OV 4 in Westfriesland.

Started by harlin, June 04, 2012, 00:37:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

harlin

OV4 in Westfriesland.
Het zit er weer op, de 4OV tour is weer achter de rug.
De dag zelf viel alles mee naar de weerberichten eerder die week, de opkomst was niet erg groot.
Dat mocht de pret echter niet drukken.

2juni begon voor mij met koffie zetten, al snel hoorde ik het gepruttel dat het water op was.
De pot nog maar half vol, het filter liep over, eerst zelf maar een koppie proberen, na het schoonmaken van de houder een nieuwe pot zetten.
Wat er aan de hand was weet ik niet, kon maar halve potjes zetten uiteindelijk.  Het apparaat ligt nu bij oud vuil, dat weet ik wel.
Er waren nog een paar dingetjes wat niet mee zat, zoals wat lekkers bij de koffie dat eerst een rit naar de winkel  toverde,
wat in hield dat ik wel commentaar kreeg dat ik (iets) te laat op de OV4 parkeerplek aan kwam.

Wat ook ophield onderweg was het even fotograferen van de bewegwijzering die aangebracht door MR proper:  ::klappen::

Bij aankomst zag ik al wat wijze oosterlingen op de brug staan, later hoorde ik dat ze een ½uur sneller waren als de sTomsTom aangaf.
De camper in de graskant parkeren werd niets en heb maar weer snel de verharding op gezocht.
De mannen komen gelijk van de brug af om handen te schudden,

had wel de indruk meer haast hadden om een koppie te doen.  ;)

Toen ik vertelde dat ik de vorige avond ook even op pad was geweest voor de laatste update voor terreinverkenning  begonnen ze gelijk over dat ik Lin ook nog wel even te pakken had gehad..

Dit lijkt me echter iets meer om na een korte kennismaking met iemand om zoiets te gebruiken.

Het was de bedoeling om 10 uur te beginnen met vissen, maar ik was niet de laatste die wat later was..
Hilco een Gewo waren nog mooi op tijd,
maar het was nog even wachten op de boot die speciaal voor Gewo  langskomt.

Uiteindelijk konden de mannen en vrouw vertrekken naar de visplekken.


Verschillende hadden een mooie stafkaart van het gebied op zak waar Mrproper ook voor had gezorgd.  ::duim::


Wilco had zijn bb opgepompt 
en ging ook mee met de boot waar Michel de kapitein van is.

Het liep leeg op het parkeer terrein, ik nog even wat troep opruimen, fiets  "optuigen" 
bb in de camper gepropt die klaar lag voor Weerwolf die hem zou gaan gebruiken in de middag.
Om 10.45u kwam ik bij de eerste visplek om zelf ook een lijntje te werpen, had gehoord dat er al wel vis was gevangen, door ik meen van John.

De avond van te voren had Lin al gezegd dat ze het maar kaal vond in de gang zonder de troffee.
Heb toen gezegd dat ik wel even voor de grootste ging, ook op het forum gemeld en als iemand nog de snoekplek wilde weten maar mee moest gaan.
Er was geen vraag naar, en zo stond alleen te snoeken tussen de witvissers.
Er stond iemand op het plekje wat ik in het hoofd had om te vissen, maar wilde in hun visplek de rust niet verstoren.
Maar of ik toch te dichtbij kwam weet ik niet, maar kreeg zomaar wat meer ruimte.

Amper 10 minuten vissen en je legt een snoek van 60cm op de kant.  ;D

Zo dat ei was op rust voorlopig,
en kon me wat meer focussen op de mede forumleden die links en rechts in de begroeing stonden te vissen.



Peter op de voorgrond en Roelof bij het hek.


Let op dat kleine koppie met dat petje ergens in het riet, is Gerrit .

Patrick (WF)

Marksman
en 4 musketiers die een andere visplek zoeken.

fam Proper:

John op een nieuwe stek:

De avond van te voren op m'n verkennings ronde zag ik een camper staan op een camping, naar wat later bleek was het Jan Damman die daar stond.

Jan had ook een verkennings tochtje gemaakt, denk dat die goed over de brug wilde komen met een flink aantal vissen.

