Weekje eiffel

Started by Mr. Tinus, June 05, 2012, 19:48:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mr. Tinus

Vanaf vrijdag zit ik met de familie een weekje in de eiffel, helaas niet vlak naast de kyl, maar wat zuidwaarts,
Op Landal Hochwald (Kell am See)
Nu ben ik mijn opties voor een dagje er tussen uit sneaken aan het afwegen.

Volgens mij heb ik 2 opties (ivm elders overnachten)

- de kyll bij hillesheim
- of de sure/sauer (grensstreek)

Mocht iemand ervaring hebben op deze stukken, dan hou ik me aanbevolen.
Misschien heb ik een prachtige rivier over het hoofd hebben gezien, dan idem.
Bij voorkeur binnen 1,5 uur rijden.

Uiteraard in ruil voor weer een verslagje :-)









Raymond

Tja, ik ken dat park, heb er ook al eens een lang weekend doorgebracht. Het meertje wat erbij ligt zit trouwens potvol karpertjes... Misschien is dat wel leuk om te proberen met een vliegenhengel??? En ja, de Saar ligt redelijk in de buurt maar ja, die is wat groot. Waar ik wel aan denk is Saarburg, daar stroomt een riviertje met waterval doorheen. Je ziet midden in het stadje de forellen in de stroom staan, juist ja, daar waar niet gevist mag worden. Maar misschien buiten het stadje???

Succes ermee...
::wtf::

Gerrit72


Mr Tinus, ik kan je niet helpen, maar wens je veel plezier daar! ;D

Dat meer vol karpertjes klinkt al goed en wat pionieren op forel lijkt me ook top!
Wordt vast mooi! Geniet ervan :)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

bazookadude

de ruwer komt uit in het stuwmeer. info is te vinden op het internet. http://www.fliegenfischen-ruwertal.de/html/fliegenfischen.html

Troutbuster

Idd. de Ruwer is een zeer mooi en visrijk beekje, maar alleen redelijk goed te bevissen vanaf de monding in de Moezel bij het plaatsje Ruwer, en verder landinwaards tussen Ruwer en Mertesdorf en tot aan Kasel.
Daarna wordt het erg lastig.
Klein en zwaar begroeid, al zijn er hier en daar wel mooie doorkijkjes waar je wat worpjes kan maken met een 7ft#3 bijvoorbeeld (veel langer zou ik de hengel niet nemen al kan je bij de monding wel met 8ft uit de voeten!)

Het lijkt een beetje op de bovenloop (Partij,Mechelen,Epen) van de Geul in Zuid Limburg, maar dan nog wat kleiner

De monding van de Ruwer is trouwens nagenoeg recht tegenover de monding van de Kyll!!

Veel succes!

Jan
"Petri Heil"


Mr. Tinus

Maar dat ziet er prachtig uit.
Dank heren !!  Heb meteen het VVV gemaild of er nog vergunningen beschikbaar zijn

Raymond

::wtf::

Mr. Tinus

#7
Nou vandaag was m'n visdag aan de ruwer.
De afgelopen dagen heeft het heel veel geregend en vanochtend was het nog grijs en grauw.
Maar toch maar richting waterkant.  Het water was gewoon bruin, en geen vis te zien.
Niets aan het azen. Van 09.00 tot 13.30 Satan buffelen. Met maar 2 aanbeten. Grrrr
Nimfen, droge vliegen maakte geen bal uit.... Ze wilden gewoon echt niet

Ik had er genoeg van ....terug naar het Vakantie huisje, lekker Turkije gedaan op de bank, en uurtje of 16.30 werd ik weer wakker.  Zonnetje scheen lekker..... Mhzz het kriebelde toch wel een beetje.

Dus terug racen naar de waterkant... Het water was zowaar wat helderder.. Nog niet geweldig... Maar toch verbetering.
Een paar mooie stukjes nog maar eens afgevist.... En ja hoor.... Het zat mee. Uiteindelijk 14 forellen weten te haken aan streamertjes.  (de eemhof special...lol en een oranje streamer, die eemhof special heb ik voor de volgende in de boom achter gelaten ^--^)  zaten mooie exemplaren bij. Een monster heb ik helaas moeten laten ontsnappen. Die brak m'n 15/100 alsof het niks was. Verder een mooie 40-er geland.. Maar niet kunnen fotograferen.... Handjes vol ^--^
Heel veel vis in de 30 cm....  Was toch nog een geslaagd middagje/avond.

Heren bedankt voor de tip !!!




Ik heb iets meer foto's maar dat komt wel als ik weer thuis ben.

Wat betreft de bevisbaarheid. Er zitten een paar leuke stukjes tussen. Maar het is lastig om op sommige stukken bij het water te komen. En waden wil prima, maar er zitten best diepe stukken tussen waar het hard stroomt. Had af en toe moeite om te blijven staan. Als ik dit vergelijk met de Wenne, dan heeft de Wenne nog wel de voorkeur.
Qua visbestand zal het niet veel verschillen.