even een ergernisje van me af schrijven

Started by Useless, May 07, 2012, 16:20:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rossie69

kijk en dat is nu,het mooie ervan,je kan er iets van zeggen of niet.
comentaar krijgen of aanvulling krijgen,moeten we dan ook, maar nemen voor lief ;)

dus tip er niet te zwaar aan,als je aangevallen voelt.




willyzuid

d323 m3d3d3l1ng l44t j3 213n t0t w3lk3 gr0t3 pr35t4t135 0n23 h3r53n5n 1n 5t44t 21jn.
d4t k0mt d00r h3t 3n0rm3 l33rv3rm0g3n v4n 0n23 h3r53n5.

kn4p h3?

bij

Zie je wel dat mijn opmerking klopt. Ik heb daar gelukkig minder problemen mee. Het eelt op mijn handen zit tenslotte op mijn vier vingertoppen.
Ik ben al blij dat mensen posten. Ik ga er vanuit dat iedereen zijn/haar best doet.
Het fitten gebeurt inderdaad niet veel, maar ik vind deze posting al aardig op fitten begint te lijken.

niet fitten maar lekker posten.

vliegvisgek


Hilco

Het is vitten en niet fitten............ jezus nog eens aan toe  :P  :P  :P  ;D  :D  ;)

ben

Het blijft mooooi DAS FORUM!!!!!





Ik wil alleen maar zeggen dat ik het forum nog steeds leuk vind, en laat iedereen schrijven zoals iedereen denkt dat het goed is!
Met respect!!

peter

Hee Visvriend
van mij kunnen of kennen of kannen ze of zij of het allemael de groote boom in

iedereen lult of tikt zoals gebekt is of je nou uit het oosten of zuiden of noorden of westen komt we lullen allemaal een taal alleen het komt er bij een ff rotter uit

begrijp ook nie alles das het toffe van dit forum

als je alles wilt begrijpen mot je naar universiteit of zo en daar tikken over je vliegjes vissen

waar hebben we het over als je weet waar iemand het over hebt met opf zonder . of d of t

f.ik.er oppes blijf tikken hoe jij denk dat ut mot en nie ares
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

A{b}r{a}xa{s}

Wat ik mooi vind aan het topic is dat Useless het topic zelf gestart heeft, hij ook aangeeft waarom...je kunt niets zeggen, of wel iets zeggen....en dat daarmee vervolgens ook weer respectvol omgegaan wordt. Die 2e trap maakt het mooi :)
Als je je ergens aan 'stoort' of mee zit, of dat nu om de spelling gaat of om iets anders, ook dan kan dat gezegd worden.
Of iedereen het er mee eens is, is een tweede...maar feit dat het gezegd kan worden zonder dat er oorlog uitbreekt...dat maakt dat er gediscuzeurt kan worden....en das psies waar waar een forum om draait ;)

harlin

#33
Quote from: Useless on May 07, 2012, 16:20:23
ik vraag het niet alleen omdat ik het storend vind dat ik dat soort berichten altijd minimaal twee maal moet lezen voordat het tot me doordringt wat er staat
maar ook voor de schrijvers zelf want de kans dat de kern van de boodschap of vraag niet of onvoldoende begrepen wordt is redelijk groot

Bij enkele moet ik ook wel eens 2 keer wat over lezen, heb er geen problemen mee.
Als je hier een tijdje zit dan weet je vaak al aan de schrijfstijl van wie het komt,
na verloop van tijd zet je de .. en de ,, er van zelf al tussen.

Dit is gewoon een lagere school forum met een paar universele lokalen er bij, met nog wat er tussen in.  ;)

Quote from: A{b}r{a}xa{s} on May 07, 2012, 23:36:42
Of iedereen het er mee eens is, is een tweede...maar feit dat het gezegd kan worden zonder dat er oorlog uitbreekt...
dat maakt dat er gediscuzeurt kan worden....en das psies waar waar een forum om draait ;)
Ik ben het er wel mee eens, maar ik erger me er persoonlijk niet aan.
Bas gooi deze topic maar op slot, voor je er erg in hebt is het  ::slaan:: ,  ;)
Aan de andere kant kan ik me heel goed voorstellen dat er nu best wel een paar mensen zouden kunnen afhaken hier.
Misschien zelfs niet eens meer komen lurken of niet meer op een dagje komen wat georganiseerd wordt.
Ik vind dit wel iets wat op het randje zit van: welke kant ga ik op? blijf ik, of kom ik hier helemaal niet meer.
Zou het jammer vinden als er nu (in mijn ogen heel begrijplijk) mensen gaan afhaken.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

