Favoriete Streamer voor de forelvijver

Started by TK88, May 08, 2014, 19:12:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TK88

Hallo allemaal,

Ik ben een groot fan van het vliegvissen in de forelvijvers. Ook bind ik graag mijn eigen streamers. Nu wil ik graag vragen wat jou favoriete forelvijver vlieg/streamer is en hiervan een foto te maken  :)

Bij deze mijn favoriete streamers.



[attachment deleted by admin]

Troutbuster

Beste Tim

Mooie vliegen, en een prima keus voor een forellenwater, maar....
Ik zou jou favo's niet klasseren als streamers maar door hun natuurlijk uiterlijk eerder als (Damsel) nymphen

Desalniettemin 2 erg goede vangers!! ::goodjob::

Hier mijn favoriete forellenplas vliegen;

the Mink Viva (zonker streamer)



een "dodelijk trio" P&O, Hares ear and Partridge en de GRHE





Soms is Blauw beter ;D
Achtereenvolgens Wooly Bugger, Buzzer, Blob en de Blue Spider



Vanaf september, "the Daddy Long Leggs"



Altijd goed (en wel een streamer  ;)) the Cats Whisker!



Zo kan ik wel ff doorgaan, maar voorlopig ff genoeg dacht ik zo!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Hilco de Visser

en overal zit "copyright" op    :P

Troutbuster

"Petri Heil"


TK88

Hallo Jan,

vriendelijk bedankt voor de zeer uitgebreide bijdrage ! :)

Troutbuster

Graag gedaan ennehh...

Vergeet deze niet!!





"dodelijke" zonkers!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Gert

Als het even kan: droog!
Gisteren wederom bevestigd wat vangst betreft: mijn favo is de Once And Away.



Voor het spectaculaire: een sprinkhaan.



(Plaatjes van internet geplukt).

En verder: Daddy Long Legs, (eigen vaiatie op) Royal Wulff

Groet,
Gert

TK88

Die zonkers zijn wel apart die heb ik nog nooit gezien. En die sprinkhaan is ook heel gaaf!

Je hebt inderdaad gelijk dat mijn vliegen wat meer onder de damsels vallen. Ik heb daarnaast nog 1 vliegje wat wel meer een streamertje is. Werkt eigenlijk altijd voor mij.

[attachment deleted by admin]

HappyFisherman

Droog pak ik meestal iets van dit:



Mochten ze net onder de oppervlak zitten dan pakken ze deze wel:



Streamertjes heb ik niet op foto, zo simpel mogelijk in de kleur olijf en zwart op maatje 10.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

MarcelN

Pfff moet die weer showen hoor, hij vraagt toch om streamers ::) die laatste die Jan liet zien, die lange zonkers werken top!
Hier heb je een beetje een idee van de opbouw, is van die MacDrive gast  ::bbq:: , maar dat zijn ze hier bijna allemaal ;D http://www.0031flyfishing.com/flytying/the-lsmf-streamer/

Gerrit59

Jan,

Echt schitterend dodelijke zonkers!
Maar wat zit er nu tussen het kopje en de haak, oftewel: waar is de zonker op bevestigd? Heb ook wel eens overwogen om ze te maken, maar wist even niet hoe.

Gerrit

merijn1982

Gerrit, haak zit aan een stuk dynema ( in mijn geval tenminste. Kan ook met backing bijv. ) en deze word op meerdere plaatsen op en neer door de zonkerstrip geprikt. Daardoor zit het vast en blijft het mooi flexibel!! Bedenk je wel dat het een redelijk zware vlieg is eenmaal nat. Ik vis 'm wel eens aan me #5 maar vind 'm dan eigenlijk te zwaar. Aktie is e hter super!!
Tight lines!!

HappyFisherman

Daar wordt ik warm van Marcel, dat weet je toch...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

TK88

Bedankt voor de mooie bijdrage iedereen :)  ::goodjob::

merijn1982

Tight lines!!

FSCHAMP

Mijn keuze en beste streamers voor reservoirs/vijvers is :

http://www.franksawyer.be/BindPatronen/Ice_Chenille_Fish.php

voor mij de topper en kan ook ingezet worden op reservoir.  Je hebt er wel de originele Ice Chenille voor nodig nl. een breigaren, dat een 10-tal jaren geleden verkocht werd. Ik heb nog een 5-tal meter liggen en kom dus nog enkele jaren toe.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Troutbuster

Quote from: Gerrit59 on May 08, 2014, 23:24:01
Jan,

Echt schitterend dodelijke zonkers!
Maar wat zit er nu tussen het kopje en de haak, oftewel: waar is de zonker op bevestigd? Heb ook wel eens overwogen om ze te maken, maar wist even niet hoe.

Gerrit

Op een haak!! (maar wel de bocht er later af geknipt want in de wedstrijden mag je niet met tandems vissen!)

Ik pak altijd een zogenaamde "worm hook" deze hebben weerhaakjes op de steel en geeft lekker grip aan t dyneema

Achterin is de zonker "gewoon" op een Kamasan B175 #8 gezet, matuka style ingebonden (voor ook trouwens)

Kopje een Cone met oogjes en een beetje Bug Bond

Gr

Jan
"Petri Heil"


Troutbuster

Quote from: MarcelN on May 08, 2014, 23:04:54
Pfff moet die weer showen hoor, hij vraagt toch om streamers ::) die laatste die Jan liet zien, die lange zonkers werken top!

Bram, een Alexandra, is voor mij ook een streamer hoor! ;) ;) ;) ;) (en ja, mooi "geshowd"  ;))

Ennehh.... wat een vanger!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Bone F

Zijn die zonkers niet letterlijk "dodelijk" omdat de haak veel te diep komt te zitten?

grn. Frans

Twan

Die lange zonkers (ookwel snakes genoemd) zijn vaak top inderdaad. Mijn ervaring is dat vrijwel altijd mooi voorin gehaakt zijn. Staartbijters? Zeg het maar...

HappyFisherman

Ik heb er afgelopen winter ook mee gevist Frans, maar op 1 knaller op Baggelhuizen (op de aanbeet direct alles kwijt!) na, geen vis verspeeld.

Ik vraag me alleen wel af hoe ze op die pluisbeesten gaan bijten als ze droog gevist worden...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Koen

moet vast lukken, vis ook wel es droog met boobies hehe  ;D ok, ok, ze worden wel es gepakt van het oppervlak voordat ze gezonken zijn :P

Bone F

De enige "put" waar ik vis is het OVM, is ie daar ook geschikt voor?
B.t.w. vroegah was ik zoveel mogelijk van de partij in Baggelhuizen tijdens het toen door de NNVV georganiseerde Pinksterweekend voor leden van landelijke VVclubs. Dat was altijd erg gezellig en niet commercieel. ;D Altijd 2 vaste ingrediƫnten: kleine zwarte vliegjes, later gele streamertjes en regen tijdens de BBQ! :(


MarcelN

Wat wil je weten voor/over het OVM? Die snake? Werkt top daar!
Hier wat 'vliegen' van Sepp en filmpjes.
https://www.youtube.com/user/Modernflycasting

Bone F

Bedankt Marcel, gelukkig blank ik een stuk minder dan in het verleden. Ga toch maar 's aan de slag met dit voor mij nieuwe gegeven.