May Fly Wet

Started by Troutbuster, January 29, 2014, 20:08:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Troutbuster

Een klassieker voor het voorjaar op reservoirs

the May Fly Wet



Haak; Kamasan B175 #8
Staart; Fazant
Body; Seals Fur Geel
Rib; Koperdraad
1e hackle; Hen geel
2e hackle; French Partridge geel
Binddraad; Uni 8/0 donker bruin

(excuses voor de foto kwaliteit! ik ben duidelijk geen top fotograaf met dito equipment :-[)

Gr

Jan
"Petri Heil"


Nol78

Mooie vlieg Jan. ::goodjob::

Beertje

Mooi zo'n geel monster. nu nog het bij behorend jaar getijde. :)
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

BV

Op het reservoir als attractor , maar op de rivier als imitator.. ;)

Troutbuster

Toch Bart, doet deze het beter op reservoirs, zeker in de juiste (Mayfly) periode.

Droge lijn, lange leader en net onder de oppervlakte aanbieden!

Aanbeten zijn duidelijk zichtbaar vanwege de ondiep aangeboden vlieg!

De mooiste omstandigheid is een lekker kabbeltje op het water bij windkracht 3 à 4.

Gr

Jan
"Petri Heil"


Jan_Smeijers

Mooie natte Jan  ::goodjob::
Gr. Jan


Beertje

Voorn degene die het allemaal eens nader willen bekijken,hier een bind filmpje van Davie Mc Phail.

http://globalflyfisher.com/video/?q=node/3613
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Sieger

Ook weer lekker Jan.... Volgens mij ga je ze pas echt waarderen als je ermee gevist en gevangen hebt...

In Ierland kreeg ik op dergelijke vliegen de hardste aanbeten op de lochs.... Driftend in een bootje strippen en BAM!


Sieger

Jan Damman

Mooi gedaan Jan. ::duim::
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Ron

Mooi gedaan Jan  ::goodjob::

Arno

Mooie vlieg Jan en zeker een om op de put mee te vissen.
Maar nu is mijn vraag waarom bind je deze vlieg op een haak met gebogen haakoog en niet met een recht haakoog?

Gr Arno

Gerrit72

The only difference between men and boys is the price of their toys.