A{b}r{a}xa{s}

in lastige situaties denk ik altijd maar zo dat 'jij' en 'ik', als we allebei in een ape-pakkie op straat zouden staan, allebei de aandacht zouden trekken ....en ondertussen in 't zelfde schip zouden zitten... wat voor zin heeft het dan nog om onderscheid te maken :)

gerrit

#35
vind  ik  Useless nu een plasser ja of nee
Of iedereen het er mee eens is, is een tweede...maar feit dat het gezegd kan worden zonder dat er oorlog uitbreekt...
dat maakt dat er gediscuzeurt kan worden....en das psies waar waar een forum om draait

Cornico

Gooi deze topic aub niet op slot, want ik begin hem steeds leuker te vinden.
Schitterend om te lezen.
Hoe je je tov. elkaar uitdrukt  maakt geen moer uit. Kan ook bijna niemand zich druk over maken. Als de boodschap maar over komt (na 3x lezen  ;))
Morgen ga ik weer lekker vissen en ga dan met een nimpfje nr.18 aan 45/100 in de sloot hierachter lekker een grote barracuda vangen en overmorgen wil ik eens proberen of ik in mijn vijver niet een prachtige atlantische zalm kan vangen aan een tubefly en puntje 8.
Mag geen probleem zijn, toch . . . . . . .???????

Plantje

Useless, ik ben het helemaal met je eens en ik vind dat je het ook zeker fatsoenlijk en voorzichtig genoeg gebracht hebt!
Ik denk dat we allemaal wel begrip hebben voor mensen die dyslectisch zijn. Maar voor de mensen die dat niet zijn: je kunt het voor elkaar veel gemakkelijker maken. Ik heb ook wel eens dingen verkeerd begrepen, omdat ze wat krom omschreven waren.

Eerder werd al genoemd, dat er een preview mogelijkheid is. Maar laten we ook niet vergeten, dat je een post ook kunt aanpassen; zowel inhoudelijk als taaltechnisch.

Verder is Nederlands iets wat de meesten van ons toch op de basisschool gehad hebben? Dat is toch niet iets voor academici? Overigens werk ik veel met academici en ik zie daar mensen fouten maken waar ik me diep voor schaam! En inderdaad, het is hier slechts een forum. Maar in mijn ervaring is het gemakkelijker om het Nederlands een beetje goed te houden als je er ook aandacht aan besteed als het "maar op een forum is".

Ik heb nog wel een paar tips... Vind je het niet interessant: graag overheen lezen. Vind je het wel interessant: doe er je voordeel mee!
Het is "ik heb wel eens iets gevist" en niet "ik heb wel is gevist".
Het is "zo'n grote hond" en niet "zo,n grote hond".

Dat is enigszins zeuren, maar waar ik zelf erg veel aan gehad heb is een vele simpelere uitleg over wanneer een t te gebruiken en wanneer een d te gebruiken. Allemaal dat gezeur met kofschop en fokschaap...daar maak je het mensen veel te lastig mee!
Als je wil weten of je een t moet schrijven vul je in plaats van het werkwoord dat je wil vervoegen het werkwoord "lopen" in. Dus... "ik word" of "ik wordt"? --> Maak er van "ik loop" en je hoort geen t... dus er komt geen t achter en het is "ik word". "Jij word" of "jij wordt"? --> "jij loopT" en je hoort de t. Dus is het toch echt "jij wordt". Nou...als het gaat om "wordt je" of "word je" --> "loop je"...ik hoor geen t...

Als het gaat om een voltooide verleden tijd kun je gaan kijken naar de verleden tijd. Is het nou: "het is gebeurd" of "het is gebeurt"? Maak er verleden tijd van.... "gebeurDe". Je hoort dan duidelijk een d. Dus is het "het is gebeurd". Verwar het niet met het vorige regeltje, want dat gaat over de tegenwoordige tijd. "Dat gebeurt vast nog wel eens" --> "Dat loopT vast nog wel eens". Ander voorbeeld: "ik heb gewacht" of "ik heb gewachd"? --> "Ik wachtTe gisteren wel een uur" Je hoort de t en dus is het "ik heb gewacht".

