planning........

Started by johannes, January 25, 2012, 22:55:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

johannes

vertel maar welk meer zou u vissen en waarom?

http://www.godtur.no/default.aspx?gui=1&lang=2&minX=-11079.6875&minY=6885514.8046875&maxX=4089.34375&maxY=6894241.7578125&layers=&baselayer=4&visibleOLOverlays=

deze kaar staan beter de hoogtelijnen makkelijker om de route te plannen

http://kart.gulesider.no/m/9CGWO

deze kaart heeft wat meer andere details

zeg het maar het meer met de meeste stemmen zal ik bevissen van de zomer foto's maken en een verslag van schrijven.

groeten

johannes

Jan Muisers


Johannes, welk meer is het verste lopen ?   :P

Maar even serieus..Ik heb een tegen voorstel: Begin 2012 bij het meer van jouw keuze en maak er een verslagje van. Ga 2013 naar een ander meer van jouw keuze en maak er een verslagje van, ga 2014....nou ja, je begrijpt het denk ik wel.
Jij hebt ieder jaar iets nieuws en wij hebben nog veeeeele verslagen in 't verschiet. 


harlin

Quote from: Jan Muisers on January 25, 2012, 23:13:11
Johannes, welk meer is het verste lopen ?   :P

Jij hebt ieder jaar iets nieuws en wij hebben nog veeeeele verslagen in 't verschiet. 
Daar heb ik ook even naar gekeken,  wil wel weer van die foto's zien waar ie afgemat overkomt.

Maar hoe oud denk jij te worden Jan?
Met veeeeele verslagen in 't verschiet?, 1 verslag per jaar dat schiet niet erg op.
Heb liever 1 verhaal per maand.   ::)

Heb de kaart even bekeken, het lijk me wel wat om een verslag te zien van wat vis in of uit : Litle Snonykevatnet.
Maar dan gelijk een verslag + (foto)impressie er bij waar de vis vandaan komt en op die plek komt.

Op de wegenkaart staat er toch geen weg weg naar toe?  ::fluiten::
Anders moet ik ff wat anders bedenken,
of er moet een mooie camperplek bij zijn dan hoor je me niet.   ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Arno

HJELMEVATNET lijkt me een mooi meertje
omdat het in verbinding staat met zee(zullen er vast meer zijn??) maar zag er wel mooi uit zo ingezoomt
Ik kijk er nu al naar uit.

Gr Arno

catchem

Met zoveel water is het moeilijk kiezen  :o

maurice

persoonlijk zou ik het volgende gebied willen gaan ontdekken.

Vasskarvatna en dan naar beneden.
op de kaart vele beken en kleinere meertjes.
ach en je kunt ja met je hengel en jachtgeweer op stap gaan. ::denken:: ::denken::
dus risico voor grote en gevaarlijke beesten kun je weg strepen ::fluiten:: ::stil::
::bbq:: ::proost:: ::proost::

jelle

Quote from: johannes on January 25, 2012, 22:55:35


deze kaar staan beter de hoogtelijnen makkelijker om de route te plannen

http://kart.gulesider.no/m/9CGWO

deze kaart heeft wat meer andere details

zeg het maar het meer met de meeste stemmen zal ik bevissen van de zomer foto's maken en een verslag van schrijven.

groeten

johannes
zo bedankt Johannes :),
ik was al een maandje op zoek naar een gedetailleerde kaart van zweden
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

johannes

Quotezo bedankt Johannes ,
ik was al een maandje op zoek naar een gedetailleerde kaart van zweden

graag gedaan
maar kom ook eens met jouw gedachte welk meer ik moet gaan bevissen :)

QuoteJohannes, welk meer is het verste lopen ?   

litle skjønykevatn of størebotnvatn 18-20 uur
zal everal wel verslagen maken hoor dus je hoeft niet in paniek te raken ;D ;D
heb voor me zelf wel een aantal tochten gepland :)

QuoteHeb de kaart even bekeken, het lijk me wel wat om een verslag te zien van wat vis in of uit : Litle Snonykevatnet.
Maar dan gelijk een verslag + (foto)impressie er bij waar de vis vandaan komt en op die plek komt.

dat meer staat hoog op het verlangelijstje maar daar ben ik wel voor afhankelijk van de weergoden.

QuoteHJELMEVATNET lijkt me een mooi meertje
omdat het in verbinding staat met zee(zullen er vast meer zijn??) maar zag er wel mooi uit zo ingezoomt
Ik kijk er nu al naar uit.

