Welkom iamveenstra

Started by Vliegvissers.nl Team, May 09, 2014, 15:03:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vliegvissers.nl Team

Hallo iamveenstra welkom op Vliegvissers.nl !
Veel plezier hier toegewenst.  :D

Lees voor alle zekerheid alsjeblieft dit topic door zodat je op de hoogte bent van de 'netiquette' die we hier hanteren.

We zouden het ook zeer op prijs stellen wanneer je jezelf hier voorstelt (of minstens een aantal informatieve velden in je profiel zou willen invullen)


iamveenstra

Hoi allemaal,

Ik zal mij nog even voorstellen. Ik heb al wat berichtjes gepost her en der en ben al druk aan het lezen, ook her en der.
Ik ben Albert, ik ben 30 jaar  oud/jong en ik kom uit Zwolle. Ik heb een gezinnetje, 2 kinderen, een jongen van 4 en een meid van 2.5 jaren jong. Ik ben inmiddels zo'n 7 jaar getrouwd.
Ik ben vroeger begonnen met het witvissen toen ik een jaartje of 10/11 was. Met de picker aan het water op platte jongens vissen. Dit deed ik samen met mijn broer. Ik vond het op den duur echter geen uitdaging meer en ben toen overgestapt op het karpervissen.(was ik 16) Dit heb ik tot 4 jaar terug nog gedaan. Ik ben begonnen met een werphengeltje en een stuk lood en mais en uiteindelijk werden het piepers, vrijloopmolens etc. Nooit het duurste van het duurste overigens, want een pieper van 10 euro piept ook goed;-) (zit alleen geen beveiliging tegen jatten op zoals bij Delkim, maar dat heb je voor 10 euro en het risico ook niet nodig)
Toen ik drie jaar terug naar Frankrijk ging op vakantie heb ik een vlieghengeltje gekocht. Een okuma vliegenlat met een okuma reeltje. Samen iets van 120 euro. Ik heb me er verder toen niet in verdiept want ik wilde in Frankrijk gewoon vis vangen. Dat is dus niet gelukt dat jaar;-)
Sinds dit jaar ben ik al mijn karperspul aan het verkopen. Ik kom er niet meer aan toe en ik vind vliegvissen veel leuker. Kan sneller er even uit en de Karper( wat toch een lieveling van me blijft) kan ik hiermee ook vangen.
Ik heb inmiddels een guideline hengel met een guideline molen en guideline lijn. Leuk setje #8 9" voor het vissen op snoek en karper.
Daarnaast heb ik mijn eerste hengeltje nog: de okuma #6 9" en ik heb ook een flextec #6 9" gekocht. GEwoon om verschil te ervaren.
Ik heb inmiddels ook een nog flextec #3 9" hengeltje voor witvis en ook nog diverse flextec hengeltjes met verschillende aftma's om te proberen.
Die laatste hengel gebruik ik nu met regelmaat omdat ik als beginnende vliegvisser dan goed kan oefenen.
Er is veel te leren in het vliegvissen en ik denk dat het dan ook een rijke hobby is. Genieten geblazen met zoeken naar vis en genieten van plaatjes van de natuur. Heerlijk...
groeten
Eer was was was, was was is...

Beertje

Welkom Albert in de mooie wereld van het vliegvissen. ::goodjob::
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Gerrit72

The only difference between men and boys is the price of their toys.