Jan was samen met Hilco op pad gegaan, Hilco kwam alleen terug en liet Jan alleen staan.
Ben even gaan kijken bij hem:
Jan in zijn eentje


Hier komen de mensen op de lunch af,

dit is iets waar Lin voor gezorgd heeft,   ::duim::
mijn dank is groot.  ;D

Er volgt nog meer, maak er maar een 3delige versie van zoals het nu loopt.
Hier is het begin van dit gebeuren/ inschrijving: OV 4 - Hier!!?? (2 juni)
Hier de foto's van andere forumleden op de OV 4 toer: Re: OV-4 Plaatjes..
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

harlin

#1
DE LUNCH

Het is nu bijna 3 weken terug dat ik een pakket mocht ontvangen met allemaal prijsjes van de sponsors van OV 4.
Je legt alles omwijd en je gaat tellen, hoe het verdeeld moet worden is nog  ff een probleem ivm het aantal deelnemers.
Maar hoe dichter de datum nadert hoe meer afmeldingen er komen.
Afgelopen woensdag vlak voor de vliegvis competitie van de vrolijke visser heb ik nog wat tijd over.
Alles wordt op een rijtje gelegd om verdeeld te worden over het aantal deelnemers.










De sponsors van de spulletjes zijn:
Fly & Spin
Fly factory
HOTF
Maxwell & Strike
Pro-Flyshop
Vliegvissers.nl
Lin was die dag ook naar de warme bakker geweest om een bestelling door te geven
om zaterdag vers brood te hebben en om dan zaterdag ochtend een lunch pakket klaar te maken voor tussen de middag.
Aan het lunchpakket moest een lootje geniet worden wat weer moest corresponderen met een lootje wat uitgereikt  zou worden voor het eten.



Je kan wel zomaar lootjes uitdelen op goed geluk, maar dan heb je kans op 2x een leader, 2 maal een zakje vliegen enz.
Op deze manier zou het wat gevarieerder verdeelt worden naar ons idee.
Een paar duurdere dingen zouden dan gebruikt worden voor een paar eind uitslagen.

Op het eind kwamen er toch weer 2 aanmeldingen om mee te vissen wat de verdeling toch weer overhoop gooide.
Wat nu te doen?
Een paar maanden terug hadden we op de vliegvisclub een veiling avond, daar had ik ook nog wat gekocht.
dit doet me weer denken aan de gesloten topic die weer voor mij is geopend  ;)
Er waren nog wat dingen dubbel in de zak beland en heb het, in mijn ogen, meest nuttige er uitgehaald
en er maar een paar pakjes bij gemaakt, om het weer wat pas te krijgen. 
Wie dus wat oud uitziend spul er tussen had weet waar het vandaan komt. 
Michel, die koperen plaatjes zijn mallen om vleugeltjes te maken bij het vliegbinden.  ;)

Terug naar de dag zelf.
Even voor 12 uur stond ik nog te vissen, Linda had gezegd dat ze vroeg zou komen.
Om 12 uur nog niets, begon me al ongerust te maken, strak komen de mensen op de lunch af en dan is er niets.  ::muur::
Maar daar kwam ze eindelijk, net op tijd, ze had ook wat oponthoud deze morgen.

Eenmaal binnen in de camper de boel wat op orde was, vroeg ze even de aandacht ivm de lunchpakketten,



een ieder kon een zakje brood pakken naar keuze, met daar een lotnr op.
Wat ik niet wist, was dat ze een extra pakketje had gemaakt zodat ik ook nog wat had, de lieverd. :-*
Ze had ook soep, maar had de polle-pel  vergeten mee te nemen.
Oplossing was met een plastic soepkom de pan leeg scheppen, dat koste 3 soepkommen omdat ze krom trokken van de warmte.
Het hield wel in dat de eerste soepeter in het begin alleen maar water hadden denk ik.
Zag er nogal waterig uit vond ik tijdens het doorgeven.







Hier de

afwaterings pot

van Gewo
................................................................ 


Ik was 1 van de laatste die soep kreeg, dat was een stuk vollere soep.  ::dance::
De mensen die een 2e keer hebben gehad hadden het beter als de eerste soepeters denk ik.
De eerste eters zullen geen 2e keer gepakt hebben waarschijnlijk.  :-X

Nadat het meeste op was werd er begonnen de sponsor hebbedingentjes met lotnummers te overhandigen.







Tijdens de uitreiking

ligt Boy van een

stukje stokbrood

te genieten,
[/IMG]

Linda had er wel lol in om een beetje voor sinterklazien te spelen.


Na de uitreiking konden we weer naar het water,





Hilco komt

nog even

snel aan

lopen om

de foto te

halen.  ;D

niet om te vissen,
maar voor een groepsfoto nu we er nog allemaal zijn.

