Eindelijk van die 0 af!

Started by Bekeerling, April 30, 2013, 23:02:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bekeerling

Vanavond ben ik even wezen vissen in wat slootjes in Ede.
De eerste viel gelijk af omdat de wind er vol op stond en het geheel een doodse aanblik gaf.
Snel naar een ander slootje gereden en hier zag ik flink wat kringen aan de oppervlakte  :)
Droge Red tag eraan geknoopt en gehurkt met zijwaartse worpen de vlieg gepresenteerd.
Binnen een paar worpen had ik een voorntje, ukkie eerste klas maar toch van die 0 af  ;)
Hierna nog een uur door gevist maar niets meer gevangen ondanks de overduidelijke activiteit in ht water.
Verschillende vliegjes en nimfjes geprobeerd maar helaas zonder resultaat.
Ik zag wel hele zwermen minuscule vliegjes boven het water en heb het idee dat ze daar op gefixeerd waren.
Had hier echter geen goed gelijkende vlieg voor in m'n doosjes, toch binnenkort maar eens een lading hele kleine vliegjes bestellen.
In ieder geval lekker gevist   :)

BV

Dat is goed nieuws!

Als je vliegen besteld: ook een paar nimfjes maat 20 met een messing goudkopje van 1,5mm, dan vis je in de bovenste 10cm van het water.
Ik weet nul-niks van voorn vangen , maar bij forel lijkt het soms alsof er genoeg actie is boven op het water , maar dan bijten ze iets beter in de bovenste waterlaag, net onder op het oppervlak.

wouter veuger

ja,daar ben ik het mee eens,zeker de laatste weken vang ik veel meer voorn vlak onder de oppervlak als aan de droge vlieg.
gisteren had ik er 6 in een half uurtje op een zelf geknutseld pt nimfje op haak 18 en een 2mm kraaltje als koppie.

deze vis ik dan ongeveer 15 cm onder een klein verklikkertje,werkt goed dus,gisteren was niet heel wild,maar het zonnetje wou niet echt doorbreken,en het windje was ook erg fris idd.ben na een uurtje maar naar huis gegaan,een paar mooie streamers gebouwd voor na de gesloten tijd ;)

Bekeerling

Bedankt voor de tips jongens, ik ga zeker een lading kleine vliegjes/nimfjes bestellen binnenkort, bij the fly stop in Amerika hebben ze mooie kleine maatjes  :) Vandaag ook weer even wezen vissen, niks gevangen maar wel schik gehad. Met daddy longlegs geprobeerd op karper en nog even met een redtagje op voorntjes.

Gerrit72



En bestellen? waarom niet zelf knutselen? Bij mij gaat het binden nog lang niet hoe het zou moeten, maar ondanks dat vangen mijn frutsels wel. Zou het gewoon eens proberen, vangen op zelfgemaakt spul heeft (voor mij in ieder geval) meerwaarde.

Aan de andere kant, als je er geen zin in hebt, lekker kopen, voor die 50 cent per stuk, hoef je het niet te laten.

Mijn ervaring van de laatste 2 weken is dat ik de vis (ondanks dat ze best actief zijn in het oppervlakte), toch meer tegen de bodem vang.
Ik vis een goudkopnimf, of e e n met een thorax van koperdraad, tegen de bodem, maar vlak onder de indicator heb ik ook een nimf.
Zo'n 3 week terug ving ik op beide goed, nu is het vooral de bodemnimf die vangt.

Succes en mooi dat je van de 0 af bent!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Beertje

Je kunt ook al aan de droge vlieg vangen.Ik heb ook al bibio's gezien vandaag.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Bekeerling

Op droog heb ik inderdaad al gevangen.  Zelf binden is iets wat ik komend najaar/winter  wil gaan doen, ik hoop dan ook m'n bindhok af te hebben compleet met een ouwe pc waarop ik dan instructiefilmpjes kan kijken.

Hendrik

Goed bezig Bekeerling,
Ik ben deze week drie keer op pad geweest,
Alles uit kast getrokken, maar niks nakkes nada nog geen beet gehad.

Topie dus,


Arie de Vries

Morgen met Bibioos naar Baggel dus??
Groet, Arie

Bekeerling

Nice vandaag weer twee ruisvoorntjes op de droge redtag  ;D

chris33

Quote from: Bekeerling on May 06, 2013, 21:39:41
Nice vandaag weer twee ruisvoorntjes op de droge redtag  ;D

Goed bezig. Wil ik ook zsm gaan gebruiken, als ik vrij ben. Mijn eerste vis ook op de redtag gevangen. Nu de tweede een keer binnen hengelen...

Bekeerling

Was erg leuk, heerlijk twee uurtjes gevist en eindelijk eens een tweede vis in dezelfde avond. Is niet erg bemoedigend als je er elke keer maar 1 vangt, voelt voor mij altijd als een mazzeltje ipv een bewuste vangst  :) Met een tweede op dezelfde avond heb ik toch meer het idee iets goed te doen.