Nogmaals: doe er wat mee als je wil. Als je niet wil niet. En verder geldt voor mij hetzelfde als voor Useless: ik wil niemand kwetsen en zal zelf ook zeker wel de nodige fouten maken! En wat gij niet wilt dat u geschiedt: ik heb commentaar genoeg, mij mag je zeker op fouten aanspreken. Ik denk dat we niet op alle slakken zout moeten leggen, maar als ik een d/t fout maak of iets dergelijks stel ik het op prijs als mensen me er op wijzen; dat houdt me scherp. En dat houdt niet in, dat ik dan de teksten van de persoon die mij op een fout wijst maar eens even nauwgezet moet gaan controleren.

sjoerd

Quote from: catchem on May 07, 2012, 17:40:28
Als ik nu voor eens en altijd op dit forum eens een keer de meester mag uithangen....... (dat is nu eenmaal mijn werk ;))
@Speycast: Ik hoop dat je de humor ervan inziet.  :-[

En nu laat ik het 'meesteren' voortaan op mijn werk.

Ahum meester, de door u gecorrigeerde zin vertoont echter nog steeds een taalfout!!!!! gemakelijker moet toch echt zijn gemakkelijker  >:(


forel


JB

Als ik naar mezelf kijk zou ik zeggen, maak er geen punt van en plaats gewoon je berichten.  8)

Aan de andere kant toch wel jammer dat wanneer er een, goed onderbouwde,  persoonlijke mening geplaatst wordt op een forum van gelijkgestemde hobbyisten, er nog gelijkgestemden zijn die zich dan persoonlijk aangevallen voelen. :'(

P.S.
Het lijkt er steeds meer op dat men op een forum geen persoonlijke mening kan posten zonder dat er  iemand is die zich aangevallen voelt, iemand zich irriteert of vriendschappen onder het vriespunt dalen. Het is en blijft een persoonlijke mening en zou als zodanig gelezen dienen te worden zonder verdere ophef.
Dus volgens mij zou een persoonlijke mening als volgt gelezen dienen te worden   ::denken::   :(   >:(  ::slaan::  ::bidden::   :(  ::bidden::  :)  ::bidden::  ;D   ::proost::
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

HappyFisherman

Heb ik het nog liever over voetbal! ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

jur606

#42
"HOOFDLETTER" harlin op het moment dat er door een suggestie mensen gaan afhaken "Komma" zal dat echt een de persoonlijkheid van deze persoon liggen "PUNT"
"HOOFDLETTER" ik weet van mezelf dat ik moeite genoeg heb met onze mooie "KOMMA"ingewikkelde""KOMMA" irritante taal "PUNT"

"HOOFDLETTER" en ik probeer het zo goed mogelijk te ondervangen" PUNT"

"HOOFDLETTER" vergeef me als het af ent oe fout gaat "KOMMA" ik probeer erop te letten"PUNT"
"HOOFDLETTER" mocht het iemand onverhoopt toch irriteren "COMMA" lees mijn verhaaltjes e"PUNT"d"PUNT" maar niet meer "PUNT"

(hoop dat ik geen leestekens vergeten zijn)

Nee zonder dollen discuseren mag zeker in mijn optiek, en ook om het te melden dat ze het lastig lezen vinden, of hun eraan ergeren.
Nks mis mee toch? En iemand ander mag ook het andere vinden, niks mis mee toch als het niet op de persoon gespeeld wordt.


Plantje

Quote from: JB on May 08, 2012, 11:23:15
Het lijkt er steeds meer op dat men op een forum geen persoonlijke mening kan posten zonder dat er  iemand is die zich aangevallen voelt, iemand zich irriteert of vriendschappen onder het vriespunt dalen. Het is en blijft een persoonlijke mening en zou als zodanig gelezen dienen te worden zonder verdere ophef.
Dus volgens mij zou een persoonlijke mening als volgt gelezen dienen te worden   ::denken::   :(   >:(  ::slaan::  ::bidden::   :(  ::bidden::  :)  ::bidden::  ;D   ::proost::
Dat valt me ook vaak wel op. We zitten hier nu eenmaal op een forum met een steeds groter wordend ledenaantal. Er is altijd wel iemand die zich ergens aan stoort.
Maar laten we ook vanuit de andere kant redeneren: als ik iets lees waar ik me aan stoor probeer ik mezelf er aan te herinneren, dat ik wellicht één van de weinigen ben die zich er aan stoort. En bovendien zal de schrijver zich wellicht helemaal niet realiseren dat ik het als storend ervaar. Dus als ik me er dan door aangevallen voel heb ik dat meer aan mezelf dan aan de schrijver te danken. En voordat ik dan een verhitte reactie post zal ik ook zeker twee keer nadenken.

Troutbuster

Juist!!!

En toch.....

Er zijn personen die de postings van bepaalde personen zien als stuitend, persoonlijke aanval, afzeikerij en "uit de tent lokkerij"
Het gaat soms zover dat deze, zich aangevallen voelend persoon, buiten dit forum om zijn "slachtoffer" tracht te schrobberen, op de vingers te tikken, en elders t.o.v. vliegvissend Nederland zwart te maken.

Louter en alleen om reden de persoon in kwestie een persoonlijk "lik op stuk" te geven, vaak om minder dan niks!

Maar ja, als men niet objectief meer kan zijn kunnen veel postings als stuitend gelezen worden.!

Een forum is nou eenmaal een discussie platform, discussies over persooonlijke meningen en ervaringen, in ons geval louter en alleen over vliegvissen/binden en alles wat daarmee te maken heeft!

Diegeen die zich voortdurend stoort aan postings van bepaalde forumleden, zou beter niet meedoen aan discussies op dit forum.

Gelukkig zijn dit, gezien het grote ledental uitzonderlijke, incidenten die veelal zich zelf uitfilteren!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Gert

Precies!
Het is een forum en een platform. En niet een plat forum.
Pundt.

Zeenimf

Heren,
Waar hebben we het hier over,

Niet iedereen beheerst de Nederlandse gramatica goed ,en dat is ook helemaal niet erg .

Het voornaamste is dat je het kan lezen en weet wat er bedoeld wordt .

Wat ALLE FORUM LEDEN hier gemeen  hebben is ,de zelfde hobby en dat is" VLIEGVISSEN" ,vandaar dit" Forum ".

Wat  voor IEDEREEN toegangkelijk is ,ongeacht de de schrijf of taal fouten ,  ik zal ook gerust mijn schrijf en taal fouten hebben maar dat laat mij koud ,beter iets geschreven dan niets.

Laten we het hier op het" Forum " gezellig houden, en laat  iedereen zijn of haar eigen waarden behouden .

Respecteer elkaar .

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

bij

Quote from: Hilco on May 07, 2012, 21:48:26
Het is vitten en niet fitten............ jezus nog eens aan toe  :P  :P  :P  ;D  :D  ;)

Ik heb even op internet zitten neuzen beide woorden bestaan alleen is het in dit verband inderdaad vitten.
Heb ik toch weer wat opgestoken.

Herman

Tja, wat zal ik er nu nog van gaan zeggen?
Je kunt hier als moderator op verschillende manieren mee aan de slag gaan. Van topic sluiten; vermanend toespreken of zelfs hele topic verwijderen.

Ik ben het met een aantal mensen eens dat er soms wat grote lappen tekst in 1 keer worden geplaats. Een trucje daarvoor zou kunnen zijn dat je na een zin even de entertoets gebruikt. Dat scheelt al heel veel. Ennuh, foutloos Nederlands schrijven kan bijna niemand!
Er is op 't forum al wel een topic geopend waar je een paar tips van Bas kunt vinden. Verder de genoemde preview mogelijkheid.

Maar, wat voor mij het belangrijkse is, laat dit topic mensen vooral niet weerhouden om te posten!!!!!!!!!!!!!

Al met al was ik wel nieuwsgierig naar de reacties in het topic. Ben blij dat ieders mening, zoals ik het beleef althans, gerespecteerd wordt.

Zie daar mijn redenering om geen van de genoemde opties (sluiten; toespraak en verwijderen) te gebruiken. Misschien dat jullie daar anders tegen aan kijken, dan hoor/lees ik het graag!

Herman
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Troutbuster

Je hebt gelijk Herman, het topic hoeft naar mijn mening niet geforceerd gesloten te worden, een ieder heeft gezegt  wat men zeggen wou.
Maar ik denk dat het punt gemaakt is en dat diegene de schoen wel aantrekt welke hem of haar past!! ;)
Dit topic zal in deze hoedanigheid waarschijnlijk automatisch naar de achtergrond verdwijnen!
Ennehhh.....
We blijven "gewoon" posten  toch??? ;D ;D

Gr

Jan
"Petri Heil"