Fred

Niet zeuren obi 130, iedereen in zijn waarde laten, als je Tenkara niets vindt moet je het niet lezen en vooral niet reageren!

obi-130


weerwolf

Gerrit ik dacht dat je iet meer open minded was! kom op man, je hebt er geen last van.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

obi-130

#10
we kunnen ook over spin hengels praten waar we vliegen aan knopen en vervolgens forel mee vangen

gijsie20

Quote from: jur606 on June 19, 2013, 09:44:38
zie ik 2 dingen voor me?

-Dus handlijntje op de reel gespoeld?
(geeft weer een hele andere benadering)

-of een lijntje met als aas een reel?

Haha..vroeger toen ik klein was visten we in Engeland ook zonder reel maar met vlieg....maar ook zonder stok  8) Gewoon een stukje nylon van een paar meter, vlieg eraan en laten meedrijven op de stroming  :) Werkte prima!

weerwolf

Quote from: obi-130 on June 19, 2013, 22:58:23
we kunnen ook over spin hengels praten waar we vliegen aan knopen en vervolgens forel mee vangen


Wil je zeggen dat je dat nog nooit geprobeerd hebt? ikke wel en ving toen een mooie karper op een redtag! hahahaha
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

obi-130

daar gaat het niet om Roelof ik heb ook een spin hengel standaard in mijn auto 8) ;)
als ik wat over Tenkara wil weten zoek ik dat niet hier maar hier http://www.tenkarausa.com/ denk ook dat als ik daar dingen ga plaatsen over vlieg hengels het verwijdert gaat worden verder vind ik deze topic ge woon reclame voor ton temming  en als ik sponsor was zal ik hier niet blij mee zijn
maar dat is mijn mening
grrrrrrrrrrrrrrrrr gerrit 
Quote from: weerwolf on June 19, 2013, 23:57:57

Wil je zeggen dat je dat nog nooit geprobeerd hebt? ike wel en ving toen een mooie karper op een redtag! hahahaha

Arie de Vries

Begrijp de commotie niet. "Onze" sponsoren verkopen voor zover ik weet, geen Tenkara spullen. Het forum kent het hoofdstuk Tenkara dus is er ruimte voor. Als het hier alleen mag gaan over vissen met hengels waarbij een reel op het dikste uiteinde van de stok moet worden bevestigd, met daarop niet meer dan backing, lijn, leader en daaraan dan een haak met veren, bont of kunststof gebonden,  dan wens ik de beheerders van de site veel succes met het opschonen want dan moeten we het ook maar niet meer hebben over zonnebrillen, motoren, muziek, drank, (flauwe) grappen, fotograferen. Al deze dingen kan ik elders wel lezen, mocht ik er in geïnteresseerd zijn.
Groet, Arie

weerwolf

En de laaste zin zit de hele essentie "mocht ik er in geïnteresseerd zijn" 
Ben je niet geintresseerd dan lees je het niet. Ik lees veel maar niet alles op het forum.  Mijn intresse lig meer aan de "hardware" kant en ik lees alles over het binden in vogelvlucht, andere dingen weer niet omdat het mij niet intresseert en sommige dingen lees ik wel vaker uit intresse.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Hilco

En daarom vind ik facebook dus een leuker platform om te praten over mijn hobby.

Je zal dus verder weinig van gaan lezen op dit forum .............

Team

Ze vliegen weer op je af, of je hem met honing hebt ingesmeerd
NUNC  AUT  NUNQUAM

Hilco

#18
Pindakaas , gek he ................vnden ze gewoon lekker.

Vandaag een #5 ontdaan van de reelhouder ( bruut afgezaagd)  de ogen laat ik er dit maal op omdat anders alle krachten op het top oog komen.

4 meter vliegen lijn een leader en de tip,  en een vlieg that's it .

Is gewoon vliegvissen , je moet alleen wat meer lopen ........


Rena

Quote from: Hilco on June 25, 2013, 12:19:38
Pindakaas , gek he ................vnden ze gewoon lekker.

Vandaag een #5 ontdaan van de reelhouder ( bruut afgezaagd)  de ogen laat ik er dit maal op omdat anders alle krachten op het top oog komen.

4 meter vliegen lijn een leader en de tip,  en een vlieg that's it .

Is gewoon vliegvissen , je moet alleen wat meer lopen ........

Ha ha , dat is hardcore Hilco, je moet er wat voor over hebben zal ik maar zeggen.
Ik ga het niet doen met mijn z-axis of helios  ::blabla::

weerwolf

maar hilco, wat is nou het verschil met de reelhouder en reel erophouden en gewoon 4 meter vliegenlijn eruit? + dan kan je nog wel vliegvissen met de hengel


ik snap het tenkara wel maar niet om je hengel ervoor te slopen.


En hoe heb je het gat in het handvat gedicht?
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Gert

Ik snap Hilco sowieso niet.
Plaatst ie eerst een bericht dat Ton Temming tenkara spullen gaat verkopen, maakt ie die rotzooi alsnog zelf :o

Hilco

Iemand al gekeken naar de hengels?  of durft niemand dit meer te zeggen  :P

(ben zelf nog niet geweest  :-[ )