Hjelmevatn is grooooot verglijkbaar met de randmeren tussen kampen en elburg het leuke is dat daar een hele oude stam vis zit die zilverblauw is van kleur en knalrood in vlees. er zijn daar forellen van 5 kilo plus gevangen maar bijna altijd met netten.
wel een heel mooi meer wat ook nog eens ruim 75 meter diep is.

QuoteMet zoveel water is het moeilijk kiezen 

daarom vraag ik het ook ;D

QuoteVasskarvatna en dan naar beneden.
op de kaart vele beken en kleinere meertjes.

De omgeving daar is fantastisch maar er loopt een weg wat betekend dat er heel veel met netten gevist wordt, zit af en toe wel mooie vis.

kom maar met meer input heren  :) :)

johannes



Ivrevatn



Vasskarvatna



gaddeskogsvatn

zo maar een paar plaatjes

maar denk eens over boven of beneden de boomgrens ?

harlin

Quote from: johannes on January 26, 2012, 19:46:17
Quote from: harlin on January 25, 2012, 23:57:25
Heb de kaart even bekeken, het lijk me wel wat om een verslag te zien van wat vis in of uit : Litle Snonykevatnet.
dat meer staat hoog op het verlangelijstje maar daar ben ik wel voor afhankelijk van de weergoden.
hoop dat de mensen dit meer dan nu ook gaan aangeven: Litle Snonykevatnet.
Dan wordt de keus wat gemakkelijker als ie toch op je verlanglijstje staat.  ::denken::

Maar waar ben je mee bezig man?
Ben je jou omgeving wat aan het promoten zodat we jou kant opkomen als het forum 5 jaar bestaat of zo?
Of wil je ons allemaal gek maken en zorgen dat we huis en haard daar ook neer ztten.  ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

jelle


gaddeskogsvatn
Lijkt me een mooi meer om te vissen.
zo op de kaart zie ik ook nog wat moeras er omheen
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

vliegvisgek

wouwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww :-[ ;)

Rossie69

jee boven of onder de boom grens,das lang gelden dat ik dat als aardrijkskunde heb gehad :)

maar zal is kijken.


johannes

zal deze tropic nog maar eens onder de aandacht brengen.


harlin

Is de tocht uit gebroed??
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

jur606

#15
johannes, misschien is het een idee kies een meer van je keuze (suk lopen red ik wel, maar 20uur moet ik toch beetje bbeter voorberijden :P)
nodig ons uit voor een forum week en laat ons meegenieten van jullie outdoor wereld?

vind vissen fietsen en outdoor leuk maar kom er veel te weinig aan toe :(

ik lees je verhalen met heel veel plezier, en elke keer vraag ik me wel een beetje af of ik niet in het verkeerde land woon of geboren ben?

nee zonder gekheid, de meren waar bijna niemand komt in de middel of no-where lijkt me super ervaringen, om heen te gaan en te bevissen.
(hoeft niet altijd simpel te zijn erheen rijden 5 tot 10 min lopen vissen weer naar huis)



Plantje

Ik wil namens de mensen die ons kantoor 's avonds poetsen een klacht indienen over Johannes!  >:(






Mijn hele bureau is ondergekwijld dankzij al die mooie plaatjes en zij moeten dat allemaal weer schoonmaken!  8)

johannes

@harlin: tocht is nog niet uit gebroed hoop eigelijk meer input te krijgen  ;)

QuoteMijn hele bureau is ondergekwijld dankzij al die mooie plaatjes en zij moeten dat allemaal weer schoonmaken! 

als je nu eens een meer uitkiest dan vegen je ellebogen het ondertussen weer schoon  ;D

Quotenodig ons uit voor een forum week en laat ons meegenieten van jullie outdoor wereld?

die uitnodeging heb ik al eens gedaan maar ik ga niet de boel daar regelen wil rustig hier een goed deel voorberijden (base-camp, vergunningen, enz) eventueel offer ik een aantal vacantiedagen op maar meer niet.

Quotevind vissen fietsen en outdoor leuk maar kom er veel te weinig aan toe

niet lullig bedoeld maar mijn motto is: zint het niet, doe er wat aan.


Plantje

Ok, ik heb nog eens serieus naar je verzoek gekeken. Ik moet zeggen, dat het moeilijk is om iets van te zeggen.

Ik denk wel, dat ik eerder zou gaan voor de net wat kleinere meren in the middle of nowhere waar bijna niemand komt dan een groter meer waar misschien wat meer bijzondere vis te vangen is, maar waar het wat drukker en misschien te uitgestrekt is.

Veel plezier in ieder geval!