Wat is de ideale watertemperatuur om Forel te vissen???

Started by eendagsvlieg, September 17, 2013, 14:09:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eendagsvlieg

Beste vliegvissers,

Velen spreken over de temperatuur van het water bij het forelvissen. Wat is echter de ideale temperatuur van het water?

Met vriendelijke groet,

Eendagsvlieg

MarcelN

Tussen de 10 en de 18C vinden ze het lekkerst en eten ze het meest, regenboogjes kunnen iets hoger 'hebben'.

HappyFisherman

 ::agree::, maar liever richting de 10 graden dan 18.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Hidde

is de stelregel hierboven ook van toepassing op het oostvoornse meer?
volgende week nieuwe rod,reel lijn set en die wil ik pal na de gesloten november maand toch echt gaan gebruiken daar,dan zal het water denk ik nog niet onder de 10 zitten.

Koen

Dan heb je der in de winter nog niet ingestaan zo te lezen. Brrrrr. Maar ze zijn wel te vangen in de winter hoor, tis alleen wat lastiger :)

Hidde

denk dat ik het meeste last vd handjes ga krijgen door die natte lijn ...
neopreenf waadpak met 2 thermische laagjes eronder moet het wel even uithouden.. en anders ff bakkie doen in de camper tussendoor..

MarcelN

15Okt-15Dec istie dicht he, dat je het weet! Wegens foutje 2 maanden dus >:(
Vorig jaar goed gevangen in december hoor, vooral met de nymph.

Hidde


MarcelN

Klopt niet!
http://vliegvissen.startpagina.nl/prikbord/16025408/16032416/re-gesloten-tijd-ovm#msg-16032416
15 december mag je weer helaas, nu niet meer.
Vorig jaar op 2 december veel lol gehad, helaas is er een fout ingeslopen w.b.t de gesloten tijd, Bas de Bruin kon het niet meer veranderen helaas.

Gert

Quote from: MarcelN on October 18, 2013, 11:19:35
Klopt niet!
http://vliegvissen.startpagina.nl/prikbord/16025408/16032416/re-gesloten-tijd-ovm#msg-16032416
15 december mag je weer helaas, nu niet meer.
Vorig jaar op 2 december veel lol gehad, helaas is er een fout ingeslopen w.b.t de gesloten tijd, Bas de Bruin kon het niet meer veranderen helaas.

Ja maar Marcel, jij verwijst naar een bericht op het prikbord van vorig jaar - dus toen was je op 2 december toch in overtreding?

Hoe dan ook: in de "Lijst van Viswateren" die bij de VISpas hoort, staat het duidelijk:

Oostvoornse Meer. Er mag met één eentandige haak gevist worden. Dit geldt
zowel voor de kunstvlieg als voor kunstaas. De wettelijke gesloten tijd voor
aassoorten in april en mei geldt hier niet. Op het meer is een regime van
CATCH AND RELEASE van toepassing. De vis moet dus direct na de vangst worden
teruggezet. Hier geldt een gesloten tijd in de periode 15 oktober tot 15 december.


Die lijst is overigens geldig van 2013 t/m 2015, dus hopelijk komt er wel een correctie in de vorm van een aanvulling voor de komende 2 jaar, anders blijven het dus gewoon 2 maanden.

Groet,
Gert

MarcelN

Lastig he dat lezen....vorig jaar 2012 was alleen november dus 1 maand, nu in 2013 2 maanden van 15-10>15-12, ik was dus niet in overtreding :P

Gert


Hidde

Das dan duidelijk.. Iemand tips om niet al te ver van rdam een mooie stek
Te vinden voor forellen? Wil
Toch de nieuwe spulletjes gebruiken zodra ik het heb..

drefter


Hidde

ja...... voel me daar toch niet zo gewenst.. eerder gedoogt.. :P
wel dichtbij ja. maar dan toch maar een uurtje ofzo in de auto.. ovm is ook nog steeds een goed half uur rijden als het druk is .
wat zijn andere favorieten?

MarcelN

Quote from: Hidde on October 18, 2013, 23:35:15
ja...... voel me daar toch niet zo gewenst.. eerder gedoogt.. :P
wat zijn andere favorieten?
Wel hele rare regels daar ja :o
Is deBlondeReek niets voor je, te ver weg zeker?

drefter

Uurtje rijden dan misschien de huigenroek.

Gr Martin


Hidde

Ronde bleek zal ik zeker wel een keer komen, maar dat is dan sowieso een dagtrippie.
Baggelhuizen ook wel maar is vergelijkbaar idee.
Ging mij er nu om iets te vinden waar je lekker ff snel voor een ochtend of avond heen kon. Quickfix zegmaar.
Anders ff geduld..
Enne huigenroek?? Of ruigenhoek? Nouja , zal eens googlen.