De Tipbosch

Started by Peter B., October 25, 2012, 22:14:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vliegvisgek

jammer maar komt vast goed deze tijd moet je ze normaal met tungsten nymphen of streamers vangen dus jullie dagen komen wel
binnekort ook maar eens naar marinus
;) ;) ;)

R.S.N Flyfisher

Quote from: vliegvisgek on December 03, 2012, 10:41:48
jammer maar komt vast goed deze tijd moet je ze normaal met tungsten nymphen of streamers vangen dus jullie dagen komen wel
binnekort ook maar eens naar marinus
;) ;) ;)

Jep we moeten altijd nog een keer een dagje vissen met elkaar, volgende keer ben ik beter voorbereid  ;)  ::)
Ff een aantal klosjes nylon halen voor een betere leader en wat materialen bestellen voor wat verbeterde streamers/nymphen  ;D

vliegvisgek

Quote from: R.S.N Flyfisher on December 03, 2012, 14:57:45
Jep we moeten altijd nog een keer een dagje vissen met elkaar, volgende keer ben ik beter voorbereid  ;)  ::)
Ff een aantal klosjes nylon halen voor een betere leader en wat materialen bestellen voor wat verbeterde streamers/nymphen  ;D

laat maar weten waneer je kan en leader mat heb ik zat kun je die mooi testen  ;) ;)
en streamers ook zat kun je ook testen en houden ;D ;D en daarna zelf maken :D

R.S.N Flyfisher

Quote from: vliegvisgek on December 03, 2012, 17:11:16
laat maar weten waneer je kan en leader mat heb ik zat kun je die mooi testen  ;) ;)
en streamers ook zat kun je ook testen en houden ;D ;D en daarna zelf maken :D

Ok mooi  ;D
Gaat gebeuren, als we er weer heen gaan geef ik je dat wel door  :)

hendri

bram had je ze allemaal op droog? gaaf ja nu nog droge vliegjes vissen. ;)

R.S.N Flyfisher

Nope 1, maar die was bij echt de eerste worp raak!
Wij waren nog bezig om het hengeltje op te tuigen gheghe  ;D

hendri

haha mooi he, de rest allemaal op streamertjes gevangen cker.

R.S.N Flyfisher

Quote from: hendri on December 06, 2012, 13:37:52
haha mooi he, de rest allemaal op streamertjes gevangen cker.

Jep volgens mij had die de rest met een zwart streamertje gevangen

vliegvisgek

hij 8 stuks wat deze tijd erg goed is en jullie niks hoe kan dat
??? ???

HappyFisherman

De heren hebben op zich niets fout gedaan, mooie streamertjes gemaakt, werpen ging steeds beter. Alleen als de forel zo kieskeurig is moet je veel wisselen van kleurtjes, net iets langer door laten bijten (en da's echt het allermoeilijkste om te leren!) of ineens iets belachelijks aanbieden (bijv een ABC vlieg...). Er zit gewoon verschil tussen iemand die voor het eerst met de vlieg op zo'n vijver gaat vissen en een ander die 2 jaar lang bijna elke week daar heeft staan zwiepen...

Volgende keer gewoon hetzelfde doen, het water 'lezen' ging al prima, die vis komt vanzelf op de kant. Het was iig wel leuk, lekker weer en een middag niet met de lamme kloten op de bank voor de TV gehangen!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

vliegvisgek

ja aldoende leert men op de putten vang ik altijd mijn visje wel maar goed doe dit nu 6 jaar elke week weer
en soms wel vaker perweek
maar heb vande week uurtje op voorns gevist nou dan heb ik moeite ving er maar 3 in 70min terwijl ze er echt waren
maar ja blijft gewoon mooie hobby dat vliegvissen haha binnekort x afspreken happy met de 2 jongens erbij bij marinnus mits weer het toelaat
;) ;)

R.S.N Flyfisher

Klopt Bram, net dat extra meer kennis van die beestjes.
Moet zeggen dat ik niet voor de eerste keer op een forellenvijver vis met de vlieg  ;)
Heb al wel behoorlijk veel op forel gevist met de vlieg, maar heb nooit echt de goeie begeleiding gehad voor het doeltreffend vissen op forel.
Meeste aantal op de vlieg was 11 stuks ook bij marinus, maar was op een warme dag en ze beten als gekken aan de oppervlakte.
Kon er toen wel 25 hebben, dat was echt een onvergetelijke dag!
Wintermaanden nooit echt veel gevangen, max 4.
Goeie leader lijkt mij ook gewenst ipv een gewoon stukkie nylon en zwart werkt goed als ik dat zo hoor en zie gheghe  ;)

Maar lijkt me lachen met z'n 4en bij marinus te gooien  :)

vliegvisgek

Quote from: R.S.N Flyfisher on December 07, 2012, 15:38:24
Klopt Bram, net dat extra meer kennis van die beestjes.
Moet zeggen dat ik niet voor de eerste keer op een forellenvijver vis met de vlieg  ;)
Heb al wel behoorlijk veel op forel gevist met de vlieg, maar heb nooit echt de goeie begeleiding gehad voor het doeltreffend vissen op forel.
Meeste aantal op de vlieg was 11 stuks ook bij marinus, maar was op een warme dag en ze beten als gekken aan de oppervlakte.
Kon er toen wel 25 hebben, dat was echt een onvergetelijke dag!
Wintermaanden nooit echt veel gevangen, max 4.
Goeie leader lijkt mij ook gewenst ipv een gewoon stukkie nylon en zwart werkt goed als ik dat zo hoor en zie gheghe  ;)

Maar lijkt me lachen met z'n 4en bij marinus te gooien  :)

komt goed zal er een leader aan knuppen voor je iets dikker als ik zelf meestal vis maar zekers perfect en ja lijkt me gezellie hoor het wel ook gaat mijn vismaat mee pino en corkster zijn ook soms op forum te vinden haha soms ;) ;) ;)

R.S.N Flyfisher

Quote from: vliegvisgek on December 07, 2012, 16:53:56
komt goed zal er een leader aan knuppen voor je iets dikker als ik zelf meestal vis maar zekers perfect en ja lijkt me gezellie hoor het wel ook gaat mijn vismaat mee pino en corkster zijn ook soms op forum te vinden haha soms ;) ;) ;)

Heb al het een en ander afgekeken van Bram gheghe, laatst samen met Gerard aantal klosjes nylon besteld bij dyckers.
Van het weekend maar eens een aantal meters nylon aan mekaar knuppen

R.S.N Flyfisher

Ok gezellig neem maar mee! :D Moet goed afkijken hoe jullie dat toch doen die aantallen, en hoe meer zwiepers des te meer tips gheghe ;)

vliegvisgek

Quote from: R.S.N Flyfisher on December 07, 2012, 17:34:37
Ok gezellig neem maar mee! :D Moet goed afkijken hoe jullie dat toch doen die aantallen, en hoe meer zwiepers des te meer tips gheghe ;)

denk geluk hahah komt goed ben een echte put visser forel lukt me aardig voorntjes tja soms haha ;) ;)

HappyFisherman

Straks nog maar ff proberen of ik nog wat op,droog kan vangen :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

R.S.N Flyfisher

Quote from: HappyFisherman on December 16, 2012, 11:25:51
Straks nog maar ff proberen of ik nog wat op,droog kan vangen :)

Suc6  ;)

vliegvisgek

en iemand nog geweest naar marinus dit weekend of een der dagen ;D ;D

R.S.N Flyfisher

Quote from: vliegvisgek on December 19, 2012, 16:02:26
en iemand nog geweest naar marinus dit weekend of een der dagen ;D ;D

Bram afgelopen zondag, ik ga zeer binnenkort weer!
Jij nog Tipbosch plannen??

vliegvisgek

denk dit weekend of vrijdag effe kijken ;) ;)

R.S.N Flyfisher

Quote from: vliegvisgek on December 19, 2012, 17:59:29
denk dit weekend of vrijdag effe kijken ;) ;)

Ok laat maar weten Jeroen, wil m'n nieuwe streamers/zelf-geknupte leader/hengel/reel/lijn wel eens gaan testen  ;)

vliegvisgek

zeg maar waneer je kunt dan kan ik altijd wat regelen
;) ;) ;) en ben benieuwd wat je van de test maak gaan we
wedstrijdje doen leukkkkkkkk ;D ;D ;D ;D ;D

ben

Ach Jongens als het a.s. vrijdag wordt doe ik ook mee, en Jeroen dan krijg je colaatje van mij!!!! ::goodjob:: ;) ;) ;) ::top::

vliegvisgek

Quote from: ben on December 19, 2012, 21:40:14
Ach Jongens als het a.s. vrijdag wordt doe ik ook mee, en Jeroen dan krijg je colaatje van mij!!!! ::goodjob:: ;) ;) ;) ::top::

heb liever koffie met dit weer maar laat je vanavond weten als ik kan meschien heeft vrouw lief de auto nodig en mijne moet naar garage ben
??? ???