May Fly Wet

Started by Troutbuster, January 29, 2014, 20:08:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Troutbuster

Een klassieker voor het voorjaar op reservoirs

the May Fly Wet



Haak; Kamasan B175 #8
Staart; Fazant
Body; Seals Fur Geel
Rib; Koperdraad
1e hackle; Hen geel
2e hackle; French Partridge geel
Binddraad; Uni 8/0 donker bruin

(excuses voor de foto kwaliteit! ik ben duidelijk geen top fotograaf met dito equipment :-[)

Gr

Jan
"Petri Heil"


Nol78

Mooie vlieg Jan. ::goodjob::

Beertje

Mooi zo'n geel monster. nu nog het bij behorend jaar getijde. :)
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

BV

Op het reservoir als attractor , maar op de rivier als imitator.. ;)

Troutbuster

Toch Bart, doet deze het beter op reservoirs, zeker in de juiste (Mayfly) periode.

Droge lijn, lange leader en net onder de oppervlakte aanbieden!

Aanbeten zijn duidelijk zichtbaar vanwege de ondiep aangeboden vlieg!

De mooiste omstandigheid is een lekker kabbeltje op het water bij windkracht 3 à 4.

Gr

Jan
"Petri Heil"


Jan_Smeijers

Mooie natte Jan  ::goodjob::
Gr. Jan


Beertje

Voorn degene die het allemaal eens nader willen bekijken,hier een bind filmpje van Davie Mc Phail.

http://globalflyfisher.com/video/?q=node/3613
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Sieger

Ook weer lekker Jan.... Volgens mij ga je ze pas echt waarderen als je ermee gevist en gevangen hebt...

In Ierland kreeg ik op dergelijke vliegen de hardste aanbeten op de lochs.... Driftend in een bootje strippen en BAM!


Sieger

Jan Damman

Mooi gedaan Jan. ::duim::
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Ron

Mooi gedaan Jan  ::goodjob::

Arno

Mooie vlieg Jan en zeker een om op de put mee te vissen.
Maar nu is mijn vraag waarom bind je deze vlieg op een haak met gebogen haakoog en niet met een recht haakoog?

Gr Arno

Gerrit72

The only difference between men and boys is the price of their toys.

Troutbuster

Quote from: Arno on January 30, 2014, 10:38:34
Mooie vlieg Jan en zeker een om op de put mee te vissen.
Maar nu is mijn vraag waarom bind je deze vlieg op een haak met gebogen haakoog en niet met een recht haakoog?

Gr Arno

Beste Arno, ik heb werkelijk geen idee!!

Ik zou je vraag zo om kunnen draaien, dus waarom een recht oog ipv een gebogen exemplaar?

Ik weet t niet

Kijk naar de link van Beertje

Davie bind nagenoeg alle natte vliegen op de Kamasan B175 en ja, die heeft een "down eye" ja

Nogmaals, waarom?? geen enkel idee

Mischien iemand wel??

Gr

Jan
"Petri Heil"


Troutbuster

Quote from: Sieger on January 30, 2014, 09:30:26
Ook weer lekker Jan.... Volgens mij ga je ze pas echt waarderen als je ermee gevist en gevangen hebt...

In Ierland kreeg ik op dergelijke vliegen de hardste aanbeten op de lochs.... Driftend in een bootje strippen en BAM!

::agree:: ::agree::

Het vist werkelijk super!!!

Ook hier in NL, en zeker op plassen waar van nature meivliegen voorkomen

Snoeiharde aanbeten en aggressieve volgers!!

Hhhhhhhh......

FF wachten nog......

Gr

Jan
"Petri Heil"


Heintje Davids

Het gebruik van een down eye, up eye of recht is een persoonlijke keuze Jan. Veel vliegvissers denken, ten onrechte, nog steeds dat het haakoog van invloed is op de inhakingskans van een haak, maar ik denk dat bijvoorbeeld een Gary Borger jaren geledenal  heeft bewezen dat de vorm van een haakoog hier geen enkele invloed op heeft. Goed haken is afhankelijk van de vorm van de haak en de grootte van de haakbocht. De up-eyes die vroeger veel gebruikt werden waren eigenlijk overblijfselen van de oude haken die men gebruikte in de tijd dat er nog geen nylon leaders bestonden. Men bond toen de vlieg vast op de haaksteel vlak achter het haakoog, door het opstaande haakoog, zodat de leader en de vlieg een rechte lijn vormde.

BV

Marten,
Laat je dan bij het binden wat vrije ruimte achter het oog om je knoop te leggen?



Jan (Troutbuster) ;  De echte Meivlieg (Heptagenia) hatcht  op reservoirs in Nederland..????
Dat wist ik niet.

sietzedevisser

Ik heb zelfs op 't Smallert en De Kool meivliegen zien hatchen

BV

 :-X

Maar lijkt me zeer zeer zeer straf

Maw , ik geloof het het niet tot ik het zelf zie

sietzedevisser

Erik de Noorman heeft ze ook gezien. Zelfs eentje op foto staan in Emst dacht ik.

HappyFisherman

Lekker vol forellenhapje Jan!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

FSCHAMP

 ::goodjob::  Pracht exemplaar, maar ik vis er liever droog mee.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>