......................................................................................... 

Eenmaal op de foto konden we weer beginnen met vissen en OH.
en strak weer verder met de middag editie. 
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

harlin

#2
Na de fotosessie kon er weer gevist worden.

De boot van Michel werd geladen met een bb, mensen stapten in en ze vertrekken naar de speelweide.




Al met al was het wel een geslaagde dag volgens mij.
Het weer was goed, vangsten waren goed, voor enkele mensen.





Had ik hier
aan boord
gestaan dan
denk dat ik
dat ik de
gashendel
wel even
een momentje
vol gas
had gegeven.  :-X



Onderweg naar de speelweide, met de bb voor op de punt.


Bij de speelweide
is een trappetje waar de mannen wat gemakkelijker in d bb konden stappen.
Het was overal te diep om er knap in te komen anders.

Weerwolf had zijn eigen (korte) flippers mee en kon al snel van wal.


Wilco heeft lange flippers en kon niet netjes afdalen in zijn zetel,
hij had wat hulp nodig om zijn flippers aan te doen.


Maar kon daarna toch ook van wal

Vlakbij de speelweide rammelde het van de grote vissen,
maar bijten deden ze niet.

Hilco, John en Roelof gingen achter de kleppers aan, voor Jan ......


Andere vliegen er op hielp ook al niet.


Het werd weer tijd voor me om weer achter de snoek aan te gaan.
Patrick (WF) en Peter waren ook van systeem veranderd en waren ook van plan om voor de grootste te gaan.
Zelf was ik er niet gerust op dat ik koploper zou blijven voor de grootste, dus ook maar weer even aan de bak.

Onderweg naar de snoeksloot kwam ik Tommy de reserve stuurman nog tegen.

??? Zal mij benieuwen of we hem hier nog vaker zien of dat het een gelegenheids bezoekje was.

Gewo alleen in de boot.


Nu de wind was gedraaid moest ik nog zien of er nog wel snoek hongerig was.
Ging naar een plekje waar in de ochtend een witvisvliegvister stond bij wat waterplanten.
Na een paar worpen een enorme lichtvlek onder het water, de hengel even kort krom,
maar jammer genoeg loste deze, was zeker een stuk groter als de eerste, jammer dat ie niet bleef hangen.  :(
Peter kwam later nog even langs om te zeggen dat Patrick een snoek van om en nabij de meter had.
2 tellen had hij mij tuk,  ;)

Na een tijdje heb ik de strijd op gegeven, en ben maar weer wat gaan fietsen,
kom je bij de brug en zie een stel op de brug staan die genoeg hadden wat de hoge begroeiing, dacht ik.


Hilcara zat een stukje van de brug af mooi in de schaduw, wat mij verwonderde met dat mooie weer.
Dikke capuchon op en vissen maar, nee niet echt mijn ding.  ;)

Witte OV 4 plattegrond in de laars.

Weer terug naar de speelweide, Roelof zat wat gefrustreerd in de bb had ik de indruk,
was er een beetje klaar mee dat ie niets ving denk ik.

Op zoek naar Wilco zag ik Roelof een tijdje later ricting speelweide gaan.


Wilco vind ik een stuk verder, hij zat wat langs het kantje te peuteren en haalde af en toe nog een visje boven.

Hij heeft wel wat aan zijn conditie gedaan, is met de bb op zijn rug naar de camper gelopen, pfffffht.





Michel had zijn boot ook verder gevaren in een poging nog wat te vangen,
maar heeft ook niet geholpen, de 0 bleef 0 voor de mannen.

Ze zaten wel lekker zo in het oppertje. ;D

Uiteindelijk kwam er toch een einde aan de visdag, en werd het tijd voor de prijs uitreiking.
Ik hebmaar 3 biefjes ingeleverd gekregen waar wat vis op stond genoteerd.
Gerrit en John hadden ook een vis gevangen zover ik achteraf begrepen, maar vonden het zeker niet de moeite om er wat mee te doen.

Tja, en dan moet je de prijzen uitdelen. Heb er geen foto's van.
Ik vond het een beetje moeilijk, de grootste, de kleinste en de meeste, waar gaan de prijzen nu heen
Zelf doe je mee buiten mededingen in het prijzen festival.
Ik had dan wel de grootste (60cm) , na mij was Jeannette die de grootste had, was er 1 boven de 16cm
Ook de kleinste als ik van het aantal mocht uitgaan. (4 stuks)
Mrproper had de meeste (22st), maar om nu alle prijzen naar 1 adres te laten over gaan moet je toch wat bedenken.
Ook ivm de volgende OV tour, waar een slinger aan moest worden gegeven.

Zelf liep ik met het idee om het Maurice weer te laten doen.
Het is immers volgende keer wel een lustrum, wat eigenlijk wel in OV thuis hoort.
Of Maurice het wil doen weet je niet, dan kan je nog een uitvlucht zoeken met een andere oosterling die je in de prijzen kan laten vallen.
Dat werd Wilco, dat was de oosterling met de meeste, grootste en de kleinste vissen van de oosterlingen.

Op deze manier kwam de verdeling wat tot stand.
Ben zo vrij geweest om de troffe maar weer mee te nemen naar huis waar ie weer een mooi plekje
in de gang heeft gekregen waar iedereen hem kan zien bij binnenkomst.
Max er naast, Nu nog maar een foto van Boy er bij dan is het wat completer.



Verder was er nog een poedelprijs voor iemand die om wat voor reden niets had gevangen.
Dat waren er zoveel dat er te kort prijzen waren.
Heb toen in (klein overleg) besloten om hem aan Michel te geven,
dit ook omdat hij zo klaar stond om met de boot te komen zodat Gewo knap langs het water kon vertoeven.

Al met al was het wel een geslaagde dag vond ik.
Mooi weer,
Mooie omgeving,
Mooi koppeltje vliegvissers.

Mooie prijzen die er niet zouden zijn zonder de sponsors:
Fly & Spin
Fly factory
HOTF
Maxwell & Strike
Pro-Flyshop
Vliegvissers.nl
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Verder een totaal andere bericht van/over het Egboets water:
Deze vis is er gisteren gevangen door een beroeps visser.





Ondertussen contact gehad met Maurice over toer OV5,
of je het geloofd of niet die gaat hem samen organiseren met Wilco.
Mannen succes er mee, jullie hebben bijna een jaar om wat nieuws te zoeken daar.
Kom dan ook weer om de troffee blijvend in huis te krijgen.  ;)

M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

harlin

#3
Na alle plichtplegingen was het tijd om weer te vertrekken.

Er werd nog wat nagepraat met de oosterlingen die nog wel eens een keer in het westen in het grote water wilden vissen.
Hoe het zo kwam zal wel een raadsel blijven, maar voor we het wisten was het besluit genomen om er nu nog maar even heen te gaan.
Als westerling kreeg ik nog wat versterking van Peter.
Een waadpak had ik niet bij me, dus eerst even langs huis om er 1 op te halen.

Roelof kwam bij mij in de camper zitten, had ik onderweg wat aanspraak.  ;D
Nadat ik de spullen bijelkaar had konden we op pad.
Met een minuut of wat waren we op de eerste stek, geen kringeltje te zien.
Even door gereden en naar de volgend plek.
Zag er ook niet goed uit, maar wel een paar kringen in het water dus wij er op aan.




Na een tijdje staan te vissen kreeg ik er een paar baarsjes aan.
Roelof zijn dag werd ook nog van de 0 af gehaald, kreeg een winde te pakken van +/- 25 cm dacht ik.
Wilco weet ik niet meer, maar die had ook wat.
Tijdens het vissen keek ik regelmatig achterom naar de kant.
Af en toe zag ik daar wat blinken, waren kleine visjes die me toch die kant op trokken.
Vaak is het zo als je daar wat vangt (ter overbrugging) dan komen later de grotere ook wel.
Maar niet deze avond, het bleef klein spul wat er aan kwam.

We stonden wat op een kluitje te vissen
maar dat mocht de pret niet drukken,
we hadden wel in dat tijdje gevarieerdere soorten en meer vis gevangen dan met 15 man op de gehele OV 4 dag.  ;)

Na het vissen nog even wat Turkse happies gehaald wat er na zo'n dag er ook goed in ging.
Al met al was het een mooie afsluiting van een mooie dag.








Markermeer,

waar 2 westerlingen

tegen de

3 wijzen uit
het oosten

visten  ;D
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Rossie69

waarom dan ?

oe meer delen en foto,s hoe beter Harry.
of je moet het niet willen ?

;D

harlin

zie wel hoe het loopt, misschien kan alles in deel 2  ::zucht::
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Hilco

Harlin schreef ;
Jan was samen met Hilco op pad gegaan, Hilco kwam alleen terug en liet Jan alleen staan.
Ben even gaan kijken bij hem:




Jan was zelf verder gelopen en ik zag hem niet meer dus ben ik maar terug gelopen............

Sorry Jan, maar ik zag je niet meer.........

HappyFisherman

Leuk stukkie Harry. Ben benieuwd naar de rest van het verhaal en of je de bokaal weer mee hebt mogen nemen :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Jan Damman

Quote from: Hilco on June 04, 2012, 08:25:51
Harlin schreef ;
Jan was samen met Hilco op pad gegaan, Hilco kwam alleen terug en liet Jan alleen staan.
Ben even gaan kijken bij hem:




Jan was zelf verder gelopen en ik zag hem niet meer dus ben ik maar terug gelopen............

Sorry Jan, maar ik zag je niet meer.........

Had wel gemeld dat ik een eindje verder het minder diepe water ging opzoeken maar dat heb je waarschijnlijk niet gehoord!
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Hilco

Niet gehoord , nogmaals sorry Jan  :-*

Jan Damman

Quote from: Hilco on June 04, 2012, 09:43:44
Niet gehoord , nogmaals sorry Jan  :-*

No problem Hilco, we hebben toch een mooie dag gehad, weliswaar zonder vis maar wie maalt daarom.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

maurice

deeel 1 ziet er goed uit, op na de rest.

begin al zin te krijgen in de snoektour Meppel e.o.

ErickW wanneer is deze?
::bbq:: ::proost:: ::proost::

johannes

mooi harlin is een mooie omgeving

harlin

Ben blij dat het die lokatie was, dichter bij huis is ook een mooi gebied.
Daar heb je wel meer kans op vis, maar met mooi weer is dat vergeven van de (snelle) bootjes.
Nu was het niet echt bootjes weer, maar op een paar honderd meter was er wel 1 of ander popfestival.
In de avond (we stonden toen in het Markermeer) kwam er ook al van verschillende kanten de muziek vandaan.
Op zich niet erg, maar om er een halve dag in te staan is ook niet alles.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Hilco

Niet iedere locatie is geschikt voor vissen met een man of 20 .

Op een dag als dit is vangen bijzaak vind ik . Ik vond het een prima keuze Harry  ;D

harlin

Was het ook aardig met mezelf eens.  ::)
Jullie hebben allemaal, volgens mij, vis gezien,
maar niet gevangen.  ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

harlin

Auto is naar de autodokter, geen vissen vanavond,
is ook niet echt mijn weertje vandaag.
de lunch staat  nu in deel 2.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Gewo

Ik heb mooie grote brasem gezien Harry echter de krengen wilde niets ;)

Gelukkig heb ik trouwens de 'afwateringspot' niet hoeven gebruiken.

peter

lekker nagenieten Harry perfecte plek daaro voor het forum ,oh ja die slijmballen next time beter africhten
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

maurice

wou je niet happen dan Peter?
::bbq:: ::proost:: ::proost::

harlin

Quote from: peter on June 04, 2012, 23:14:40
oh ja die slijmballen next time beter africhten
Heb ze goed afgericht, ik "haat" die beesten, wil ze er niet aan hebben.
Ze haddenme zien lopen en fietsen en dachten gelijk:  :( bek dicht houden vandaag en morgen.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

peter

Nee nergens op ,ze waren wel aan het azen maar waarop wisten we allemaal iedere keer kwamen ze naar boven en doken weer,jammer hoor zeker heel dikke zestigers
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

harlin

#22
ff naar boven scrollen, tijdelijke bladvulling.  ;)

je hoeft niet meer te scrollen, heb ze hier heen gehaald en deel gevuld.  ;)


vandaag gevangen
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

peter

Harry mooie RB bij het gemaal gepakt??????
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

harlin

Klopt ja, kwam iets te laat van het werk gelukkig.
Zag dat ie stroomde, alleen het water was erg zwart, zag toen pas dat ie net begon.
Gelijk de 2,5 cm streamertjes af gehaald en Boy er op gezet.
Er was totaal geen leven, dacht naar huis te gaan na een kwartiertje.
Alfred kwam langs met de auto, ff oh, hengel in het rooster.

Al pratende was het zzzzzzzzzzzz en daar ging de lijn.
tot bijna de bekking, hing een metertje lijn uit het oog.
Het duurde vrij lang op de 5-6 voor ik de eerste glimp van hem zag.
Maar na een paar minuten lag ie dan toch op de wal.
Was best wel blij dat er ff volk kwam oh, had er anders niet meer gestaan om hem te pakken.  ;D
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN