kringloopkoopje :)

Started by merijn1982, December 05, 2013, 09:48:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

merijn1982

Ik was nog op zoek naar een goede rugtas voor het struinen, vind het toch wel erg makkelijk dat ik iets meer kan mee nemen dan in me vest past ( of die zo vol is dat ie het werpen beperkt .. )

Nou was ik gister met het gezin even bij de kringloop, en er hing een prachtige tas, 5,95!! gelijk meegenomen :) ook lag er nog een sjaal met lange haren eraan, denk dat ik die van de week nog oppik daar, mooi voor streamers:)




Tas heeft veel verschillende zakken en binnenvakken. Heeft op de rug een open ruimte tussen rug en tas, waardoor het ook in de zomer aangenaam blijft:)
Tight lines!!

weerwolf

af en toe moet je mazzel hebben
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

merijn1982

Inderdaad. Ga er geregeld ff kijken en het is meestal rommel. Maar soms vind je moois!!
Tight lines!!

Gerrit72



Prima rugzak! Laatst scoorde ik voor 4 euro zo'n militair rugtasje. Heb ik standaard bij me, voor fototoestel, eten streamer voorraad etc, ideaal.

Voor streamers heb je ook regelmatig leuk materiaal bij de kringloop, carnavalpruiken, bontkragen etc, voor 50 cent een bult materiaal  :)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

merijn1982

Ja toch?! En idd super handig als je wat extra mee wilt! Ja zo'n pukkel zeker?? Gebruikte ik jaren voor het struinen op karper. Fantastische tasjes.
Tight lines!!

merijn1982

Vandaag nog maar weer een keer langs beide kringlopen van onze stad geweest. Heb weer wat spullen gescoord:-) mooie veren boa's voor 25 cent per stuk!! Twee soort van oversokken voor over dameslaarzen met prachtig streamer haar eraan voor 3,50:-) ook nog een lijmpistool voor 2,50. Heb weer voor weinig veel bindmatriaal gescoord! Waaide toch te hard om te vissen:-)
Tight lines!!

Gerrit72



Van die veren boa's kun je leuke forelstreamertjes maken (1veer voor 1 streamertje).
Kun je nagaan hoeveel je ervan binden kan  :)

Sommige veren kun je ook goed in snoekstreamers verwerken.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

merijn1982

Ja hoef nooit meer rode witte en neongroene veren te kopen:-)
Tight lines!!

hendri

Ja het kan wel, maar op een gegeven moment stoor je je aan die prut en dan blijkt een streamer met echte kwaliteit maraboe toch een stuk mooier en bewegelijker.
Maar voor een paar cent kun je mooi wat uit proberen.

merijn1982

Goedkope marabou werkt prima. Kost je twee of drie veren maar heb je hetzelfde spul. Lekker!
Tight lines!!

hendri

merijn, je heb ook helemaal gelijk.
hoe kan ik ook zo dom zijn om te zeggen dat de kwaliteits marabou veren mooier zijn om mee te binden en een mooier resultaat geven dan de veren uit een boa van de action  of van de kringloop. dom dom dom, hoe kon ik zo stom zijn. ::blabla::




::wtf:: zal wel aan mij liggen ::zucht::

Gerrit59

Merijn,

Ik gebruik ook wel veren van de Hema. 100 stuks in diverse kleuren voor € 1,75. Zitten echt mooie felle kleuren bij. Ze blijven in het water ook nog kleurecht. Ik gebruik ze voor snoekstreamers en palmer ze rond de haaksteel om een waaier te krijgen.

Gerrit

merijn1982

Goede tip! Zal er eens gaan kijken. Kan ik gelijk epoxy kopen:-)
Tight lines!!

merijn1982

Weer even de kringloop bezocht. Resultaat is weer wat streamermatriaal voor slechts € 1,45

Tight lines!!

FSCHAMP

Hallo zeg, jij bent echt een "ecologische" vliegvisser.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Gert

Ik heb nog een heleboel van die Beesies van Albert Heijn.
Kan ik wel meenemen naar de binddag als er liefhebbers voor zijn Wel ff je Bonuskaart laten zien dan he!) ;)

Groet,
Gert

merijn1982

Haha gino!! Valt mee hoor.. vind het vooral leuk om voor weinig leuk bindmatriaal  e.d. te scoren. Je vind soms de leukste dingen waar je weer prachtige ( en soms minder prachtige:-D ) creaties van kunt maken

@gert: ik weet niet wie. Maar er is iemamd die beessiestreamers bouwt!! Staat ook wel op de site van erik de noorman
Tight lines!!

Gert

Quote from: merijn1982 on January 06, 2014, 17:01:58
@gert: ik weet niet wie. Maar er is iemamd die beessiestreamers bouwt!! Staat ook wel op de site van erik de noorman

Hier op het forum zijn er ook wel mensen die er streamers van hebben gemaakt. Hendri o.a. dacht ik....
En het heeft zelfs het NOS Journaal gehaald dat er snoek werd gevangen met die Beesies.
Maar ik doe er nix mee...

Sieger

Quote from: merijn1982 on January 06, 2014, 17:01:58
@gert: ik weet niet wie. Maar er is iemamd die beessiestreamers bouwt!! Staat ook wel op de site van erik de noorman

Ik heb er 1... grappig om te zien dat de snoek daar ook gewoon op knalt... Afgelopen november ook aan een stel Duitsers laten zien... Had een hoop uit te leggen...  ;D


Sieger

merijn1982

Vandaag nog mooi oranje ( streamer ) haar gescoord. Ongeveer 15-20 cm voor 35 eurocent:-)

Tight lines!!

bij

Leuk artikel om tevolgen. Je moet allen zien dat het haar van een pop kunt gebruiken voor streamers. Zo krijg ik een heel andere kijk op 2e hands spul


merijn1982

Heb er wel een streamer mee gebonden. En werkt prima:-)
Tight lines!!

MarcelN

Klopt Merijn, ik heb mijn realdoll ook maar even geknipt en geschoren, eens kijken of die grotere visjes er ook in willen... happen  ;D