Welkom hoorn1628

Started by Vliegvissers.nl Team, August 14, 2012, 20:46:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vliegvissers.nl Team

Hallo hoorn1628 welkom op Vliegvissers.nl !
Veel plezier hier toegewenst.  :D

Lees voor alle zekerheid alsjeblieft dit topic door zodat je op de hoogte bent van de 'netiquette' die we hier hanteren.

We zouden het ook zeer op prijs stellen wanneer je jezelf hier voorstelt (of minstens een aantal informatieve velden in je profiel zou willen invullen)


.Tom.


Christof van den Berge

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

hoorn1628

hallo,

ik heb mij aangemeld bij het forum om me te oriënteren op het vliegvissen. Ik woon in Hoorn hou mij nu voornamelijk bezig met roofvissen (UL) maar het vliegvissen lijkt mij ook wel wat.

De grote vraag is welk materiaal je nodig hebt om te kunnen beginnen; verschillende soorten aftma etc. Om te beginnen richt mij eerst op het vissen op witvissoorten/baars.

In eerste instantie wil niet te veel geld uitgeven om te beginnen. Als het bevalt kunnen we altijd nog iets duurders aanschaffen.

Onderstaande zag ik op marktplaats. Is dit wat ? Vraagprijs €75,-

Shakespeare Odyssey XT Aftma 5-6 vliegenhengel 3 delig
Okuma Airframe reel met #6 WF lijn erop.

hoorn1628

nog een aanvulling op bovenstaande. Set aangeboden op het forum

zeer mooie vliegvis set



Gert

Ik zou dan eerder voor die tweede gaan (of een andere #4).
Om te beginnen wordt wel vaak een #6 geadviseerd, maar tegenwoordig is een #4 veel meer allround, en voor voorn/baars sowieso veel beter geschikt.

Groet,
Gert

Gerrit72

#6
De Odyssey heb ik in 6/7, nieuw was deze op internet te bestellen voor 25 euro!?
Een nieuwe reel (ong 40 euro A&M) en lijn van A&M (10 euro) en je hebt een nieuwe set voor 75 euro.
Zelf vis ik ermee op snoek, goed om te leren werpen en leuk om mee te vangen, gooit makkelijk (mijn mening).



Deze hengel dus. Mocht je lichter (voorn/forel) willen dan kun beter voor een 4# gaan. SUCCES!
The only difference between men and boys is the price of their toys.