De Green Peacock

Started by Jan Muisers, December 28, 2011, 16:37:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jan Muisers


Even iets heel anders. Niet zo ingewikkeld...een pauw herl wing. De herl die hier gebruikt zijn, zijn van een zwaardveer van de pauw, groene herl.

De Green Peacock :





johannes


rick k

leuk ding!

geeft toch altijd weer een leuk effect door die glinsteringen!

jelle

#3
Ik denk die probeer ik ook eventjes :D
Valt  best nog tegen

Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Jan Muisers


Niks mis mee, Jelle.  ::duim::


jelle

Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Jan Muisers

Quote from: speycast on December 28, 2011, 21:19:32
is weer eens wat anders  Jan   simpel maar mooi

1 klein min puntje   maar dat zie je zelf op de foto ook wel   

kwa foto oeps iets bewogen

Hij staat toch nog op een statiefje, Bert. Heb net weer een foto gemaakt en daar lijkt, vooral de vleugel, onscherp. Ik heb het al op 2 sec. timer en op 10 sec. timer geprobeert.

Wat me wel opviel is, als de timer loopt lijkt het wel of "het motief" de vlieg in het beeldschermpje, een beetje knippert... lichter... donkerder...lichter
..donkerder..maar dan heel snel.

Zal het morgen, overdag nog eens proberen.

Jan Muisers


Bert, je mag gerust zeggen als je iets ziet hoor. Kan ik goed tegen, want ik weet dat mijn vliegen verre van goed zijn.

Heb deze inderdaad een beetje te snel gebonden....overgang hackle naar kop?

Ben van plan alle vliegen op m'n site te gaan binden en een foto ervan bij de beschrijving te zetten. Hoef er nog maar 1094.   ;D

Oh nee, eentje minder. Heb er weer een klaar, maar dat is voor morgen.

jelle

En T.E. Pryce-Tannatt had de troat alleen onder de haak of is dat artistieke vrijheid ;)
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Jan Muisers

 ::top::

Was me nog iet opgevallen  ::fluiten::

Weet je wat ik daar fout heb gedaan ? Ik ben niet helemaal met de binddraad tot aan de tag gegaan en heb met de floss de rib vast gezet. Toen ik de eerste rib gewikkeld heb, heb ik de floss, van achter de haak uit,  op een hoop gedrukt.
De rib komt ook niet echt vauit de tag tevoorschijn, maar iets te ver vanuit de body.

Tja, weer wat geleerd. RUSTIG AAN.

Jelle, je doelt op de tekening in PT's boek? Als je die vergroot, kun je zien dat ook hij de throat hackle gewonden heeft. Je kunt een beetje blauw aan de onderkant van de vleugel zien.

En ja...het is ook wel wat vrijheid wat betreft het uitzien. Sommige mensen vinden het mooi, de fibers allemaal naar beneden te wrijven, zodat ze niet opzij steken.
Mijn mening is, dat de vliegen vroeger gemaakt werden om mee te vissen. Een wat rondere hackle/throat  help toch wel bij de balans van de vlieg in het water.

En ik vind het mooier uitzien  ;)


jelle

hier staat de green peacock ook gebonden door,This tying came from T.E. Pryce-Tannatt
vond hem toevallig
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Jan Muisers


Hier heeft de binde er de voorkeur aan gegeven, een toefje fibers onder de haak te binden. Niks mis mee. Het is tenslotte zijn vlieg. Ik geloof alleen niet dat dit de manier is, die PT toegepast heeft. Als je in de oude boeken de bind methoden bekijkt, incl. die van PT, zie je dat de throat altijd als hackle gewonden wordt. 

Met die zin "this came from PT" bedoelde de binder waarschijnlijk dat hij de vlieg naar het patroon van PT gebonden heeft.

jelle

#12
Ik zie net op een site dat PT in 1914 een boek heeft uitgebracht,
Heb jij dat boek? herdruk was in 1977 geloof ik

Trouwens ik ben ook van mening, dat wanneer je vliegen traditioneel gat binden als voorbeeld
je moet proberen origineel te binden zoals jij doet
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens