Landingsnet snoek

Started by Jaspero, September 04, 2012, 10:20:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jaspero

Hoi mede forumleden,

Ik ben op zoek naar een landingsnet voor snoek. Op het werk heb ik een aantal netten maar twijfel over de grootte. De breedte hiervan is ong. 40cm en lengte 60cm. Voldoet deze afmeting?

Welke landingsnet gebruiken jullie?

- Jasper

Sieger

#1
Mmmm vind ik zelf wel aan de kleine kant... Snoek van 80 cm is redelijk gewoon en moet dan behoorlijk 'geknikt' in het netje....

Ik wil zelf dit weekend op de Fair for Lure and Fly kijken naar een Fox Rage Roofvisnet... Heeft een rubbergecoat net en is lekker ruim. Bovendien kan het op de rug vervoerd worden tijdens het struinen... ook wel makkelijk...

Overigens zullen heel veel mensen helemaal geen net gebruiken, maar de vis met de kieuwgreep landen... Ik vind een net zelf vooral erg handig als de oever wat steiler en hoger is... De steel moet dus ook redelijk lang zijn (maar wel stevig...)

Fly and Spin heeft de Fox netten normaal gesproken of kan ze leveren...


Sieger

HappyFisherman

Lekker Sieger, zo'n nat stinkend net op je rug :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Useless

Voordeel van rubberen netten is juist dat ze, naast het feit dat je haak er niet zo gruwelijk in vast komt te zitten, niet zo gaan stinken.

Sieger

Ja heerlijk... kan me niet hard genoeg stinken....


(doe je met je forellen net toch ook...  ;D )


Sieger

Useless

Kom, kom, niet zo bescheiden. Daar heb je vast geen netje voor nodig  :)

Sieger

Quote from: Useless on September 04, 2012, 12:18:48
Kom, kom, niet zo bescheiden. Daar heb je vast geen netje voor nodig  :)

Voor het stinken of de forel...  ::)


Sieger

HappyFisherman

 ::offtopic:: HAHA!

Ik gebruik een uitschuifbaar karpernet als ik het nodig heb (hoge kantjes), maar zoals Sieger al aangeeft liever met de hand.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Team

Barbless en Netless, als het ,kan, dat is volgens mij het beste voor de vis.

Ton Team
NUNC  AUT  NUNQUAM

Johan

Quote from: Team on September 04, 2012, 15:25:37
dat is volgens mij het beste voor de vis.

Ton Team

Nee hoor het beste voor de vis is om niet te gaan vissen 8)

catchem

Ik heb een rubber net van rozemijer 50x60cm. Door de diepte kan een snoek bijna altijd in en ligt hij niet dubbel of in een rare knik. Hele grote dames passen er dan wel niet in (maar twee keer meegemaakt). Het nadeel is dat het net te groot is om op je rug mee te nemen en ik mis een telescopische steel, wat bij hoge kanten, of, zoals in mijn geval, bij de kribben een nadeel is.


HappyFisherman

Quote from: Johan on September 04, 2012, 17:31:04
Nee hoor het beste voor de vis is om niet te gaan vissen 8)
En het uitsterven van de menselijke soort  ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Jaspero

Ik zal eens gaan kijken welke maten er nog meer liggen op werk. Het net van Fox ziet er goed uit.